XP 3000+ wordt in Windows weergeven als Athlon64 3000+

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
NoepZor schreef op 02 augustus 2004 @ 18:19:
maakt niet zoveel uit, je moet gewoon geluk hebben met de CPU

maar ga gewoon naar de verkoper heen, en leg hem het probleem voor, het lijkt me niet dat een "gerenomeerd" bedrijf als powerline klanten zo tilt.
Hij heeft hem ook helemaal niet gekocht bij powerline.... maar 2e hands van iemand. Groot verschil!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-08 13:24
En diegene waarvan wij hem hebben gekocht, die persoon heeft hem bij powerline gekocht. Jammer alleen, dat ik er geen licentiestickers of zo bij heb. Ik begin die man steeds irritanter te vinden, waar wij hem van hebben gekocht. Ik zal wel eens kijken of ik een foto kan maken.

_@/'

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Foto maken :? je kan beter CPU-Z of WCPUID gebruiken ;)

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Svzje schreef op 04 augustus 2004 @ 01:19:
En diegene waarvan wij hem hebben gekocht, die persoon heeft hem bij powerline gekocht. Jammer alleen, dat ik er geen licentiestickers of zo bij heb. Ik begin die man steeds irritanter te vinden, waar wij hem van hebben gekocht. Ik zal wel eens kijken of ik een foto kan maken.
Het wordt wel vaag want in je sig staat weer een ander systeem met Kingston geheugen i.p.v. Twinmos :? En iedereen die nu over je sig heen leest denkt dat je een typ fout maakt om dat er een Socket A mobo staat met een Socket 754 processor :?.

[ Voor 13% gewijzigd door Bartjeee op 04-08-2004 03:43 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
AMD 64 3000|Asus A7V8X|2x Kingston 256 MB PC3200|Radeon 9200|Maxtor 120 GB 7200 rpm 8mb cache|Qware 5.1 300 watt|
Ben het eens met mijn voorganger,
verander dat dan in
AMD AXP 3000|Asus A7V8X|2x Kingston 256 MB PC3200|Radeon 9200|Maxtor 120 GB 7200 rpm 8mb cache|Qware 5.1 300 watt|
En dat geheugen is nu dan Kingston?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 11:08

MeNTaL_TO

The future is not set

Hij was toch op vankantie?

Maar waarom begin je hem dan irritant te vinden (m.a.w. wat doet ie dan allemaal?)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En diegene waarvan wij hem hebben gekocht, die persoon heeft hem bij powerline gekocht. Jammer alleen, dat ik er geen licentiestickers of zo bij heb.
Je hebt voor software betaald en officieel heb je daar nu niet het gebruiksrecht van.

Of je windows legaal wil hebben is jou ethische discussie, maar betalen voor een illegale versie slaat helemaal nergens op.
Ik begin die man steeds irritanter te vinden, waar wij hem van hebben gekocht. Ik zal wel eens kijken of ik een foto kan maken.
Je koopt een systeem 2e hands en checkt niet eens voor aankoop de onderdelen en de licentiestickers. Uiteraard stinkt het zaakje, maar je bent zelf ook niet doortastend genoeg geweest voor je aankoop.

Toch zal je hem op een redelijk nette manier moeten benaderen en hem attenderen op de gemaakte fouten en/of proberen het zaakje terug te draaien.

{signature}

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 15:13
En blijf vooral heel netjes. Je kan wel gaan lopen schelden en schreeuwen, alleen bereik je daar niks mee. Probeer (hoe moeilijk het ook is) gewoon kalm te blijven en alles goed op een rijtje te hebben.

• Steephh
Ik heb ff een tijdje niks gezegd, maar dat kwam omdat ik niet achter de computer mocht van m'n ouders vanwege het mooie weer.

Ja, ik ben een beetje onduidelijk geweest. Sign heb ik veranderd, die had ik gemaakt toen we de computer net hadden...

Wat voutloos ook zegt, ik heb niet verder gekeken wat ik eigenlijk wel had moeten doen. Dat was niet zo slim geweest. En verder omdat mijn vader er niet zoveel verstand van had ik zeker beter moeten weten.

Nu vraag ik me af of het slimmer is om mijn vader of dat ikzelf (16jaar) contact laat opnemen met powerline over AMD Athlon XP vs. AMD Athlon 64. (Niet gegooid is altijd mis).

_@/'

• Sir_Killalot
offtopic:
"Ik heb ff een tijdje niks gezegd, maar dat kwam omdat ik niet achter de computer mocht van m'n ouders vanwege het mooie weer."

wtf?? :D

Maar maak nog is een screenshot van CPU-Z ofzo :)

• Steephh
Is cpuid van aida32 ook goed?

klik hier als je durft

_@/'

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Screenshotje ziet er normaal uit.

