Toon posts:

console-only games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is een simpele kwestie, maar deze vraag tergt mij nu al tijden en nu moet het eruit..

waarom verschijnen sommige knijters van games (vooral fighting games) nou altijd alleen maar op consoles?
ik noem dead or alive 2, def jam vendetta, virtua fighter 4.
ik erger me hier kapot aan! wie of wat houd het tegen en waarom? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien omdat sommige spellen zoals fighting games veel lekkerder spelen op een console? Moet er niet aan denken om een pareltje zoals Soul Calibur 2 op een PC te spelen.

Een RTS speelt daarentegen vaak voor geen meter op een console, vandaar het grote PC aanbod.

Nogal logisch allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-10 18:59
- Omdat console fabrikanten gamemakers betalen om hun game alleen op hun console uit te brengen
- Omdat een consolegame heel wat moeilijker/onmogelijk te kopieren is

Of blaat ik nou onzin? :P

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets schreef op 20 juli 2004 @ 00:52:

Heb ik nooit echt over nagedacht maar is natuurlijk wel logisch dat ze het daardoor ook aantrekkelijker vinden om voor de console te maken inderdaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 00:48:
Misschien omdat sommige spellen zoals fighting games veel lekkerder spelen op een console? Moet er niet aan denken om een pareltje zoals Soul Calibur 2 op een PC te spelen.

Een RTS speelt daarentegen vaak voor geen meter op een console, vandaar het grote PC aanbod.

Nogal logisch allemaal :P
nou, je hebt tegenwoordig hele goeie gamepads voor de pc.
denk eens goed na wat de verkoopcijfers zouden doen als soul calibur 2 op de pc zou verschijnen.. dat gaat scoren, zeker weten.

en trouwens, dat er minder vechtspellen zouden zijn kan nog, maar er is gewoon niet 1 behoorlijk vechtspel op de pc.
vroeger hadden we mortal kombat nog (tot deel 4), nu ook al niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik erger er mij ook enorm aan. Ik ben een grote Final Fantasy fanaat maar X is alleen uit op PS2 en die wil ik niet voor één spel kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
amour021 schreef op 20 juli 2004 @ 00:59:
Ik erger er mij ook enorm aan. Ik ben een grote Final Fantasy fanaat maar X is alleen uit op PS2 en die wil ik niet voor één spel kopen :(
precies nog zo'n goed voorbeeld, wat is dat toch??!! het is tijd dat de PC gamers wat meer van zich laten horen, de consoles zijn in opmars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Games voor consoles zoals bijvoorbeeld PS2 of Xbox zijn net zo gemakkelijk te kopieren als voor de PC. Console heeft wel een mod. nodig. Ook de speelbaarheid maakt niets uit volgens mij. Het is gewoon een kwestie van gewenning tussen een toetsenbord of een gamepad. Kijk bijvoorbeeld maar naar spellen zoals C&C of MOHAA die voor pc en console beschikbaar zijn.
- Omdat console fabrikanten gamemakers betalen om hun game alleen op hun console uit te brengen
Dit lijkt mij wel een zeer goede verklaring. Gamedevelopers zullen hogere marges krijgen of de consolefabrikanten zullen extra promotie bieden in ruil voor het alleenrecht op het spel.

Gran Turismo 4 is ook zo'n gave game die helaas niet voor pc beschikbaar is en zo zijn er nog veel meer te noemen.

Enige oplossing zou kunnen zijn om een emulator te gebruiken, maar daar heb ik verder weinig ervaring mee.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Is een emulator ten eerste niet illegaal? Of de ROMs dan toch alleszins... :P

In ieder geval zuipt zo'n emulator PC kracht... en dan draaien de spellen er vaak nog maar bagger in. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

amour021 schreef op 20 juli 2004 @ 01:37:
Is een emulator ten eerste niet illegaal? Of de ROMs dan toch alleszins... :P

In ieder geval zuipt zo'n emulator PC kracht... en dan draaien de spellen er vaak nog maar bagger in. :/
Eerlijk gezegd geen idee van? Wat nou als je gewoon een originele game in de winkel koopt voor bijv. PS2 en deze via een emulator op je pc draait, Mag dat?? Je hebt toch gewoon netjes voor licentie betaald zou je zeggen. Wat betreft ROMs heb je gelijk (tenzij voor back-up doeleinden?!).

[ Voor 4% gewijzigd door -Wahtah- op 20-07-2004 01:42 ]

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-10 11:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Een andere reden is dat er bij de ontwikkeling van een console spel alleen met 1 soort hardware rekening wordt gehouden. Als je voor een pc moet ontwikkelen moet je rekening houden met duizenden verschillende combinaties van hardware. Er moet rekening worden gehouden met iedereen die met toetsenbord+muis, digitale gamepad heeft, analoge gamepad met 1 pookje en 4 knoppen, analoge gamepad met twee pookjes en 11 knoppen of met een ander soort gamepad speelt. Ditzelfde geldt ook voor de videokaarten, processoren en geluidskaarten. Als een spel een keer niet goed met bepaalde hardware werkt dan moet er weer een patch worden gemaakt om ervoor te zorgen dat het spel wel met die hardware werkt. Dit kost allemaal extra tijd en geld. Als je een spel voor een spelcomputer maakt moet je in het ergste geval rekening houden met drie verschillende combinaties hardware, GameCube, X-Box en PS2.

