[A64] Leuk tooltje

Pagina: 1
Acties:

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Voor degenen die regelmatig XS bezoeken zullen dit tooltje al wel herkennen. Ik heb er vandaag wat mee zitten rommelen en vind het wel een leuke aanvulling op clockgen.

Dit tooltje is gemaakt door CodeRed en de research ervoor is ook door hem gedaan _/-\o_

Originele draadje erover : Klik

Tooltje : Klik

Met dit tooltje kun je allerlei instellingen veranderen met betrekking tot de timings van je geheugen, waarbij ook allerlei settings veranderd kunnen worden die niet in de bios voorkomen.

Paar kleine voorbeelden zijn : draaien van je mem op CAS 1.5 en naast een 133, 166 en 200 devider zijn is er ook nog een 183 devider.

Ik heb echter nog lang niet alle settings getest, maar dit tooltje leek me wel de moeite waard om er een draadje over te openen. Ik ben wel benieuwd naar hoe de ervaringen met dit tooltje zijn dus laat maar horen....

aangezien dit tooltje werkt met tweaks via wpcredit kan het zijn dat bug schade aanrichten aan 't systeem!!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
NVcontrol doet ongeveer ook hetzelfde. Daar kan je ook de CAS latencies veranderen. (1.5 - 2.0 - 2.5 - 3)

Leuk tooltje, ga ik gelijk proberen als ik me 3400+ NC heb :P

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Is er niet zo iets voor intel?
Zou wel lekker zijn, ik kan namelijk met clockgen niks doen.
Alleen de fsb, geen voltage etc niks.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-01 19:44
fooker schreef op 20 juli 2004 @ 10:19:
Is er niet zo iets voor intel?
Zou wel lekker zijn, ik kan namelijk met clockgen niks doen.
Alleen de fsb, geen voltage etc niks.
Dat doe je dan toch in de bios !

Verwijderd

Mr. Detonator schreef op 20 juli 2004 @ 11:17:
[...]

de nieuwe tweakers zijn te lui om ff opnieuw op te starten , dat snap je toch wel ;) . maar ik gebruik altijd nf7vcore , zuper handig :P

Verwijderd

Mr. Detonator schreef op 20 juli 2004 @ 11:17:
[...]

Als je de vcore in de bios hoger zet dan warmt de cpu al op tijdens het booten van windows. Als je dit pas in windows doet, is je cpu pas op een later tijdstip even warm. En dat kan net het verschil zijn tussen een pifast run die lukt en eentje die vastloopt.
Pagina: 1