[ Voor 89% gewijzigd door PD2JK op 08-08-2004 14:07 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Steephh
Nou heb ik op een site gekeken, ocinside.de, en daar volgens mij ingevuld wat ik zou moeten invullen om te overklokken, alleen wat ik zo raar vind is dat hij iets heel anders aangeeft. Is er iets wat ik verkeerd doe.

Klik hier voor het plaatje.

_@/'

• Sir_Killalot
Access denied

----------------------------------------------------------

This homepage has exceeded the maximum amount of traffic for one day.

The page will be available again after the traffic counters have been reset at midnight local time.

-----------------------------------------------------------

You are redirected to the Wanadoo Homepage in five seconds

Vanuit deze pagina wordt u binnen 5 seconden doorgestuurd naar de Wanadoo Homepage
Zoek is een host zonder een (dagelijkse) datalimiet.

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

kan je het serienummer niet gewoon google'en?

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

• Steephh
Nu ben ik er achter gekomen dat er in Tweak XP Pro 3 wel iets veranderd is, getuige dit screenshot. Ik laat hem wel eens opbellen door mijn vader. Als die tenminste zin heeft, want hij vind deze computer goed zat.

Sorry dat ik geen andere hosting heb. In september krijgen we adsl dan zorg ik zelf voor hosting...

_@/'

Verwijderd

Hallo, ik ben nieuw hier enwoonachtig in België.
Ik zou de raad willen geven aan Svzje om zoveel mogelijk te dreigen! Keihard moet je zijn tegen dat soort mensen, zeg hem wat je ontdekt hebt. Ik ben zelf verkoper van pc'tjes en dit vind ik afschuwelijk. Dreig ermee dat je naar de politie stapt, ...dit is pure afzetterij!

• Sir_Killalot
Svzje schreef op 11 augustus 2004 @ 21:29:
<knip>

Sorry dat ik geen andere hosting heb. In september krijgen we adsl dan zorg ik zelf voor hosting...
nog nooit van www.picserver.org gehoord?

• Voutloos
  • Niet online
Svzje schreef op 11 augustus 2004 @ 21:29:
Nu ben ik er achter gekomen dat er in Tweak XP Pro 3 wel iets veranderd is, getuige dit screenshot. Ik laat hem wel eens opbellen door mijn vader. Als die tenminste zin heeft, want hij vind deze computer goed zat.
Tja, geef dit dan maar op. Met zo'n instelling komt het er niet meer van. Je werpt voor jezelf een drempel op door dit uit te stellen.

Of trek morgen echt aan de bel, of laat het voor altijd rusten...

{signature}

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 22:07:
Hallo, ik ben nieuw hier enwoonachtig in België.
Ik zou de raad willen geven aan Svzje om zoveel mogelijk te dreigen! Keihard moet je zijn tegen dat soort mensen, zeg hem wat je ontdekt hebt. Ik ben zelf verkoper van pc'tjes en dit vind ik afschuwelijk. Dreig ermee dat je naar de politie stapt, ...dit is pure afzetterij!
Dreigen is ook weer wat vergezocht. Je kan zeggen dat je naar de politie gaat maar '' zoveel mogelijk te dreigen" vat ik meer op als ergere dingen. Je kan beter eerst beleefd gaan praten daar kom je denk ik verder mee.

edit: waarom je pa laten bellen? hij kan niet uitleggen wat er mis met de pc is. Zelf bellen lijkt me makkelijker

[ Voor 11% gewijzigd door Satch op 12-08-2004 00:05 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja idd, zo te lezen heeft je pa totaal geen idee waar het om gaat. Als je hem laat bellen heeft die verkoper (of wie je ook opbelt) ws. wel een technisch verhaaltje klaar waar je pa ook alleen maar 'uhm ja ok dusss :? ' op kan zeggen :P

Gewoon zelf bellen en uitleggen dat er volgens jou geen goede processor in zit. Niet meteen van alles gaan eisen, maar wel even laten merken dat je er verstand van hebt en je dus echt een athlon64 dacht te hebben gekocht gezien de factuur (en geen tragere athlon XP). Laat de verkoper dan maar met een verklaring komen waarom dat er op staat en "hoe we dit nu gaan oplossen". ;)

Ik acht de kans klein dat je ook daadwerkelijk een nieuw athlon64 systeem krijgt, maar misschien dat de verkoper het wel sportief opvat en krijg je een waardebon oid (lijkt me ook het hoogst haalbare als ik eerlijk ben ;)). Bijv. ter waarde van het prijsverschil tussen athlonXP 3000 en athlon64 3000. Zal zo'n 50-100 euro zijn denk ik (heb ik verder niet opgezocht).