Een andere reden dat een spel niet op de pc uitkomt is omdat dit spel door de consolemaker zelf ontwikkeld is. Een consolemaker wil natuurlijk zijn eigen spelcomputer zo goed mogelijk laten verkopen en zal daarom nooit een spel ontwikkelen voor de pc. Daarom zul je bijvoorbeeld Gran Turismo en Legend of Zelda nooit (officieel) op de pc zien uitkomen.

Sommige spellen maken gebruik van nieuwere features van een console gamepad terwijl gamepads op de pc meestal nogal ver achterlopen. Alle gamepads voor de huidige consoles hebben minstens twee analoge knoppen/triggers, pc gamepads hebben nog geen analoge knoppen(voor zover ik weet). Sommige spellen maken gebruik van deze analoge knoppen en zouden lang niet zo goed speelbaar zijn zonder. Metal Gear Solid 2 is hier een goed voorbeeld van, de pc versie vind ik een stuk minder lekker spelen vanwege het gebrek aan analoge knoppen op mijn gamepad. Wat een groter probleem is, is dat als de gamepads met analoge knoppen er eindelijk zijn eerst iedereen nog een nieuwe gamepad van 40 Euro moet kopen, terwijl je er bij de consoles standaard 1 of meerdere pads krijgt.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja als ik er nu bij nadenk lijkt me dat wel het meest logische.
er is natuurlijk geen partij die geld wil betalen om dit soort spellen alleen voor de pc op de markt te krijgen.
misschien ATI en Nvidia in de toekomst? :)

emulatie is geen optie trouwens. illegaal en niet te doen met huidige PC's kwa rekenkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 14:51

Brons

Fail!

Tegenwoordig gebruiken ze directx en opengl. En als de hardware dat support weet je bijna zeker dat je spel ook goed werkt.
Correct me if I'm wrong tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Brons schreef op 20 juli 2004 @ 03:07:
[...]

Tegenwoordig gebruiken ze directx en opengl. En als de hardware dat support weet je bijna zeker dat je spel ook goed werkt.
Maar in elke Readme vind je wel enkele geluidskaarten/chipsets die problemen geven enzo. Het hangt dus niet alleen daarvan af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10 21:52

Karel V

Een simpele ziel

Console fabrikanten hebben een markt aangeboord. Er is vraag naar, en er wordt aan verdiend. En dat er aan verdiend wordt komt o.a. door dat er console games verschijnen die niet op de Pc te spelen zijn (legaal). En dan pas wordt het interresant voor Jaap Tomaat om ook maar eens zo'n apparaat aan te schaffen.
En dankzij hun kunnen wij die spellen niet spelen. Als iedereen nou bij de vertrouwde Pc bleef hadden we zo'n probleem niet. However is het een probleem?
Er blijven nog legio games over. Maar ik ben ook meer RTS-fanaat >:)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Brons schreef op 20 juli 2004 @ 03:07:
[...]

Hoeveel DirectX versies zijn er? Welke videokaarten ondersteunen welke versie goed?

OpenGL stikt van de extensies. Welke videokaart ondersteunt wat? Verschillende videokaarten hebben verschillende driversHoeveel videomem heeft een kaart? Ook dat is verschillend.

Een console blijft altijd gelijk. Als het op de ene PS2 super draait, draait het op de andere ook super. Met een PC heb je met zoveel verschillende factoren rekening te houden, terwijl je voor een console echt het maximum eruit kan persen. Als je dat met een PC game doet draait je game vervolgens alleen op een PVI 3000 met 256MB aan geheugen, 1 specifieke geluidskaart en 1 specifieke videokaart met specifieke driver versies (ow, en niet te vergeten, 1 specifiek OS!), 1 specifiek motherboard. etc. etc..

