[Xp]Windows update werkt niet na clean install

Pagina: 1
Acties:

• microfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
Hey,

Ik heb voor de 3de keer windows geherinstalleerd. Mijn pc zit in een netwerk en is een subcomputer (maakt verbinding via de hoofdcomputer met het internet)
Bij de derder keer heb ik mijn netwerk-settings direkt ingesteld in de installatie, wat ik bij de vorige nooit gedaan heb.
Ik had dus direkt internet als ik internet explorer opende. Ik heb toen panda antivirus platinum 2004 geinstalleerd, winrar,spywareblaster,spybot s&d,... (Al men programma's die ik nodig had)
Daarna ging ik op windows update maar het ging niet, ik kreeg na lang laden "page not found".
Toen ging ik naar de hoofdcomputer en keek of windows update daar ging en het ging daar inderdaad.
Ook als ik mijn net-paspoort wil toevoegen aan msn dan zegt hij "informatie aan het opvragen van site" en het blijft maar laden. :s
Ik geraak niet op http://messenger.msn.be
Na lang van alles uitproberen kon ik opeens wel op de windows update site en toen heb ik sp1 geïnstalleerd.
En dan kon ik terug niet meer op de windows update site :(:s
Daarna weer uitgeprobeerd(heb een ander windows-account aangemaakt) en ik kon opeens weer wel op de windows update site.
Dan heb ik alle essentiele updates aangevinkt, op nu installeren gedrukt en toen kreeg ik het venster van dat het downloade máár het bleef maar op 0kb/..mb staan...
Toen heb ik geannuleert en weer op nu installeren willen drukken maar er gebeurde niks (er kwam geen venster tevoorschijn)...
Dan heb ik internet explorer gesloten en opnieuw naar windows update geweest en het ging weer niet (page not found, na lang laden)
Ik ben dus radeloos...
Heb een ander forum gevonden met iemand met hetzelfde probleem:http://core.helpen.be/index.php/topic,6930.new#new
Srry voor de lange tekst, maar wauw alles gewoon duidelijk uitleggen.

Even nog dit: op de hoofdcomputer vond aVast!4 1 worm en 2 trojans toen ik bootscan deed en de dag daarna als ik gewoon aan het werken was (niks speciaals) dan had hij weer een trojan ontdekt in windows map.

Ik hoop dat jullie een oplossing voor me klaar hebben

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 15:26
Heb je toevallig een firewall draaien of iets anders wat poort 443 blokkeerd en hoever kom je op de update site ?

• microfreak
Ik heb een firewall draaien op de hoofdcomputer, op de subcomputer heb ik de firewall van panda platinum al eens proberen uit te zetten maar lukte nog altijd niet.

Ik geraak tot "Bezig met laden van http://v4.windowsupdate.microsoft.com/..." terwijl dat er in de adresbalk nog altijd http://windowsupdate.microsoft.com staat.
Na een tijdje krijg ik "pagina niet gevonden"

BTW: heb ook nog een full scan gedaan met panda en heb geen virussen gevonden...

[ Voor 13% gewijzigd door microfreak op 20-07-2004 00:13 ]

• TRAXION
Ik denk dat je met je eerste computer poort 443 afschermt en dat is een poort die je nodig hebt voor windows update.

Schakel je firewall eens uit en probeer het nog eens.

• microfreak
is dat wel verstandig met al de trojans dat ik op die computer vind? :) Ik zal het proberen...

[ Voor 14% gewijzigd door microfreak op 20-07-2004 00:14 ]

• TRAXION
In je firewall een rule aanmaken datie poort 443 tcp doorlaat en dan nog eens proberen.

• microfreak
ik heb de 2 firewalls uitgeschakeld en opnieuw geprobeerd, kukt nog altijd niet... :(

• TRAXION
Hmm... dan weet ik het ook even niet is kijken of er nog meer opties komen van anderen, ik zal nog even brainstormen.

• microfreak
ok, bedankt!

• microfreak
Het is gelukt! Ineens werkt de windows update site weer... Het kan misschien zijn doordat ik de hoofdcomputer heb moeten repareren en dan heb ik de firewall gedeinstalleerd enz... Ik weet het niet.
Pagina: 1