Toon posts:

Internet delen in een bestaand netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb momenteel een bestaand netwerk van 3 pc's die via een router het internet opgaan.

Nu heb ik onlangs een laptop voor het werk erbij en zou die graag op de boven verdieping ook van internet voorzien. ( heb kabel ) Probleem is dat ik niet weer een lange kabel kan aanleggen tot de router die op de benedenverdieping staat maar die laptop via een kleine kabel aan mijn pc boven zou willen koppelen. Maar is dit mogelijk en hoe kan ik dit het best doen? Moet ik dan in die pc een 2de netwerkkaart steken zodat deze als server kan dienen voor de laptop of is het onmogelijk?

mvg Kevin

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Jahoor... kan gewoon.... Extra netwerkkaartje en instellen maar. Check Hoe deel ik Internet ?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Als je dat kan/wil doen, waarom doe je het dan niet gewoon?

Verwijderd

Topicstarter
oh ik dacht dat dit niet mogelijk was omdat ik dan een netwerk in een netwerk zou hebben. Maar ik ga het proberen , had even de confirmatie nodig.

Bedankt

Verwijderd

Dit is dubbel routen, gewoon 2x NAT gebruiken of evt bridgen. Gaat meer dan prima :)

tweakduke in "LAN naar WLAN naar ISP"

Zelfde probleem, zelfde oplossing :)

Verwijderd

Wat misschien een handiger optie is, is om de kabel die nu naar boven ligt te gebruiken voor beide PC's.

Een UTP kabel heeft 8 aders, en voor 10 of 100Mbit worden er maar 4 gebruikt. Je kunt dus ook aan weerzijden een 2e stekker aan die kabel knijpen en daar je laptop op aansluiten.

Het voordeel daarvan is dat die PC boven niet aan hoeft als je de laptop wilt gebruiken, en je geen speciale routingsoftware hoeft te installeren of in te stellen.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit is echt basiskennis. We verwachten dat je voordat je een topic opent wat eigen research doet, en het lezen van de sticky topics bovenin NT behoort daartoe. Zie ook:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.