Als de verkoper echt niet meewerkt is het tijd voor stap 2. Laat dan iig weten dat je niet tevreden bent over de gang van zaken en dat je gaat overleggen en later erover terugbelt. In dat geval moet je hier het gesprek maar even rapporteren zodat we misschien nog wat gerichte tips kunnen geven ;) Ik zou niet meteen met politie/advocaten gaan dreigen, want (vooral voor een 16 jarige) komt dat alleen maar over als bluffen. Je maakt verdere bereidwilligheid van die winkel dan ook totaal onmogelijk.

[ Voor 44% gewijzigd door Palomar op 12-08-2004 00:50 ]

Verwijderd

Snap het ff niet meer 8)7 .
Hij ging er toch van uit dat het een Athlon XP was in het begin? alleen gaf Xp aan dat het een Athlon64 was.

En als je gen**id bent dan is het door die particulier en niet door die winkel lijkt mij.

• Palomar
  • Niet online
Nee die particulier verkocht hem een athlon XP en later bleek dat er op die bon stond van de computerzaak dat er een 'AMD 3000 XP-64 + clr-snd' in zou moeten zitten. Tenminste dat is wat ik er uit opmaak. En daarom wil hij nu een athlon64 hebben.
Topicstarter is alleen niet echt to the point en komt met veel details die niet relevant zijn, vandaar dat veel mensen het verhaal niet helemaal kunnen volgen...

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 12-08-2004 17:44 ]

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-07 00:37

Armada

-Wat wil je weten?-

Volgens mij kan je sowieso geen rechten ontlenen aan de bon, omdat je het systeem niet onomstotelijk aan die computer (en al zijn onderdelen) kan koppelen.
óf er zat om te beginnen al geen Athlon 64 in en dan heb je als tweedehands koper al geen rechten meer. Nogal wiedes, De particulier is hier de verkoper aan jou en als hij aangeeft wat er in zit en jij gaat daar voor een bedrag mee akkoord en alles zit er in wat de particulier heeft beloofd, dan is er geen probleem.
óf er zat wel een athlon 64 in en die is eruit gehaald en zijn oude zooi is er in teruggeplaatst. Ook hier geldt weer, kreeg je waar je eerst over voorgelicht was. Zo ja, waar gaat het dan over?

Hoe dan ook, alleen de originele koper kan naar de winkel terug en jij kan alleen terug naar de particuliere verkoper. Maar als ik ook de prijsvergelijk zie, dan heb ik echt zoiets van: "waar heb je het over?". Voor dat bedrag kan je never nooit niet een athlon 64 verwachten... Wees gewoon tevreden, je hebt de waar voor het geld gehad.

En over dat dreigen, in mijn ervaring lok je alleen met honing en zou ik als ik een dreigende klant aan de balie zou krijgen mijn haren recht overeind gaan staan en blokkeren alle mogelijkheden. Maar nogmaals, in dit geval hoef je helemaal niet terug te gaan naar de winkel, want die heeft jou niets verkocht.

[ Voor 5% gewijzigd door Armada op 13-08-2004 12:13 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Palomar
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd hoe je er dan precies bij komt dat alleen de 'originele koper' er mee terug mag gaan? Staat dat misschien in een wetboek oid? :)

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Palomar schreef op 13 augustus 2004 @ 12:36:
Ik ben wel benieuwd hoe je er dan precies bij komt dat alleen de 'originele koper' er mee terug mag gaan? Staat dat misschien in een wetboek oid? :)
Nee, dat heet boerenverstand. De winkel staat buiten deze transactie, is dat niet duidelijk? In de transactie tussen winkel en particuliere verkoper had een discrepantie tussen factuur en daadwerkelijk geleverde opgehelderd kunnen worden. Tussen particuliere verkoper en de TS is niets meer of minder geleverd dan afgesproken is. Ik zie niet in welk recht hij meent te ontlenen aan de factuur die bij het systeem is gegeven. Nogmaals, probeer maar aan te tonen dat, als (ik zeg als, want voor die prijs en die moederbord had dat (athlon64) nooit gekund) wat in het systeem zit niet overeenkomt met de factuur, dat dat een fout te wijten is aan de winkel en niet aan zelf rommelen met de config door de doorverkoper in een stadium na aflevering.

