Toon posts:

[Kosten] Gebeld worden vanuit het buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een paar dagen geleden ongeveer 30 minuten gebeld ( O+ ) vanuit Frankrijk (vanuit een mobiele telefoon (weet niet welk abbo), naar mijn mobiele telefoon (Hi 20 abbonnement)). Nu is mijn vraag: is er een mogelijkheid dat dit mij geld heeft gekost? Een vriend van me zei dit namelijk. Ik heb gezocht met google, GoT search, gekeken op hi.nl, bellen.com, etc etc.

Ik kan helaas niks vinden, misschien weet een van jullie het? Mij lijkt het raar dat ik extra moet betalen, aangezien ik nooit kan weten dat ik vanuit het buitenland gebeld word.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Alleen als jij in het buitenland zit en je wordt gebeld kost dit geld... dan betaal je de kosten van de grens van Nederland tot waar je zit.

Maar dus niet als jij je in Nederland bevindt :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45
Nee, het kost je niets.. je hoeft idd niet te weten of iem in het buitenland zit of niet en daarom betaal je ook niets. Als je zelf met je mobiel in het buitenland zit en je wordt gebeld uit iemand in nederland, dan betaal je wel. De ander die jou belt betaalt alleen tot de grens van NL. Ook weer om dezelfde reden: degene die jou belt hoeft niet te weten dat jij in het buitenland zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Jimster op 20-07-2004 01:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok nee dan weet ik genoeg... dacht ik zelf ook :)

Thnx :D Maar ik zal wel zeggen dat ze voortaan naar huis moet bellen, scheelt haar weer geld.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 03:21:

Thnx :D Maar ik zal wel zeggen dat ze voortaan naar huis moet bellen, scheelt haar weer geld.
Juist omdat bellen en buitenland zo'n dure combinatie is, koop ik meestal gewoon een prepaid pakketje in het betreffende land.

Vervolgens laat ik ze vanuit NL dan naar dat nummer bellen.

Als je een beetje belt is die oplossing een stuk voordeliger.

Ik zat in Hongarije. Werd ik daar gebeld betaalde ik 1.10 per minuut (T-mobile abbo), en de beller betaalde 30 ct (vast -> mobiel)
Met mn prepaid kaartje was de beller 50 ct kwijt (NL vast -> Hongarie mobiel), en dat was alles :)
Als je via carrier-select belt (Tele2 oid) scheelt t nog meer

Met zo'n verschil heb je je prepaid kaartje er zo uit!

Als je t volgende jaar weer gaat naar hetzelfde land is t nog goedkoper. Alleen even kijken of je kaartje niet verloopt....
Ook als je naast dat buitenlandse prepaid ook nog

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 20-07-2004 10:41 ]

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 03:21:

Het maakt voor haar niet uit of ze naar je mobiel of naar je huisnummer belt. De kosten zijn gelijk...

Dat idee van die prepay-kaart werkt echter heel goed. Heb ik ook een keer gedaan toen ik 2 weken in Italie zat. Of laat haar gewoon vanuit een telefooncel bellen, scheelt ook.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Pagina: 1