Toon posts:

[Outlook2k3] 150 contacts converteren naar ADS *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ik dit moment mijn e-mail adressen en naw gegevens in outlook contacts staan (+/- 150) en heb een w2k ads draaien. Nu wil ik mijn contacts gaan aanbieden via de ADS (LDAP addressbook). Om dit voor elkaar te krijgen
ben ik op zoek naar een eenvoudige manier om mijn outlook contacts in ADS te krijgen als contact (niet zelf aanmaken/intypen). Heeft iemand een idee?

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:32

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Die KB's zijn wel heel erg waardevol ;)

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb ik inderdaad al naar gekeken en het ziet er op papier (scherm) allemaal leuk en aardig uit. Echter als ik dit wil toepassen ben ik zoveel tijd kwijt met het aanpassen van mijn outlook export dat ik beter de contacts handmatig kan invoeren. csvde is dus geen optie... voor mijn "gering aantal" contacts

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Toch een titelfix; plus een move naar SA. Welke versie van Outlook hebben we het hier over?

Outlook contacts in ADS > [Outlook] 150 contacts converteren naar ADS *
WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het over outlook 2003...

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hoezo teveel moeite ?
1) export adresboek naar .cvs
2) importeer cvs in excel en zet de DN in de eerste kolom (ff schuiven met kolometjes) en save dat weer in .cvs bestand
3) importeer dat in je AD

klaar is Wps ;)

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dan wel iets fout doen want bij mij werkte dat zo niet. Zowieso verkloote excel het CSV formaat. Waarschijnlijk omdat er in de DN ook comma's voorkomen gebruikt excel voor de overige komma's puntkomma's. Verder moet de DN tussen "quotes" staan ook daar gaat het fout met het saven naar CSV.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 10:58 ]

Pagina: 1