[XP/2k]NTFS partitie kan niet meer gelezen worden

Pagina: 1
Acties:

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Enkele dagen geleden vond ik tussen mijn cd-roms een oeroude backup met een windows 98 installatie erop. Ik heb die geinstalleerd en er totaal niet bij nagedacht dat die backup ook de partition table zou overschrijven. Helaas, te laat. Windows 98 bootte niet omdat de tweede cd van de backup beschadigd was, en XP en 2k bootten al helemaal niet meer. Die partities waren al verwijderd. Vantevoren had ik het zo ingesteld:
Partitie C: 15gb - NTFS - Win2k
Partitie D: 40gb - NTFS - WinXP
Partitie E: 15gb - NTFS - mp3's, games etc.
Partitie F: 5gb - Fat32 - Backup van win98

Nu kon ik dus alleen nog maar bij Partitie F komen, en daar kon ik alleen nog maar in ms-dos komen.
Volgens een tipgever zou ik het beste een bootmanager kunnen downloaden, maar dan zou ik wel Windows moeten draaien, 98 maakte niet uit. Helaas, 98 kreeg ik niet meer aan de praat maar ik vond nog wel een cd-rom met win95 erop. Wonderbaarlijk lukte deze installatie wel, maar hij startte niet op vanwege een IOS fout.
Nu is dus Partitie F 5gb - Fat16. Ik heb toch bootmanagers gevonden die ik in ms-dos kon starten, maar die herkennen alleen Partitie F.

Ik heb deze bootmanagers geprobeerd:
- Smart Bootmanager
- OSL2000
- XOSL

Vervolgens heb ik met de XP-installatie diskettes geboot, ook daar kan ik alleen in de FAT16 partitie komen (F) maar ik heb daar de commando's FIXMBR en FIXBOOT geprobeerd. Toen vond de pc ineens een lege partitie van 70gb (C, D, E)
Weer met XOSL geprobeerd bij die partitie's te komen, echter: geen resultaat.
Heeft iemand enig idee wat ik eraan kan doen? XP CD-rom heb ik niet direct bij de hand, maar kan ik wel aan komen.

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Verwijderd

Laatste kans die je hebt is een bootCD of bootfloppie-set maken van Partition Magic, en daarmee kijken of die je partities nog kent. zo ja, je XP partitie activeren en booten, daarna je 98 partitie wegknallen (FAT16 kan toch maar 2GB aan? bedoel je geen FAT32?) en je partities laten checken door scandisk (of iets beters).

Als partition magic je partities ook als dood ervaart kun je eigenlijk wel rustigjes aan alles weg gaan pleuren en opnieuw XP installeren. Je fixmbr en fixboot hebben het dan al voor je gedaan, schat ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 08:58 ]

Verwijderd

Ik denk dat je een probleem hebt, want een bootmanager zal je hierbij ook niet veel helpen....die partitiontable zal met behulp van een bootmanager niet gerepareerd kunnen worden. Je zou inderdaad partition magic kunnen proberen maar ik ben er bang voor.....een handig tool kan de "ultimate boot cd" zijn....hierop staan vanallerhande programma's voor het inrichten van een systeem.

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Ultimate Boot CD is een goeie optie, ga ik zo even naar kijken. Met een boot-cd van Partition Magic vond ik wel een lege partitie van 77 GB (Unallocated)
Dus waarschijnlijk ben ik m'n data kwijt ;(

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.