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 20-07-2004 20:10 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MetroidPrime schreef op 20 juli 2004 @ 01:51:
Een andere reden is dat er bij de ontwikkeling van een console spel alleen met 1 soort hardware rekening wordt gehouden. Als je voor een pc moet ontwikkelen moet je rekening houden met duizenden verschillende combinaties van hardware. Er moet rekening worden gehouden met iedereen die met toetsenbord+muis, digitale gamepad heeft, analoge gamepad met 1 pookje en 4 knoppen, analoge gamepad met twee pookjes en 11 knoppen of met een ander soort gamepad speelt. enzovoort
is dat niet de reden waarom onder andere DirectX is uitgekomen?

ik heb in delphi voor de fun ook enkele (simpele welliswaar) spelletjes gemaakt die gebruik konden maken van elk soort toetsenbord, muis en joystick, simpelweg door gebruik te maken van directx

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-10 13:06

RMB

Nee, geen right mouse button!

op een pc heb je wel eens last van framedrops, als je geen high end systeem hebt, dat is iets dat je bi Fightinggames ABSOLUUT niet kunt gebruiken.

ook is het veel leuker om fighting games op een groter scherm te spelen, en gezellig met z'n 2tjes op de bank

[ Voor 28% gewijzigd door RMB op 20-07-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-10 11:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Magic schreef op 20 juli 2004 @ 20:34:
[...]

ik heb in delphi voor de fun ook enkele (simpele welliswaar) spelletjes gemaakt die gebruik konden maken van elk soort toetsenbord, muis en joystick, simpelweg door gebruik te maken van directx
Lees de release notes eens door van de verschillende spellen, audio drivers en video kaart drivers. Dan zie je dat er ondanks de DirectX "standaard" zat incompatibilities zijn tussen bepaalde spellen en bepaalde hardware. DirectX lost het probleem absoluut niet op.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-10 18:45

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Magic schreef op 20 juli 2004 @ 20:34:
[...]

Het verschil is dat je bij een console het uiterste uit de hardware kan halen, bij een Win32 systeem met DirectX is dit niet mogelijk juist omdat je aan de DirectX API's vast zit.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Er zijn wel 's consolegames op pc uitgekomen hoor, maar op 'n een of andere manier liep het gewoon niet zo storm (ook slecht geport trouwens) en neemt men niet meer de moeite nog op de pc uit te brengen, denk aan:

mortal kombat 4
Final Fantasy
Metal Gear Solid

om maar 's wat te noemen...
trouwens moet ik er niet aan denken om op pc een worstelspel te spelen :)

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Digital-DNA schreef op 21 juli 2004 @ 00:44:
Er zijn wel 's consolegames op pc uitgekomen hoor, maar op 'n een of andere manier liep het gewoon niet zo storm (ook slecht geport trouwens) en neemt men niet meer de moeite nog op de pc uit te brengen, denk aan:

mortal kombat 4
Final Fantasy
Metal Gear Solid

om maar 's wat te noemen...
trouwens moet ik er niet aan denken om op pc een worstelspel te spelen :)
Final Fantasy VIII was inderdaad slecht geport naar de PC (soms stond er zelfs nog "press X to..." en zo van die dingen. Ook moest je het spel afsluiten met ALT+F4 wat nog niet eens duidelijk in de handleiding stond 8)7

Nogal goed dat ik een PS1 heb :)

Final Fantasy VII was ook niet zo'n succesverhaal op de PC, er zitten vrij veel bugs in het spel waardoor bepaalde textures constant flikkeren maar het is vrij goed speelbaar (met een gamepad die qua knoppen op een PS controller lijkt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:37

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik vraag me af, als een consolegame veel makkelijker kan gemaakt worden Waarom het dan nog altijd 20€ duurder is als een PC game :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
-ETz-Memphis Z schreef op 21 juli 2004 @ 01:04:
Ik vraag me af, als een consolegame veel makkelijker kan gemaakt worden Waarom het dan nog altijd 20€ duurder is als een PC game :/
Omdat consoles in verhouding niet zo duur zijn en de consolemakers op één of andere manier ook (veel) winst willen maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-10 18:59
Omdat de console met verlies verkocht worden en de fabrikanten de winst uit games moeten halen.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- PC is zwaar KUT om voor te ontwikkelen, console is veel fijner cq makkelijker
- PC wordt VEEL meer voor gekopieerd, ja je kan X-Box of PS2 spellen ook kopieren maar jan-met-de-pet weet niet hoe, de drempel is veel hoger.
- Sommige spellen spelen traditioneel niet lekker op de PC (andersom ook) zoals al eerder genoemd
- (Bijna) alle genoemde spellen zijn van Japanse makelijk en de PC markt in Japan is ontzettend klein, Japanners zijn een consolevolk - als je daar een PC thuis hebt staan ben je OF een nerd, of je werkt thuis ook wel eens.
- De makers willen niet voor PC ontwikkelen om bovengenoemde redenen.
- Final Fantasy VII en VIII hebben op de PC gigantisch meuk verkocht

Wat misverstanden:
- Exclusiviteits contracten gelden niet voor PC/Console maar alleen consoles onderling. Mocht het wel een PC clausule hebben, heeft deze een verlooptijd, maar het gebeurt echt zelden (HALO waarschijnlijk wel), vaak is het gewoon zo dat de developer er geen zin in heeft.
- Console spellen zijn duurder omdat de produktie kosten veel hoger zijn en de consolefabrikant een marge rekent.

Nog meer redenen nodig?
Pagina: 1