Hoe AVI file het beste re-coden??

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb hier een AVI film die ik graag via mn K-I-S-S player wil afspelen.
Nou is het zo dat deze dus niet door de speler wordt erkend :(

Daarom wil ik dus de film opnieuw gaan her-oderen maar dan in een code die de speler wel aankan. (moet alleen nog ff met Gspot kijken bij de films die wel werken ,welke codec daar gebruikt wordt)

Het probleem is dat ik al meerdere keren heb geprobeerd om van een DVD een AVI te maken maar steeds weer was het resultaat om te kotsen :r
Het ziet er gewoon niet uit.
Daarom vraag ik me af of jullie een site weten waar ze gewoon een vaste instelling voorstellen zodat de film net zo mooi wordt als een DVD.

Ik heb trouwens al aardig wat tijd ingestoken om dit via het net te zoeken , maar nog steeds ben ik geen een site tegengekomen waar ze dus instellingen laten zien.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111947

Deze ook al geprobeerd?

www.doom9.net

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:29
Als je de beschiking hebt over een linux machine raad ik je de mplayer suite aan.
Heeft ook hele goede documentatie, onder andere Making a high quality MPEG4 ("DivX") rip of a DVD movie

Als is het misschien wat cynish om mplayer te gebruiken voor de kiss player ;)

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Het Gordian Knot pack van www.doom9.net is een erg handig pakket hiervoor. Alleen is dit pakket erg gericht op het maken van avi vanaf een dvd. Om van avi een avi te maken is het dan handig om eerste een avisynth scriptje te maken. Hierin moet je het volgende zetten:
code:
1
DirectShowSource("c:\path naar de file\de naam.avi")

Je geeft het script de extensie .avs (b.v. test.avs) en dan kun je gewoon bij open avi in gordain knot dit script openen.

Het voordeel van dit pakket is dat je van te voren de grote en de kwaliteit kunt bepalen voordat je een file gaat re-encoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
voor eenvoudige en kwalitatief goede DVD naar AVI kun je AutoGK proberen. Op die site staat ook een goede uitleg.

Als je een AVI wil hercoderen is Virtualdub of VirtualdubMod het beste. Je laadt de te hercoderen AVI selecteert via menu -> video -> fast recompress en daarna stel je via menu -> video -> compression de nieuwe codec in. Instellen codec is op zich nog een heel verhaal maar gaat mij hier een beetje te ver om uit te leggen.
Als je een bepaalde file grootte wilt houden moet je daarbij de bitrate gelijk kiezen aan het orgineel. Die bitrate kun je via menu -> file -> file information achterhalen. Daarna via menu -> file -> save as opslaan. Als je meer dan 1-pass doet (je codeert dan in meerdere stappen wat langer duurt maar beter resultaat geeft) kun je beste aanvinken dat je een batch wilt encoden. 2-pass is vaak goed genoeg.

Daarnaast kun je ook het Audio deel hercoderen. Vaak is rottige "interleaving" van audio spoor ook een oorzaak van niet lekker lopende AVI files. Die kun je ook veranderen via streams of audio menu.

Omdat er zo veel opties zijn is er niet een handigste manier om een AVI te hercoderen. Wat wel altijd werkt is wanneer je video (fast) en audio opnieuw comprimeert met codec instellingen waarvan je weet dat ze voor jou werken.

[ Voor 21% gewijzigd door BartNL op 20-07-2004 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
AutoGK is een nog simpelere versie van Gordian Knot (vandaar die GK). Gordian Knot is een schil om virtualdub heen die ervoor zorgt dat alle instellingen voor een 2-pass encoding voor jou goed worden ingesteld, dus het neemt het werk uit handen die je anders zou moeten doen in virtualdub. Het gebruik van virtualdub bied wel wat meer controle, maar is ook een stuk ingewikkelder, vandaar dat ik Gordian Knot aanraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
@cool_zero
ik gebruik zelf ook al lange tijd gordianknot en vind het een super oplossing maar omdat de TS om iets simpels vraagt is AutoGK meer geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Oeps, ik lees weer eens te snel :P Hij heeft het over her-encoden en over avi files afspelen op z'n kiss speler. Ik ging ervan uit dat hij ook avi files die niet op z'n kiss speler werken wil omzetten in avi files die er wel op werken. Maar ik zie nu pas dat hij als bron de dvd heeft en niet een avi file. In dat geval is autoGK inderdaad een erg goede oplossing. In het geval dat je van avi naar avi gaat kun je autoGK niet gebruiken en kan je dus gebruik maken van Gordian Knot en avisynth scriptje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

Topicstarter
cool_zero schreef op 21 juli 2004 @ 14:21:
Maar ik zie nu pas dat hij als bron de dvd heeft en niet een avi file. In dat geval is autoGK inderdaad een erg goede oplossing. In het geval dat je van avi naar avi gaat kun je autoGK niet gebruiken en kan je dus gebruik maken van Gordian Knot en avisynth scriptje.
Als je goed lees zie je dat ik van AVI naar AVI wil ;) Dus zal toch met Gordian Knot moeten uitproberen.

