Toon posts:

CopperJet 816 en Tweakdsl: hoe NAT router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aan degene die een Tweakdsl verbinding heeft en hierbij het modem als NAT router heeft geconfigureerd.

Mooi is om voorbeelden te ontvangen van hoe dit moet met de CopperJet 816-2p

Tweak helpdesk verwijst naar de cd die is bijgeleverd. Echter hier staat zeer beknopt een voorbeeld op, maar dat verhaal is van toepassing op het BBNed netwerk in het algemeen.
De verschillen zijn dat je bij TweakDSL geen username/password hebt en vooralsnog een dynamisch IPadres. Totdat je zelf aangeeft dat je een statisch adres wilt gekoppeld aan MAC

Nergens kan ik een goed voorbeeld vinden hoe dit modem moet worden ingesteld als NAT router, ten behoeve van het tweakdsl / cambrium netwerk. Wat ik al geprobeerd heb, het Internet is niet meer bereikbaar. Standaard is de connectie via Bridging geregeld en dan is het dus zo lek als een mandje. Alle poorten zijn bereikbaar en geen firewall mogelijkheden. Jammer dus dat de standaardconfig zo is.

Ik ben al wel zover gekomen dat de modem als DHCP server fungeert, maar het Internet werkt dan niet. Ik heb het geprobeerd met PPPoA (zonder username) en met RFC Routing. Het lukt niet !

wie heeft een werkende NAT routing op het TweakDSL netwerk en kan die mij helpen.

Zoeken in dit forum heeft vooralsnog niet de juiste info opgeleverd. Er wordt vanalles aangeboden, maar dat zijn zelf geen TweakDSL'ers en dan zit het net weer even anders !

satuser

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 20:46 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd

Topicstarter
niet echt die had ik uiteraard al gevonden ik heb me letterlijk al de pleuris gezocht en hoop dat iemand hiero de oplossing heeft

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand ??

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-04 13:00
Heb precies hetzelfde probleem. M'n oude speedtouch werkt perfect maar ik wil graag de Allied Data aan het werk hebben. Heb de guide van nutz.nl gevolgd en zo'n beetje alle topics op GoT en de rest van internet doorgelopen maar de oranje doos geeft geen sjoege :/

Is er iemand met TweakDSL die de Allied Data 816-2P (BBNed OEM) aan het werk heeft gekregen in router mode?

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-04 20:50
Heb hetzelfde probleem gehad met Speedlinq omdat ding als router aan de praat te krijgen.
Deze handleinding gaf me de tips die ik nodig had.
ftp://ftp.allieddata.nl/p...Manual_CJT_816_2Pv1.0.pdf

Je moet je Ip adres in dezelfde range zetten als in de manual staat. Daarna kun je op ipadres en met de admin gegevens dat ding benaderen.

De Wan verbinding die erin zit moet je wegkijlen en dan een nieuwe verbinding aanmaken. Je moet hier bij onder de router opties kiezen voor de bridged verbinding. En in feite dezelfde instellingen aanhouden als die een normale bridged verbinding krijgt. Die je met de wizard kunt maken van het apparaat in de quick setup.

Dan wat je niet moet vergeten is de instellingen van je DHCP netwerk, geef hierbij de DNS servers in van je provider anders werkt het internet nog niet op je PC's.

Maar goed met de handleiding moet je een eind komen, ik kreeg deze er bij speedlinq ook niet bij en heb hem met mijn analoge modempie op lokatie moeten downloaden.

There is no knowledge, that is not Power!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HaveBlue schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:19:
Is er iemand met TweakDSL die de Allied Data 816-2P (BBNed OEM) aan het werk heeft gekregen in router mode?
http://www.nutz.nl/pubdoc/techniek/816-2P

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1