Toon posts:

Aansluiting speakers logitech z680

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik heb een audigy 2 bulk en een logitech z680.
Ik ben tot nu toe wel erg tevreden van het geluid maar men speakersset is momenteel via de 3 mini-jacks aangesloten.

Zijn er mensen met dezelfde ervaring die overgeschakeld zijn naar het optisch aansluiten of via coax aansluiten van deze speakersset?
En is er dan een groot verschil in kwaliteit enzo...

Zou het ook mogelijk zijn om dan via de audigy 2 bulk zo een bay appart te kopen van creative (aangezien deze optische en coaxiale ingangen en uitgangen hebben).

Ik probeer nl alles uit men hardware te halen eh ;)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

ik heb een Z680 uitgeprobeerd (kameraad van me broer had zo'n setje gekocht en kwam eerst langs bij ons huis >:))

eerst op de 3 jacks zoals jij het hebt. later probeert met de COAX en dan met de optical..

de eerste wat ik probeerde na de 3 jacks was de optical. heb maar één ding te zeggen..

WHOAAHh... een wereld van verschil.. ziekelijk gewoon.. het klonk gewoon 3x beter dan die 3 jacks. en dat had ik op het moment ECHT NIET VERWACHT.

de COAX geeft hetzelfde geluidskwaliteit als met de optical. probeer het eens en wees vreselijk verbaast..

PS)
dit is wel ervaren met een Onboard soundkaartje. maar UT2k3 of DVD films kijken met de optical was een vreselijk gave ervaring met de Z680.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

En welk onboard 'kaartje' is dat? Als het soundstorm is dan heb je dus met digitaal een heel andere output als analoog.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 22:58:
Yo,

Ik heb een audigy 2 bulk en een logitech z680.
Ik ben tot nu toe wel erg tevreden van het geluid maar men speakersset is momenteel via de 3 mini-jacks aangesloten.

Zijn er mensen met dezelfde ervaring die overgeschakeld zijn naar het optisch aansluiten of via coax aansluiten van deze speakersset?
En is er dan een groot verschil in kwaliteit enzo...

Zou het ook mogelijk zijn om dan via de audigy 2 bulk zo een bay appart te kopen van creative (aangezien deze optische en coaxiale ingangen en uitgangen hebben).

Ik probeer nl alles uit men hardware te halen eh ;)
1) Der zijn verscheidene gigantische topics op GOT over de Logitech Z-speakers.
You tried there ???
2) Google is your friend.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

die wereld van verschil tussen de 2 aansluitingen ligt ook behoorlijk aan de onboard chipset

soundstorm chipsets geven al prima geluid weg over de jacks, ik heb nu een receiver met optisch en coax ingangen maar hoor weinig verschil in kwaliteit.. wel lekker makkelijk dat de reciever zelf schakelt naar dts, dolby en andere uitgang signalen

maar zeker niet 3 keer verschil