Toon posts:

CPU Idle Control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net het progie CPU Idle Control gedownload. en ik zie op mijn earogate dat de temps zakken, maar is dit niet slecht voor de cpu?? misschien een domme vraag:S

heeft iemand anders ervarend met dit soort programma's? want mijn tempratuur zakt nu al snel zo een 3 graden.

En nog een vraag, mijn pc is gestressed 45 graden is dit veel voor een amd 2800+ @ 2564 mhz en het is nu echt warm in mijn kamer, is 45 graden dus te warm???? Ik heb een waterkoeling set, onbekende pomp van 90 liter per uur. en een kleine radiator voor in een kleine kast.

Alvast bedankt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand _/-\o_

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40
Dúúúúde, kicken na welgeteld 6 minuten????? Lees de FAQ eens, dit soort dingen doen we pas na 24 uur (of eerder als er wat nuttigs te melden is).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15
Kicken binnen 6 minuten wordt niet gewaardeerd !

-

Verwijderd

Topicstarter
sorry :'(

Verwijderd

Wat voor progje is het pcies ? Dan kan ik kijken wat het pcies doet.

Verwijderd

Het proggie zendt hlt-instructies naar de cpu als de cpu geen "nuttige" instructies krijgt(idle). Deze hlt-instructies zorgen ervoor dat delen van de cpu in stroombesparingsstand gaan. Dit is niet slecht voor de cpu, het bespaart gewoon stroom en scheelt dus hitte.
45 graden voor de cpu is lekker koel. Boven de 65 graden is pas te warm.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:18
Het is niet schadelijk, de delen van de processor die niet worden gebruikt worden in sleep-mode gezet, waardoor ze minder stroom verbruiken. Het zou kunnen dat je PC een fractie trager reageert omdat hij niet gelijk alle power beschikbaar heeft, maar dat weet ik niet zeker.

Verder helpt het alléén maar in idle, als je je processor stresst kan het progje zijn werk niet doen omdat er geen delen van de processor zijn die "niks te doen hebben". en zal je temp net zo hard weer stijgen. Eigenlijk heb je er niks aan, alleen misschien om een fractie van je stroomrekening af te halen?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:21
Naar mijn inziens zijn lagere temperaturen alleen maar goed voor je processor ;)
Ik heb hier een AMD Athlon 2200+ (@ Aircooling) die continu op 100% load loopt (RC5-72 ;)), en die wordt meer dan 50 graden, maar nog geen problemen dermee!
45 graden is echt niet te warm voor een CPU :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

Topicstarter
hier kan je het progie downloaden het is volgens mij alleen voor amd pc's

http://www.famvisser.demon.nl/CPU%20idle%20control.exe

Verwijderd

Topicstarter
allemaal alvast heel erg bedankt ik laat het progie dus lkkr draaien:D:D:D

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:37

BertV

Handgemaakt

dit programma werkt zeker wel... 7 graden eraf nu! idle :+
maar zorgt voor een irritante piep uit de geluidskaart?

[ Voor 13% gewijzigd door BertV op 19-07-2004 21:16 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• BertV

BertV

Handgemaakt

ik heb vaker gehoord dat dit soort programma's een pieptoon geven, is dit te voorkomen?

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik kan me moeilijk voorstellen hoe dit direct een pieptoon geeft. hooguit dat door meer wisselende stroomvraag de spanning iets kan rimpelen, maar dat zou je in een poosje "idle" eigenlijk niet moeten kunnen merken.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Het razendsnel switchen van powersaving naar volle belasting vraagt veel van je voeding. Er kunnen storingen ontstaan voor bepaalde onderdelen van de pc. Dit is de reden waarom microsoft niet standaard de hlt-instructies naar de cpu zendt. Een erg slecht ontworpen moederbord/voeding kan er zelfs voor zorgen dat de computer vast loopt.

• BertV

BertV

Handgemaakt

K, bedankt voor de uitleg. De voeding is een (niet goedkope) Enermax. Het geluid lijkt idd uit de voeding te komen. Dan maar 7 graden warmer idle.

Pagina: 1