Antec Sonata case met waterkoeling past dat?

Pagina: 1
Acties:

• Shoppie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 07:57
Ik zag in het nieuws een test van de Alphacool Basic set.

Volgens het bericht is het Alphacool Basic-waterkoelingssetje een vrij klein setje, met een radiator die geschikt is om gebruikt te worden met een 80mm-fan. In de set is inbegrepen: de radiator, een fan, koelvloeistof met corrosiebescherming, bevestigingsmateriaal, dunne slang, het waterblokje voor de CPU en een Eheim 1046 als pomp, ingebouwd in een reservoir. Alle onderdelen zijn vergeleken bij veel andere waterkoelingssets vrij klein, wat deze set geschikt maakt voor kleinere pc's en misschien zelfs barebones....

Dat klinkt goed maar...

Heeft iemand ervaring met deze set in een Antec Sonata case?
Moet ik dan de 120mm versie nemen :? i.p.v. de 80 mm omdat er al een 120mm fan in de sonata zit?
En hoe zit het met het geluid van deze set?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:50

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Als je een 120 mm fan in je achterpaneel hebt zou ik eens kijken of je daar geen 120mm radiator gewoon tegenaan kan schroeven (eventueel na wat modwerk)

Wat voor reservoir zit er in dat setje?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

pffff |:( tis al laat
vergeef het me :Y)

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 02:26 ]

Verwijderd

en als je dan toch bezig bent... vergeef me dan ook ff deze dubbelpost O-)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 02:26 ]

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-03 13:38

gakkethijs

niks

sonata is toch een midi tower? dan pas het makkelijk en creative tweaker weet alles pas te maken

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 14:29
Een 80mm rad gaat wel passen, maar erg netjes zal het niet staan in zo'n 120mm gat.

120mm past ook eigenlijk niet :P. Ik ben 5 uur in m'n sonata wezen boren/dremelen voor de aansluitingen voor m'n Black Ice Extreme rad.

tvw

• axhind
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-04 13:27
Waterkoeling inbouwen in een Sonata gaat perfect hoor. Vooral de Asetek Waterchill lijkt hiervoor wel gemaakt te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/verheyen1/Jan/IMG_0172.JPG

ik heb hiervoor vrijwel niets moeten modden om de volledige waterkoeling er in te krijgen. In jouw geval zou ik dan toch zeker de 120mm versie nemen, aangezien de Sonata enkel voorzien is op 120mm fans...

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 14:29
Zo had ik het idd ook wel kunnen inbouwen maar zo steekt het rad nogal uit. Ik heb nu de fan aan de binnenkant van de kast en het rad aan de buitenkant :).
Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/wc.jpg

tvw

Pagina: 1