Wat ik wel weet is dat een winkel zich kan beroepen op klaarblijkelijke fouten in documentatie. Hierbij moet je redelijkheid toepassen. Het is redelijk om aan te nemen dat voor het bedrag van de originele factuur (1200) er geen Athlon 64 systeem afgeleverd wordt (daarnaast werd XP ook op de factuur vermeld). En ook hierbij plaats ik hier de aantekening dat dat alleen van tiepassing is indien je rechtstreeks van de winkel zou afnemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Armada op 13-08-2004 13:17 . Reden: verduidelijking ]

• Voutloos
  • Niet online
Dat ben ik niet met je eens Armada. Als het om een directe klant van de winkel ging, kan de winkel ook de klant ervan verdenken met de inhoud van de pc te rommelen.
Dat soort zaken kan al heel gauw, heel onoverzichtelijk worden. Zeker als er meerdere mensen van de winkel aan de pc gezeten hebben, danwel als die klant steeds weer opbelt en steeds andere mensen te spreken krijgt (of klanten die 4x opbellen op de dag dat het systeem gebouwd wordt, om telkens de bon helemaal om te gooien... :X).

Heb er zelf ook wel eens een fikse discussie mee gahad als verkoper.

Maar als je een systeem uitlevert met x jaar garantie, waarom zou je die termijn dan inkorten als het systeem van eigenaar wisselt?

Wel vind ik, mede wegens grote kans op communicatiefouten, danwel dingen die de medewerkers vergeten in de loop der tijd, dat problemen met de inhoud van een pc zo snel mogelijk opgelost moeten worden. Na een maand of later is daar bijna geen beginnen aan en worden het hele ongezellige, vervelende en op niets uitlopende discussies.

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 13-08-2004 13:38 ]

{signature}

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Voutloos schreef op 13 augustus 2004 @ 13:37:
Dat ben ik niet met je eens Armada. Als het om een directe klant van de winkel ging, kan de winkel ook de klant ervan verdenken met de inhoud van de pc te rommelen.
Dat soort zaken kan al heel gauw, heel onoverzichtelijk worden. Zeker als er meerdere mensen van de winkel aan de pc gezeten hebben, danwel als die klant steeds weer opbelt en steeds andere mensen te spreken krijgt (of klanten die 4x opbellen op de dag dat het systeem gebouwd wordt, om telkens de bon helemaal om te gooien... :X).

Heb er zelf ook wel eens een fikse discussie mee gahad als verkoper.

Maar als je een systeem uitlevert met x jaar garantie, waarom zou je die termijn dan inkorten als het systeem van eigenaar wisselt?

Wel vind ik, mede wegens grote kans op communicatiefouten, danwel dingen die de medewerkers vergeten in de loop der tijd, dat problemen met de inhoud van een pc zo snel mogelijk opgelost moeten worden. Na een maand of later is daar bijna geen beginnen aan en worden het hele ongezellige, vervelende en op niets uitlopende discussies.
Volgens mij staat zo'n bon meestal op naam. Als dus iemand anders komt met de bon van de eerste koper en gaat dan beweren dat je als winkel iets niet hebt uitgeleverd, tja. Ik kan niet anders zeggen dan dat je heel zwak staat.

Voor wat betreft de garantie ben ik het helemaal met je eens en dat is ook de reden dat de bon meegegeven is, neem ik aan.

• Voutloos
  • Niet online
Armada schreef op 13 augustus 2004 @ 14:16:
[...]

Volgens mij staat zo'n bon meestal op naam. Als dus iemand anders komt met de bon van de eerste koper en gaat dan beweren dat je als winkel iets niet hebt uitgeleverd, tja. Ik kan niet anders zeggen dan dat je heel zwak staat.
Ik had het al over moeilijke communicatie en als indirecte klant is er dus helemaal geen beginnen aan.

Maar je had het eerst een beetje over recht, iets dat ik er niet meteen bij zou willen trekken als winkel (FYI: ik was niet werkzaam bij deze winkel in kwestie), of me achter wil verstoppen. Als er een ontevreden klant is, moet je daar serieus mee omgaan. Betekent uiteraard niet dat een klant die doorschreeuwt maar alles mag krijgen.

Ik ben het overigens wel met je eens dat de TS niet al te veel kans maakt. Ik had ook eerder in dit topic de TS een beetje aangespoord snel actie te ondernemen.

Maar goed, meer advies kan ik niet geven, we horen wel of er iets al dan niet gebeurd/duidelijker geworden is. (En op dit punt schieten we uberhaupt al voorbij het nut van PMG)
TS heeft voldoende info om zijn zaakjes zelf te regelen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Voutloos op 13-08-2004 14:24 ]

{signature}

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 23:41

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb aan dit alles weinig toe te voegen. Alleen wilde ik wel opmerken dat het mij steeds meer opvalt dat Computerzaken maar wat strooien met de termen XP en helemaal met 64bit. Ik kom regelmatig aanbiedingen tegen met tekste als AMD Athlon XP 64-bit processor, wat dus de meest grote onzin is. :'( Overigens heb ik deze tekst uit een folder van een groot handel. :(

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Steephh
Ik vind het slimste gewoon naar de winkel opbellen en dan je afvragen waarom er dat nu juist op de rekening staat. En op zich ben ik hiermee ook wel tevreden maar ja je kan het natuurlijk altijd proberen, is toch mooi meegenomen. Ik vraag me alleen af waarom in Tweak XP dat is veranderd.

