Toon posts:

[NVIDIA] Geforce Ti4200 in Device Manager als 'diamantje'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Geforce Ti4200 word in Device Manager als 'diamantje' als 'unknown' aangegeven en niet als Display Adapter.
De kaart werkte eerst gewoon. Heb daarna een weekje proef gedraaid met een Ati 9600 en wil nu mijn Ti4200 er in duwen. Eerst alle Ati software verwijderd en daarna de kaarten gewisseld. Ook de nForce-drivers heb ik verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

En nu verrekt hij het dus. De kaart word wel gevonden maar niet herkent als videokaart maar als 'unknown'. Ik heb al tig keer de drivers opnieuw ge/de-installeerd maar zonder resultaat.

Slingert er ergens nog Ati rotzooi rond waardoor de Ti4200 niet als Display Adapter word toegelaten ofzo? Zijn er tools om de Ati-drivers + Nvidia-drivers volledig weg te halen?
Om dit in het vervolg te voorkomen, is er een mogelijkheid om mijn goede geinstalleerde XP inclusief applicaties die ik gebruik snel terug te zetten?

Euh oh ja ik heb natuurlijk niet zo'n zin om XP opnieuw te installeren. ;)

System:Amd XP 3200+, Abit NF7-S, Asus Geforce Ti4200 128mb, WINXP servicepack 1

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En als je nou eerst alle drivers uitpakt uit dat ene .exe bestand met winzip?

En daarna 'forceer' je je 'unknown device' om de drivers te gebruiken vanuit je uitgepakte .exe bestand?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

apparaatbeheer > je videokaart aanklikken > handmatig drivers installen ofzoiets > je driver in ze geheel unzippen > ff die map selecteren.. en dan installd ie waarschijnlijk wel

ff wat specs toevoegen... OS, mobo, cpu e.d

Bedankt alvast

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53

Klippy

Still Game

Geen CD meer?

Ik had met mijn Asus GeForce het probleem dat hij alleen de drivers van de Cd wilde pakken bij een clean install en daarna kon ik pas updaten met nieuwe drivers.
Daar kwam ik achter met de GoT search, want dat komt blijkbaar vaker voor met Asus kaarten. Probleempje met herkenning van de kaart die alleen in de Asus drivers gebakken zit ofzo.

Anders even van de Asus site die drivers downloaden en daarna nieuwe NVidia drivers er over.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 20 juli 2004 @ 00:18:
En als je nou eerst alle drivers uitpakt uit dat ene .exe bestand met winzip?

En daarna 'forceer' je je 'unknown device' om de drivers te gebruiken vanuit je uitgepakte .exe bestand?
Heb ik gedaan, hij word daarna als NVidia Ti4200 herkent maar hij blijft onderaan als diamantje staan. Als ik dan opnieuw start krijg ik een zwart scherm terwijl ik wel XP hoor laden, alsof hij de kaart niet als 'hoofdkaart' herkent ofzo. Wazig. :?
Welleweerd schreef op 20 juli 2004 @ 00:21:
apparaatbeheer > je videokaart aanklikken > handmatig drivers installen ofzoiets > je driver in ze geheel unzippen > ff die map selecteren.. en dan installd ie waarschijnlijk wel

ff wat specs toevoegen... OS, mobo, cpu e.d
Dat doetie wel maar zonder gewenst resultaat, als ik dan bij de Display Properties kijk dan staat er geen Ti4200 maar nog steeds 'unknown'. Heel wazig allemaal.
Specs staan onderaan mijneerste post.
Nog een keer dan: Amd XP 3200+, 2x Twinmos 512mb DualChannel (was ik vergeten), Abit NF7-S, Asus Geforce Ti4200 128mb, WINXP servicepack 1 ;)
Klippy schreef op 20 juli 2004 @ 00:22:
Geen CD meer?

Ik had met mijn Asus GeForce het probleem dat hij alleen de drivers van de Cd wilde pakken bij een clean install en daarna kon ik pas updaten met nieuwe drivers.
Daar kwam ik achter met de GoT search, want dat komt blijkbaar vaker voor met Asus kaarten. Probleempje met herkenning van de kaart die alleen in de Asus drivers gebakken zit ofzo.

Anders even van de Asus site die drivers downloaden en daarna nieuwe NVidia drivers er over.
Geen Cd meer nee. Maar heb al een aantal verschillende oudere en nieuwere drivers geprobeerd. Ook van Guru3D. Op Google gezocht maar weet niet waar ik op moet zoeken. Hiervoor geen problemen gehad. Heb net een Detonator-destroyer gedllt. Nog ff DVDtje fikken en dan dat maar eens proberen. En andere suggesties zijn van harte welkom. Thanks alvast. B)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53

Klippy

Still Game

Ok, maar ik kan uit je post niet echt opmaken of je ook echt de specifieke Asus driver voor jou kaart hebt getest.

Als dat wel zo is dan weet ik 't ook niet, anders kijk voor de zekerheid nog even hier.

Dat is voor de V9280, ik denk dat dat jou kaart is, anders ff drivers voor goede type opzoeken :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Je kent Guru3D, das mooi, dat weet je dus te vinden. Download daar Driver Cleaner en lees de instructies aandachtig. Dat zou het moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 01:46:
Je kent Guru3D, das mooi, dat weet je dus te vinden. Download daar Driver Cleaner en lees de instructies aandachtig. Dat zou het moeten doen.
Ik word 8)7 . Driver Cleaner geinstalleerd en alle drivers laten verwijderen (NVidiai+Ati)
En wat denk je? Niet werken hé! :( De Ti4200 word wel herkent maar komt heel gezellig als een diamantje 'Unknown' te staan.
Ziet er zo ongeveer zo uit in de Device Manager:

<> Unknown
|
|<> NVIDIA GeForce4 Ti4200 with AGP8X

:( :( :( :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 08:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Juist ja heb de Ati kaart er weer eens ingestopt. En die doet dus hetzelfde... GVD.
Dat word dus een nieuwe XP installatie, tenzij iemand nog een idee heeft.

Oops had mijn vorige post ook kunnen editen. Sorry O+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 08:41 ]

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
:)

Neej... ben bang dat je aan een reinstall vast zit. :(

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
reset je bios instellingen eens, of zet de agp memory instellingen goed (op 256MB) en check ff of je een IRQ aan de vga kaart toekent in het bios

Verwijderd

Topicstarter
LinuxUser schreef op 20 juli 2004 @ 10:31:
:)

Neej... ben bang dat je aan een reinstall vast zit. :(
Dat heb ik dus maar gedaan. En het werkt weer helemaal toppie! ;)
Pagina: 1