[iiyama]beeld golf af en toe

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hoi,

Ik heb een Iiyama MF8617. Een vrij oud model dus (augustus 1997 staat achterop). Op zich heb ik weinig klachten over het apparaat maar het schijnt dat als de monitor wat warmer wordt of wat langer aan staat (precieze oorzaak is onduidelijk) het beeld begint te golven. Als ik de monitor dan beetje optil zodat de druk van de stander is gaat het ook weer weg. Als ik hem terug zet komt het dan ook niet terug.

Het is dus niet een probleem die te reconstrueren is. Heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn en wat er aan te doen is. De kwaliteit van het beeld is onder normale omstandigheden goed.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 21:23
Ik denk dat het misschien aan je monitor kabel ligt. Als je het probleem weer krijgt eve in plaats van monitor optillen, even prutsen met de kabels.
Zoals je al zegt heb je een oude monitor, dus wie weet is je kabel stuk.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Ik heb denk ik hetzelfde probleem gehad met mijn Iiyama (identiek type nummer). Het lag aan de monitorkabel (net zoals sunturion zegt), kan dus inderdaad wel eens de moeite zijn om te controleren. Als je golfjes ziet, even met je kabel bewegen en kijken of het effect heeft.

• LollieStick
Dat was ik dus vergeten te vermelden. Ik heb er al een nieuwe kabel aan gehad om het te controleren of het aan de kabel lag. Alleen het lost niets op :(

Een ander probleempje is (misschien heeft het er mee te maken maar leek me niet waarschijnlijk) dat er een verticale lichte streep aan de linkerkant en aan de rechterkant zit. Dus niet langs het beeld wat wel vaker voorkomt, maar echt over het beeld.

Dit is overigens geen instellingsfout zoals je ook wel ziet als de uitlijning te veel naar één kant is. Het beeld is ingesteld dat het precies innen de zichtbare beeldbuis valt.

De monitor is oud, maar als het enigzins kan wil ik hem wel laten repareren als het qua prijs maar binnen de perken blijft. Als ik dan weet waar het aan ligt, kan ik een beetje uitzoeken hoe hoog de reparatiekosten worden.

[ Voor 37% gewijzigd door LollieStick op 19-07-2004 23:58 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16

Duinkonijn

Huh?

ik denk dat de reparatie kosten niet haalbaar zijn...

kan je hem niet decausen als hij golft

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• LollieStick
Helpt niet.. het 'golf-effect' blijft.

• LollieStick
*schop*

Iemand nog een ander idee als slijtage?

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Een ander idee wat ik bij dit zelfde scherm ervaren heb is golfjes tgv trillingen van de tafel. Met de stereo op 8 bijvoorbeeld. Of bijna onvoelbare trilling van het bureaublad waarop hij stond tgv andere apparatuur die ook op het bureau stond. De mijne heeft overigens volledig de geest gegeven.

Ik had overigens ook problemen met de kabel maar dat gaf lijn artefacten geen golven.

• sunturion
  • Laatst online: 08-08 21:23
Heb je toevallig telecommunicatie apparatuur (vb: tel. basisstation) bij je monitor in de buurt.
Oude monitors kunnnen vaak niet goed tegen de signalen die daardoor worden uitgezonden.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Ik heb een wat oudere monitor (highscreen.) als ik die op 85hz zet gaat ie ook golfen, ik begrijp precies wat je bedoeld. De lettertjes gaan lichtjes dansen je ziet een golfje over de lettertjes en het beeld gaan heel lichtjes.

Als ik hem op 75 hz zet doet ie het fijn.

Probeer is een lagere refresh. Als ie het dan niet doet, begint je monitor echt wat ouder te worden, omdat mijn scherm vroeger ook 85 hz goed aankon.

• LollieStick
Geen tel. communicatie apparatuur op het bureau of in fde buurt. ook op lagere refresh rates en resoluties los ik het niet op :(

Ik ken iemand die er gratis naar wil kijuken. Als dan blijkt dat er iets kapot is en het wordt te duur, kan ik sparen voor een nieuwe. voor zover bedankt.

Overigens: Zoals de poster boven mij bedoeld is het niet. Het is net of de kleuren golven. De letters staan gewoon stil. Zeg maar als je een kleur blauw hebt is het net ofer golfjes door lopen.

• D3ton4tor72
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

ik heb hier 2 IIyama schermen, iets recentere modellen dan die van jou (17" en 19"), en vooral de nieuwste van de 2 de 19" vertoont bij mij dezelfde symptomen.
Dit is een visionmaster pro 451
Ik vermoed zelf dat het een IIyama kwaaltje is.....(maar dat is gissen)

Als je zoekt op IIyama(hier op GOT) zul je heel wat problemen met IIyama schermen tegenkomen.

Prijs jezelf gelukkig dat je na 7 jaar pas last ervan krijgt, er zijn mensen die deze klachten direct na aankoop hadden.(ondergetekende)

suc6 ermee in ieder geval!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:03
Je hebt toevallig ook geen speakers langs je beeldscherm?

• LollieStick
Nope... Ik heb het scherm een tijd geleden van mijn stage adres omdat het stond weg te roesten op de planken daaro. Sinds dat ik hem heb vertoont het scherm deze problemen.

Er zijn geen speakers naast het scherm geplaatst of gemonteerd/gemod >:)
Pagina: 1