Wij gaan dadelijk een weekje op vakantie in belgie (14-8/21-8) (camping zilverstrand in mol) maar ja ik zoek wel een internetcafe in de buurt.

_@/'

• Sir_Killalot
Wat heeft Tweak XP hier nou mee te maken? Die tekst is ook handmatig aan te passen hoor...

Verwijderd

Wat ik vreemd vind is dat er iets is veranderd via Tweak Pro terwijl XP opnieuw geinstalleerd is?
Zie clean install aan het begin van dit topic.
Of laat je alleen maar zien dat het kan?

Verwijderd

Volgens mij kan je maar 2 dingen doen:

1: Stel de man waarvan je de pc kocht in verzuim waarbij je vertelt dat de pc niet voldoet aan de overeenkomst en dat hij dit op moet lossen. Zo niet dan ontbind je de overeenkomst of vraag je schadevergoeding, waarbij de keuze bij die man ligt. (begint bij artikel 6:76bw dat laat je maar door rechtshulp doen geen zin om allemaal op te zoekn ;) )
Je kan na 'het verzuim stellen' ook de man niet betalen maar dat is echt iets voor de rechtswinkel, wil je dat goed afwikkelen.

2: Je laat (kan het ook zo mededelen) de overeenkomst ontbinden wegens dwaling: je wist niet wat je kocht en dit was te wijten aan informatie die de wederpartij aan je verstrekte (de man waarvan je hem kocht) hij liet namelijk aan jou zien dat het een athlon 64 betrof. (artikel 6:228 lid 1)

Was het zo dat hij niet wist dat het geen athlon 64 was, dan maakt dat niet uit. Dit omdat de overeenkomst (koop) niet onder dezelfde omstandigheden (prijs) was gesloten. (artikel 6:228 lid 3)

Zou je met artikelen willen gooien :) houd het dan op artikel 6:228 lid 1 en lid 3 burgerlijk wetboek.

BEn het btw helemaal eens met earthforce hier beneden _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 23:37 ]

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

je moet gewoon niet zo zeuren je hebt gehoord van de man waarvan je het systeem gekocht hebt wat er inzit dat klopt en dat er iets anders op de nota staat zal inderdaad zijn omdat hij de amd 64 voor zichzelf heeft gehouden . niets mis mee, jij hebt waar je voor betaald hebt en das best een goede prijs prestatieverhouding.
jij hebt niets met de winkel te maken dus moet powerline zeker niet lastigvallen hiermee

...

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:52

boesOne

meuh

earthforce schreef op 14 augustus 2004 @ 23:10:
je moet gewoon niet zo zeuren je hebt gehoord van de man waarvan je het systeem gekocht hebt wat er inzit dat klopt en dat er iets anders op de nota staat zal inderdaad zijn omdat hij de amd 64 voor zichzelf heeft gehouden . niets mis mee, jij hebt waar je voor betaald hebt en das best een goede prijs prestatieverhouding.
jij hebt niets met de winkel te maken dus moet powerline zeker niet lastigvallen hiermee
:) jamaar, jamaar de software zou ook legaal wezen!

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• TeringJantje
  • Laatst online: 09-08 22:55
Het zou me niks verbazen als de bon ook zwaar vervalst en dat daarmee misbruik wordt gemaakt van de naam Powerline. Je misschien wel naar powerline kunnen gaan met de bon en vragen of het echte bon van hun is, volgens mij moet die dan ook nog bij hun in het systeem staan. Is de bon niet echt, dan kan powerline misschien stappen ondernemen tegen de persoon waarvan jij je pc gekocht hebt.

• Steephh
Nou ik zit hier nu in belgie enkele kilometers van de camping. Het is hier alleen zo een lastige toetsenbordindeling. Toetsenbord indeling veranderen heeft ook niet veel zin het is maar even wennen.

Ik heb m veranderd nu ff computer opnieuw opstarten als er geen reborn kaart inzit.

Ben zo terug.

Zo dit typt heel wat fijner. Het stikt hier van de spyware ook nog eens. Wel lekker snel internet. en een ventilator. Ik heb hier gewoon de half Mol afgezocht naar een plek om te internetten, terwijl dit internet plekje niet zo in het centrum ligt. en van 14 tot 2 uur open is.

