Laptop op netwerk is no go.

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 14:43
Op een thuislan bestaande uit een router waar direct 1 pc en een switch op zitten , met nog 3 pc's op de switch, sluit ik een laptop aan (ook op de switch).

Behalve de laptop (Intel Pro) betreft het allemaal wired D-Link 10/100 materiaal en er is enkel sprake van XP Pro en DHCP service, welke goed staat geconfigureerd, geen van de non-portables heeft enig probleem. Het is de Laptop waar het mis gaat.

Terwijl ik eerst helemaal geen verbinding tot stand kreeg met een bepaalde UTP kabel (die vreemd genoeg prima werkt op een andere PC), krijg ik met een andere kabel de verbinding soms wel tot stand, echter zonder bruikbaar te zijn; enorm traag. Een ping 127.0.0.1 levert op de laptop gezonde verschijnselen op dus die NIC lijkt ok. Een ping 192.168.0.1 (router) levert 2x geen respons op, de laatste van de 3 is normaal 8)7... Verder heb ik uitgebreid gegoogled en gesearched en ondermeer de NIC opnieuw installed, alsook geprobeeld op alle half- en full duplex settings (nu terug auto-select), TCP/IP en Winsock opnieuw geïnstalleerd, etc.

Beetje ten einde raad, moet weten of het probleem aan de flaptop ligt ivm mogelijke ruiling (is nieuw)...bij voorbaat dank voor al jullie wijsheden _/-\o_

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:30
retspan schreef op 19 juli 2004 @ 22:01:
Op een thuislan bestaande uit een router waar direct 1 pc en een switch op zitten , met nog 3 pc's op de switch, sluit ik een laptop aan (ook op de switch).

Behalve de laptop (Intel Pro) betreft het allemaal wired D-Link 10/100 materiaal en er is enkel sprake van XP Pro en DHCP service, welke goed staat geconfigreerd, geen van de non-portables heeft enig probleem. Het is de Laptop waar het mis gaat.

Terwijl ik eerst helemaal geen verbinding tot stand kreeg met een bepaalde UTP kabel (die vreemd genoeg prima werkt op een andere PC), krijg ik met een andere kabel de verbinding soms wel tot stand, echter zonder bruikbaar te zijn; enorm traag. Een ping 127.0.0.1 levert op de laptop gezonde verschijnselen op dus die NIC lijkt ok. Een ping 192.168.0.1 (router) levert 2x geen respons op, de laatste van de 3 is normaal 8)7... Verder heb ik uitgebreid gegoogled en gesearched en ondermeer de NIC opnieuw installed, alsook geprobeeld op alle half- en full duplex settings (nu terug auto-select), TCP/IP en Winsock opnieuw geïnstalleerd, etc.

Beetje ten einde raad, moet weten of het probleem aan de flaptop ligt ivm mogelijke ruiling (is nieuw)...bij voorbaat dank voor al jullie wijsheden _/-\o_
heb je een andere poort op de switch geprobeerd of rechtstreeks op de router geprikt?
dit klinkt namelijk niet echt als brakke software volgens mij :?

• retspan
Eureka, moeilijk te geloven maar het probleem schijnt 'm te zitten in de pre-gefabriceerde UTP kabels waar geen van de 4 PC's een probleem mee heeft. Van zodra dat ik een 'hand-made' kabel gebruik is er niets aan de hand... |:(

Ik snap hier de ballen van...iemand enig idee?

[ Voor 6% gewijzigd door retspan op 19-07-2004 22:46 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

retspan schreef op 19 juli 2004 @ 22:45:
Eureka, moeilijk te geloven maar het probleem schijnt 'm te zitten in de pre-gefabriceerde UTP kabels waar geen van de 4 PC's een probleem mee heeft. Van zodra dat ik een 'hand-made' kabel gebruik is er niets aan de hand... |:(

Ik snap hier de ballen van...iemand enig idee?
Welke cat UTP voor beide kabels?

• retspan
Cat 5 gaat goed, 5e niet...zit 'm daar de kneep? Waarom is dit dan geen probleem op de D-Link NICs? Thx.

[ Voor 5% gewijzigd door retspan op 20-07-2004 01:17 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Denk dat het toch een productiefoutje is... Cat5E is namelijk alleen geschikt voor hogere frequenties dan Cat5. :?

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1