Dell laptop start niet/nauwelijks meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 457 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119111

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik was aan het werken op mijn laptop, toen plots een stop eruit sprong en de laptop er mee ophield. Hij was aangesloten op het stroom overigens. Ten eerste is dat al raar, want volgens mij zou normaal gesproken de batterij het moeten overnemen...

Anyway. De (Dell) laptop functioneert nauwelijks meer.

De eerste keer toen ik em nog volledig op de batterij opstartte, deed ie het tot en met windows. Daarna gereboot met voeding weer aangesloten en dan start ie of niet (alleen de lichtjes lichten een paar seconden op), of hij doet het heel effe (paar seconden) en heel sporadisch wat langer, maar nooit langer dan een paar minuten en dan gaat ie weer op zwart (alsof de batterij leeg is). Dit alles doet ie met of zonder de voeding aangesloten. Het lichtje van de voeding brandt wel overigens. De enige keer dat ie,ditmaal weer met voeding aangesloten, het helemaal deed tot en met Windows en zelfs een paar minuten lang, kon ik zien dat de batterij 99% vol was.

Ik heb net het geprobeerd met een voeding van een andere zelfde model Dell, maar ook daarmee doet ie het niet :(

Enig idee wat ik kan doen, hoe dit op te lossen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

Zit er op de laptop toevallig nog ergens een totale reset knop op? Kan zijn dattie toch een klap heeft gekregen. Ik heb eens mijn laptop aan laten staan totdat batterij op was. Na het opnieuw opladen van batterij wilde laptop echt niet meer. Beetje zoeken kwam ik erachter dat (bij Dell is dat ook zo volgens mij op het randje van scherm onderaan) er een reset button gedrukt moet worden. Toen ging ie weer bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
volgens mij niet.
ik zie alleen een ronde aan en uit-knop op het laptopdeel midden onder het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Laptops horen in CSL :)

Overige Hardware > Complete Systemen & Laptops

Verder heb ik "[help]" uit titel verwijderd. Is totaal niet nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door BalusC op 20-07-2004 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
je zou eigenlijk naar ons moeten bellen, Dell Technical Support.

Maareh anyways algehele reset is als volgt.
battery eruit, ac adapter niet aan de notebook.
dan aan/uit knop indrukken vasthouden en ingedrukt houden voor 20 seconden.

Daarna weer alleen op ac adapter.

Trouwens test je hdd eens, met ctrl+alt+D bij het Dell Scherm(www.dell.com)

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sorry BalusC :o

Thanks Sjoq, ik ga het proberen. Ik laat het je wel weten of het is gelukt of niet.

Harde schijf zou het probleem niet moeten zijn, ik heb al een boottest uitgevoerd (f10 of f12 ofzo), en daar gaf ie niets aan (tot het moment dat ie er weer uitvloog en weer alles op zwart ging/lichtjes uit)

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 119111 op 20-07-2004 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

Vaak helpt een keertje booten zonder accu (maar met adapter) wel. Het laadcircuit kan zich dan resetten. Als 'ie dan wel aan gaat dan kan je al draaiend de accu er weer in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
voor de duidelijkheid: accu = batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
Anoniem: 119111 schreef op 20 juli 2004 @ 08:59:
voor de duidelijkheid: accu = batterij?
lijkt mij wel :P

maar jah wie weet het beter, Ik die bij Dell Technical Support werkelijk zit. Of iemand die wat roept :D muahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
afwachten ;)

ik laat je het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
trouwens, mocht het de harde schijf zijn, is het dan nog mogelijk om de data op die schijf te redden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
wordt moeilijk.

Je kan proberen de hdd eruithalen, in een antistatisch zakje doen. hermetisch afsluiten. dan in de vriezer leggen voor een nacht. Dan eruit halen, snel terugplaatsen en dan data eraf plukken.

Wij bij Dell zorgen er in ieder geval niet voor dat de data gebackupt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118151

Beste Sjoq,

Ik kan een Latitude cpxh 400 mhz krijgen met 128 mb ram geheugen, 4.5 gb hd etc etc. voor 199 euro.

Hebben jullie geen tweedehandse lappie's daar bij Dell ??( die voor de support zijn gebruikt ofzo ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
over het algemeen zijn refurbished laptops niet voor de verkoop; bovendien zit je nu in iemand anders zijn topic te hengelen naar iets waarvan ik al weet dat een Dell medewerker daar geen antwoord op gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
eizo,

Dell heeft er wel plekken voor. Alleen de systemen hebben geen garantie van Dell

[ Voor 45% gewijzigd door Sjoq op 20-07-2004 11:40 . Reden: info niet bestemd om te zien :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar je weet de plekken niet ofzo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sjoq schreef op 20 juli 2004 @ 11:33:
wordt moeilijk.

Je kan proberen de hdd eruithalen, in een antistatisch zakje doen. hermetisch afsluiten. dan in de vriezer leggen voor een nacht. Dan eruit halen, snel terugplaatsen en dan data eraf plukken.

Wij bij Dell zorgen er in ieder geval niet voor dat de data gebackupt wordt.
Maar als ik af en toe toch in Windows kan komen, voor een korte tijd. Zou dit dan niet suggereren dat er misschien hooguit een bad sector oid dergelijks is, waarop ie de hele tijd hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dan hoort je laptop niet volledig uit te vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind het echter zo vreemd echter dat het de hele tijd op verschillende momenten gebeurt. Soms meteen, soms gaat ie zelfs helemaal niet aan na het drukken op de ON knop, soms na een paar minuten, als het inderdaad een HD probleem blijkt te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 119111 op 20-07-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
Anoniem: 119111 schreef op 20 juli 2004 @ 11:45:
[...]

Maar als ik af en toe toch in Windows kan komen, voor een korte tijd. Zou dit dan niet suggereren dat er misschien hooguit een bad sector oid dergelijks is, waarop ie de hele tijd hangt?
draai dan voor de zekerheid die 90/90 test : ctrl+alt+D bij het dell scherm

anders een volledige delldiag extended test vanaf de dell resource cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28491

Hoe wil hij dell diag gaan draaien als systeem al zo snel uitgaat.

Heb je hem al is een tijdje uit gelaten zodat de batterij kan opladen? Of in het bios gekeken hoeveel er nog in het bios zit?? Het ziet er beetje naar uit dat de laptop wel met batterij werkt maar leeg is elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, maar hij lijkt niet op te laden (lampje wat anders aangaat als ie op stroom wordt aangesloten, blijft uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probeer is de battery uit het andere systeem (ik neem aan dat die wel vol is) Als dan het systeem normaal blijft werken ziet het er uit dat er iets mis in met moederbord. En dan is het denk ik alsnog slim om mij of een van mijn collega's te bellen bij Dell tech support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RPG_FAN, weet jij waar de lappie's van de support gasten ( ook jij dus denk ik ), heen gaan welk Outlet Store ze weer worden verkocht of weet iemand anders waar die dingen geplaatst worden.

Ik ken wel marktplaats.nl,2dehands.nl en marktplaza.nl etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eizo kijk hier is
http://www1.us.dell.com/c...nter.aspx?c=us&l=en&s=dfo
Of er ook een nederlandse gedeelte is zou ik zo 123 niet weten
Pagina: 1