Straks wel ff voor de zekerheid overal uitloggen.

Nu ff over die computer, ik ben er op zich wel blij mee. Ik denk dat ik een mailtje stuur naar Powerline en als die zich er verder niet druk over maken, dan hou ik erover op.

[ Voor 46% gewijzigd door Steephh op 15-08-2004 16:10 ]

_@/'

Verwijderd

Svzje schreef op 19 juli 2004 @ 23:28:
[...]

Nou ja, ik heb niks afgesproken, maar die computer hebben wij dus tweedehands van een particulier gekocht. Ff twee dingen die letterlijk op de rekening stonden:

AMD 3000 XP-64 + clr-snd
Asus A7V8X

Dan vraag ik me toch af hoe ze daarbij komen. Computer komt van een videobewerkingsbedrijf(je) (twee of drie man werkten daar), de man die had gezegd wat hij erin wilde komt over een paar weken van vakantie terug, wij hadden hem van een ander van dat bedrijfje gekocht. De computer is trouwens door hun bij een computerbedrijf gekocht.

Maar kan je als je de computer hebt overgekocht toch nog iets veranderen? Ook al is het omdat er alleen 64 bijstond. Want het moederbord heeft de verkoper erbij gekozen volgens mij.
Vreemd verhaal allemaal. Een videobewerkingsbedrijf die een XP PRO machine gebruikt met SLECHTS 512 MB Ram? Raar....

Verwijderd

Wij gaan dadelijk een weekje op vakantie in belgie (14-8/21-8) (camping zilverstrand in mol) maar ja ik zoek wel een internetcafe in de buurt.
zie dat je net weg bent, maar ben daar vorig jaar ook geweest. Was in ieder geval geen internet op het park zelf, voor de rest in de buurt weet ik niet al zul je het niet snel in Mol vinden want dat is wel een erg klein plaatsje.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De TS moet eens wat duidelijker zijn.
Wat is er afgesproken dat er geleverd zou worden ? Heb je dat gekregen ja of nee ?
Zo nee aktie ondernemen. Klaar.

• Steephh
Zeer klein winkeltje gevonden daar staan 2 computers. Zit ik nou weer....

_@/'

• Steephh
Ben weer thuis, denk dat ik alleen maar een mailtje ga sturen naar powerline en anders is het jammer, en o ja ook nog ff naar die man bellen waarom er in Tweak XP iets is veranderd...

_@/'

Verwijderd

Voor de 2e keer
Hoe verklaar je deze post nou aan het begin van je topic en het feit dat er iets is veranderd in Tweak? 8)7

Half-Life 3.2

Door Svzje - Monday 19 July 2004 23:18

quote:
Mafkeez schreef op 19 juli 2004 @ 23:15:
Je kan vrij simpel de info over je pc in Windows veranderen.. misschien ben je genaaid door de verkoper?

* Mafkeez zal even op zoek gaan waar je dat doet..

Maar als je zelf Windows XP (clean install) opnieuw installeert, dan zal dat er echt niet blijven staan.

• Sir_Killalot
Je kan met deze Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/view.gif knop ook gewoon de reactie copy/pasten.

Verwijderd

Duidelijk(er).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 01:05 ]

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Het is heel simpel, maar de TS mag wel eens een cursus duidelijkheid krijgen, zowel voor de manier waarop hij schrijft alsook voor wat hij wil bereiken in deze situatie.

1: Is er afgesproken dat je een Athlon64 kreeg, is daar mee geadverteerd, of heb je een demonstratie gekregen met als strekking: "Kijk, Windows zegt dat het een Athlon64 is", dan ben je in de maling genomen.

Is er gezegd dat je "een AMD-machine" zou ontvangen, dan heb je geen poot om op te staan.

2: Ging het om een Athlon64 die zou worden verkocht aan jou en je vader, dan zou ik in jouw geval terug gaan naar die verkoper en de PC teruggeven in ruil voor je centen. Maar blijf rustig en beleefd, anders wil niemand met je praten!!

Je zou ook (zoals reeds eerder gezegd) met Powerline kunnen bellen en de bon verifieren.
Kent Powerline de bon niet, dan weet je 100% zeker dat er sprake is van een "zwaar misverstand".

Maar, als je tevreden bent met de PC en je hebt geen zin om er iets aan te doen op een nette manier, dan kan je het misschien maar beter er bij laten zitten en een lekker schietspel er op gooien, dat lucht misschien ook wel op in plaats van jezelf op te lopen naaien.

En dingen gaan eisen van Powerline lijkt me ook niet de beste oplossing.

