Toon posts:

Alcatel Speedtouch op draadloos netwerk aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het pand, waarin ik werk van internet (adsl) te voorzien. Nu is de nt1 beneden in de meterkast en zijn de werkplekken boven. Om ervoor te zorgen dat ik niet hoef te boren, of iets dergelijks, heb ik beneden in de meterkast een accesspoint, een router en een Alcatel Speedtouch 510i (ISDN) neergezet.

Het accesspoint en de modem heb ik beiden in de router geplugd. Het wlan doet het prima, alleen wordt de modem niet herkend wanneer ik hem volgens de voorschriften van het bijgeleverde boekje en CD-ROM probeer te installeren op de pc's.

Is het überhaupt mogelijk om deze speedtouch via een router op het netwerk aan te sluiten (wat mij eigenlijk wel lijkt, ik weet dat mijn wat oudere speedtouch home met een juiste tweak dat ook kan) en zoja, op welke manier.

Alvast bedankt!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Beetje wazig verhaal(voor mij). Een ST510 is tenslotte ook een router.

Kan je de netwerk setup iets duidelijker in kaart brengen.(opstelling, merk, instellingen, IPs, subnets, etc etc)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.dannydude.nl/schema.gif

Zo zit het schematisch in elkaar.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 00:57:
[afbeelding]

Zo zit het schematisch in elkaar.
Waarom heb je die router er dan nog tussen? Zo'n accespoint kan toch ook als router fungeren? Of als switch en dan fungeert de speedtouch als router.

En om de speedtouch in te stellen moet je hem volgens mij eerst direct aan je pc hangen, dan kun je later die andere zooi er tussen knallen.

[ Voor 28% gewijzigd door Noork op 20-07-2004 01:25 ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:43

mr_petit

opperprutser

een acces point en router zijn 2 verschillende dingen.
(veel accespoints hebben een router ingebouwd).

waarschijnlijk moet je in je 510 de pptp.ini inladen en je draytek via pptp verbinding laten maken (in geval van kpn)
pptp.ini staat op de bijgeleverde cd van je adsl pakket

je kan natuurlijk ook je draytek weglaten; een 510 is al een router (met beperktere mogelijkheden dan de draytek, dat wel)

[ Voor 19% gewijzigd door mr_petit op 20-07-2004 01:29 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:34

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Via een router zal de cd-rom zowiezo niets kunnen vinden..

Configureer eerst even de speedtouch met bijv een laptop en dan direct aan de speedtouch, zodat je internet werkt.

Daarna stel je de draytek in (weer laptop direct aan):

Wan kant: Automatisch ip laten verkrijgen van de speedtouch.

Lan kant: Daar stel je even een ip in: Aangezien de alcatel in de range 10.0.0.0 zit is het makkelijkste om hiervoor een 192.168.0.0 range te nemen.

Ik kies voor : 192.168.0.1
subnet: 255.255.255.0

Voor de rest niets.

Maak het je zelf makkelijk en laat de dhcp aan van de draytek, zodat de wan kant van de access point aan die kant al een ip krijgt.

Daarna stel je de access point verder in, met een mooie ip range voor de draadloze mensen, met uiteraard een webkey en evt. mac adress filtering (ligt eraan hoe veilig je het wilt hebben)

De speedtouch kun je ook nog als bridged laten functioneren, maar aan de instellingen van de draytek hoef je dan niets te veranderen.

Tweakers Discord

Pagina: 1