Ben benieuwd of het daarmee wel lukt.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 02:03
even in de haast: misschien heb je hier iets aan

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Als je goed lees zie je dat ik van AVI naar AVI wil ;) Dus zal toch met Gordian Knot moeten uitproberen
nou echt heel duidelijk is dat niet en het lijkt net alsof je klaagt over een mislukte DVD rip ;)

Als je een AVI die goede beeldkwaliteit heeft maar niet goed afspeelt op je Divx speler alleen opnieuw wilt hercoderen kun je m.i. beter alleen Virtualdub of VirtualdubMod gebruiken. Daarna dan met video "fast recompress" opnieuw coderen.

GordianKnot is handig wanneer je nog veel aan de video eigenschappen (resolutie, de-interlacing en andere avisynth filters) wilt veranderen maar is overkill voor alleen hercoderen.

@0siris
als je Kiss divx player hebt ga je niet naar svcd converteren. Een goede divx / xvid is bij gelijke grootte altijd beter dan een svcd.

[ Voor 12% gewijzigd door BartNL op 21-07-2004 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100299

Ik heb een Xvid die halverwege ineens groen wordt op mijn Kiss dp1000
Op mijn pc loopt ie echter wel goed. Nu wou ik proberen hem te reencoden (gewoon weer XVID en dezelde kbps) in virual dub, maar hij geeft bij het opstarten (openen avi) een probleem aan met de CBR. Hij zegt dat ie hierdoor asynschroom kan gaan lopen end at doet ie ook. ()origineel loopt wel gewoon goed!)
Nu heb ik al geprobeerd de wav te rippen en bij audio deze wav weer te selecteren maar dit hielp ook niet.

Any suggestions???

Edit: Ik ga nog ff de hele film proberen nu, maar met virtualdubMod en nee antwoorden op de vraag of ik alsnog de header wil herschrijven lijkt te helpen.. Ik laat het nog ff weten

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 100299 op 31-07-2004 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

OP de site van http://abdul1.netfirms.com/ vind je diverse oplossingen, ook voor het probleem wat jij hebt.

Dat groen worden kan ook een error zijn dus scan op errors met virtual dub.

Kijk dan bij Extras en dan Divx speler aanpassingen.

[ Voor 26% gewijzigd door Flame17 op 31-07-2004 15:47 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is me al gelukt bij de 2 films die het niet of niet goed deden. Gewoon fast recompress in VirualdubMOD met de zelfde codec en dezelfde bitrate als origineel (bij inladen van de film bij de error medling over de foute VBR wel NEE antwoorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke en weer een nieuw hoofdstuk in dit verhaal.

Ik heb nu 2 films, 50 first dates 1cd alliance en the big bounce. Beide films willen wel op de pc afspelen, maar niet in mijn Kiss DP1000 Divx speler. Nu dacht ik dan zet ik ze ff opnieuw om naar Xvid net als bij Foolproof en cruel intensions. Maar deze films zijn blijkbaar wel erg verneukt, want ook in virtualdubMOD is geen wind met ze te bezeilen.

Als ik ze inlaad staat er meteen al onderin:
" Error decompressing video frame 0: an unknown error orrured (may be corrupt data) error code -100"
En er is ook geen input previer te zien.

HEt komt er op neer als ik scan bij 50 first dates op fouten zijn er in totaal 142534 frames waarvan er 1738 bad frames zijn en 140796 good but not decodable...
Ik heb al geprobeerd met divdix (dacht index in mischien verkeerd dus doe ff een index rebuild maar ook dit hielp niet)

DE info van de film geeft ie wel gewoon weer:
576x240 @ 23,976fps
XVID 4
1738 Key frames
8546kbps

Codecs kan het niet zijn volgens mij, al dacht ik daar nog wel ff aan, want in BSPlayer op de pc draait ie ze wel gewoon....

Nog een idee???? behalve opnieuw donwloaden, want ik denk niet dat dat helpt, tenzij ik een hele andere versie van dezelfde film kan vinden...

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 100299 op 31-07-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447

Als er zoveel fouten in de download zitten denk ik dat je die het best kan weggooien. Het is inderdaad wel raar dat je die met de PC goed kan afspelen. Het probleem met hercoderen is dat het lang duurt en dat je steeds moet controleren of er geen fouten in het geluid en dergelijke zitten. Tegen dat de film goed staat ken je hem van buiten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 22:05
Resultaat om te kotsen? Wat voor codec + wat voor settings gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
[b].....zijn er in totaal 142534 frames waarvan er 1738 bad frames zijn en 140796 good but not decodable...
....
1738 Key frames
8546kbps
...
@nazedo
er is wel iets zwaar mis. De keyframes worden blijkbaar als "bad frames" gezien en de opgegeven bitrate is ongloofwaardig hoog.

Probeer eens bij inladen in VirtualdubMod "ask for extended options after this dialog" aan te vinken. Laat VirtualdubMod dan in ieder geval de keyframes opnieuw bepalen. Goede kans dat hiermee de file wel te gebruiken is in VirtualdubMod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43710

Her-encoderen kan ook eenvoudig met Dr.divx. Zie divx.com.

Erg makkelijk en bij de goede instellingen een zeer goed resultaat.
Pagina: 1