Succes er mee.

Workstation

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Waarom bel je idd niet even naar Powerline en vraag of het factuurnummer overeenkomt met wat er op jouw factuur staat.

• Palomar
  • Niet online
Vdub schreef op 22 augustus 2004 @ 22:52:
Waarom bel je idd niet even naar Powerline en vraag of het factuurnummer overeenkomt met wat er op jouw factuur staat.
Lijkt me idd het simpelst 8)7 Desnoods mailt ie even het hoe en waarom.... want dit schiet in principe niet echt op zo :P

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Maar als ik goed lees is je een XP 3000+ beloofd en die HEB je ook... alleen de info in Windows klopt niet. Er is toch niks aan de hand, behalve dat die info in system properties niet klopt...?

• Steephh
Ja ik ben ook een beetje onduidelijk, maar zelf wist ik eerst ook niet hoe het in elkaar zat. Die man had trouwens ook windows opnieuw geïnstalleerd. En niet ik. Ik denk dat ik een mailtje stuur, en misschien die man op bel. Dat het maar een XP 3000+ is vind ik niet zo erg, maar dat hij niet eerlijk is dat vind ik niet zo leuk.

_@/'

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 19:18

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Als je zelf in je beginpost hebt aangegeven wat er op de rekening staat, dan heb je geen poot om op te staan. Dan heeft ie conform de bon een XP 3000+ (socket A) processor geleverd op een Asus A7V8 moederbord (ook socket A).

Voor een AMD64 processor heb je een K8 moederbord nodig, een K7 (zoals het A7 bord van Asus) kan die processors niet bergen.

Dat in windows iets extra's weergegeven wordt in de systeemeigenschappen wil niet zeggen dat je daar ook recht op hebt.

Hier kon uw advertentie staan

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Nitroglycerine schreef op 23 augustus 2004 @ 15:14:
Als je zelf in je beginpost hebt aangegeven wat er op de rekening staat, dan heb je geen poot om op te staan. Dan heeft ie conform de bon een XP 3000+ (socket A) processor geleverd op een Asus A7V8 moederbord (ook socket A).

Voor een AMD64 processor heb je een K8 moederbord nodig, een K7 (zoals het A7 bord van Asus) kan die processors niet bergen.

Dat in windows iets extra's weergegeven wordt in de systeemeigenschappen wil niet zeggen dat je daar ook recht op hebt.
PRECIES! Zoals ik al zei. What's the freaking problem man! :? :? Ik zit dit hele topic met stijgende verbazing te lezen! B) Het enige wat hier imho met de info die gegeven is aan de hand is, is dat windows iets verkeerd aangeeft... so what? Gebeurd wel vaker en installeer een nieuwe BIOS (kan zijn dat BIOS info verkeerd doorgeefd aan windows).

Nofi

• Palomar
  • Niet online
volgens mij ging het niet alleen om die melding in windows, maar ook de vermelding op de bon van Powerline:
AMD 3000 XP-64 + clr-snd
Dat hele verhaal wat windows weergeeft kun je wel vergeten, het gaat erom wat je fysiek in handen hebt gekregen. Aangezien die hele processor niet bestaat (xp 64...) zou je even naar die zaak kunnen bellen en vragen om opheldering.
Dat er op een asus a7v geen athlon64 past is verder niet relevant en dat weet de topicstarter zgn. ook niet :P Mail/bel gewoon een stupid vraag naar die zaak dat je windows XP 64bit editie wilde installeren en dat dat niet werkt op je pc. Je dacht nl. een 64 bit te hebben aangeschaft aangezien dat op de bon staat. Ik weet wel zeker dat je verder echt geen nieuwe cpu oid krijgt, maar ik ben wel benieuwd naar hun uitleg over de 'AMD 3000 XP-64 + clr-snd' :P

Verwijderd

Snap niet waar jullie je druk om maken die kerel zit flink te soepen hele tijd

moet je kijken onder dit bv:

http://home.wanadoo.nl/st...hots/Ultra%20Dream-PC.JPG

En in dat plaatje dat hij laat zien geeft hij 2 verschillende cpu's aan, mooi gesoept dus :)

• Palomar
  • Niet online
ja maar dat is ook de ultra dream pc 8)7

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 11:41:

En in dat plaatje dat hij laat zien geeft hij 2 verschillende cpu's aan, mooi gesoept dus :)
idd. Zijn hele webpage staat vol met soepjes...

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 17:54
Onderstaande product omschrijving zie je niet op een factuur van Powerline:
AMD 3000 XP-64 + clr-snd
maar:

CP291039 AMD Athlon XP 3000+ S-A BOX [prijs]
Svzje schreef op 02 augustus 2004 @ 17:40:
Ja rekening is gewoon van powerline, er staat volgens mijn ook hun logo op. Die computer was in mei gekocht.

...

Ik zal hem wel een keertje inscannen als ik hem mag lenen van ons pap.
dus scan die factuur eens in :Z

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 09:37

TrekDr0p

QR niet scannen

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 11:41:

Een AMD Opteron 32 GHz
Damn zo een systeem wil ik ook :D
En dan niet de 9.2 kaart vergeten :9~ :9~

Maar ik heb net het topic gelezen.
En idd hij praat erg onduidelijk.

Maar het probleem is dus dat hij op een bon heeft staan, van powerline, AMD 3000 XP-64 + clr-snd
Dat er in zijn Pc een AMD Athlon Xp 3000 +
En dat Deze computer een AMD Athlon 64 3000+ aangeeft...

Aangezien zo een AMD 3000 XP-64 + clr-snd niet bestaat na mijn wetens, ook niet namens meneer google.
Lijkt het mij dat er gewoon een Athlon Xp in zit en voor 850 € heb je idd wel zo een systeem die hij heeft gekregen met een Athlon Xp..

Dus ik zie echt het probleem niet, en dat ie dan powerline wil vragenom een nieuwe CPU slaat nergens op ga eerst maar praten/bellen/meelen met de man van wie je hem hebt gekocht en als hij van niks weet, naar powerline bellen en vragen wat zij ervan weten en dan pas actie te ondernemen..

• Steephh
Op de factuur staat dit: AMD 3000 XP-64 + clr-snd
Die man zegt dit: AMD Athlon 64 3000+
Windows geeft dit aan: AMD Athlon 64 3000+
En dit zit erin: AMD Athlon XP 3000+

Ik wilde nu eigenlijk zoiets naar powerline sturen, ik weet niet of ik het zo duidelijk heb geschreven ik heb nog niet echt veel ervaring met zulke emails. Zou het zo goed zijn?:

Beste Powerline,

Wij hebben een pc gekocht bij een man die enkele weken daarvoor diezelfde pc bij u heeft gekocht. Die meneer zei erbij dat het een AMD Athlon 64 3000+ zou zijn. Echter, op de rekening staat dit: "AMD 3000 XP-64 + clr-snd" vermeld. Ik vroeg mij af of hiermee een AMD Athlon 64-bit processor bedoeld kan zijn, maar deze zit dus niet in de computer. Wat verder op de rekening staat (bv. Asus A7V8X) geeft eigenlijk aan dat er geen 64-bits processor in de computer kan zitten. Op de rekening staat dit factuurnummer ***********. Ik heb het factuur ingescant en bijgevoegd als bijlage. Klopt dit factuur met wat er bij jullie in de computer staat?

Ik stuur het liever eerst naar powerline, en als het daar niet klopt weet ik dat die man mij opgelicht heeft (ik zeg er niet bij wat er in windows stond, anders zeggen hun gelijk dat ik ben opgelicht). Het kan dan wel zijn dat er op de rekening iets anders staat, maar hij heeft gezegd dat er een AMD Athlon 64 3000+ in zat. Hij had het ook nog in 'deze computer' laten zien, dus hij wilde mij blijkbaar overtuigen. En het gaat mij er niet om dat ik er nu een 64-bit CPU in wil of zo, maar ik vind wel dat hij gewoon eerlijk moet zijn.

En sorry voor de onduidelijkheid, maar op het begin snapte ik er ook niets van.

_@/'

• Sir_Killalot
Hij zal het zelf wel in het register of via oem.ini veranderd hebben en je dus met opzet belazeren.

• Steephh
Dat is in Tweak XP Pro veranderd, want daarin staat een regeltje waarin je het kan veranderen, en daar stond exact hetzelfde ingevuld als wat in deze computer staat. Maar is het mailtje zo goed? Factuur moet ik nog wel inscannen, maar heb ik zo niet, want dat moet ik aan ons pap vragen.

_@/'

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 10:51

Addict

Het leven is een plak kaas.

Heb hem ook even aangepast :)
hij geeft nou een amd 64 3400+ aan ":)

in regedit ctrl+f > amd athlon opgeven en sleutel aanpassen:)

Addict

• Steephh
Volgens mij heeft in dit topic al eens gestaan dat ik geen sata enz. kon hebben omdat dat niet op de asus site zou staan. Nu is mij opgevallen dat dit moederbord in het nederlands niet te vinden is, maar op de uk-versie wel.

Zie hier:

http://uk.asus.com/products/mb/socketa/a7v8x/overview.htm

_@/'

Pagina: 1 2 Laatste