Opstart probleem...

Pagina: 1
Acties:

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 08:12

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Okeej, dit is mij nog nooit overkomen...

Ik heb een pctje van mijn tante gekregen... 350 MHz geloof ik, 512 DDR, 4 Gig HDD... Ze hoeft er alleen maar documentjes mee te typen...

Er heeft op deze pc al Windows XP gestaan.
Ik wou nu Windows XP SP1 erop installeren...

Als eerste begon de cd-rom kuren te vertonen... Leek alsof hij de cd tegen het laadje aangooide... De installatie lukte niet. Ze hebben een DVDspeler gekocht en ik kon nu wel verder met de installatie...

Kheb 2 partities aangegeven... De C voor progjes en windows, de D voor data. beide 2 gig. Daarna heb ik de C laten formateren op NTFS en door laten lopen, ben daarna weggelopen, en zitten telefoneren omdat het nog wel lang kon duren, hij installeert normaal toch wel verder...

Toen ik echter terug kwam had hij Windows dus opgestart (hij komt dan als eerste nog in een windows-setup menu... En daar gaf hij een blauw beeld met het bekende geheugen error... hierna herstarte ik nog een paar keer en toen gaf hij aan dat er te weinig virtueel geheugen was en startte de pc gewoon weer opnieuw op... (ik moet dus nog steeds de windows setup draaien)

Ik heb daarna de HDD weer geformateerd en opniew geinstalleerd, ben er nu bij blijven zitten... in het begin gaat alles goed, totdat hij voor de eerste keer windows wil opstarten en verder wil installeren... nu bleef het diskettedrive ledje steeds branden... ik geloof niet dat hij dat eerder had gedaan... ik had de kabel van de diskettedrive omgedraaid en het lampje was uit maar nu sprong de monitor niet aan...

Heb hierna de kabels op allerlei verschillende posities geprobeerd :P maar soms sprong het beeldscherm wel aan, soms niet...

Nu heb ik van een kameraad een videokaartje (AGP), een diskette drive, een HDD geleend... ik heb als eerste de videokaart al vervangen omdat deze helemaal op geen enkele diskette stand meer aansprong...

Wat is er in godsnaam mis met deze PC?

Is het de voeding die misschien half defect is of het moederbord dat kuren heeft of ligt het toch aan het diskette station/geheugen of aan de meerdere videokaarten?
---

Het is een heel verhaal maargoed, je weet nu alles en ik hoop dat jullie misschien mij kunnen zeggen waar je denkt waar het aan ligt... Ik heb namelijk niet zo snel een ander mobotje liggen of andere voeding... Misschien dat iemand het probleem kent?

Ik hoor het graag :)

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

mickjuh schreef op 19 juli 2004 @ 20:08:
Okeej, dit is mij nog nooit overkomen...

Ik heb een pctje van mijn tante gekregen... 350 MHz geloof ik, 512 DDR, 4 Gig HDD... Ze hoeft er alleen maar documentjes mee te typen...

knip
Dat komt vast niet goed

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Hmmm, maar eerder deed hij het altijd perfect... kweet niet zeker of het 350 is... zal het zo eens navragen, die 512 weet ik wel zeker...

Maargoed, hij werkt nu dus niet meer...

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
niemand enig idee waar het aan kan liggen? ;(

Verwijderd

Virtueel geheugen is je harde schijf. En aangezien je een 4 GB harddisk (sowieso al niet aan te raden voor XP) gebruikt met een partitie van 2 GB, is dat waarschijnlijk te weinig. Al met een grotere HD/partitie geprobeerd (minstens 4 GB liever groter)?

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
okeej dat wil ik wel proberen maargoed, beeldscherm springt dus nu niet meer aan... |:(

Verwijderd

Het zal wel 512Mb sd-ram zijn ;)
Test het geheugen eens op fouten, dit wordt allemaal uitgelegt in de FAQ
suc6

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Wil het geheugen ook wel gaan testen met testprogje maar het is echt DDR...

Hehe, ik ben verkeerd ingelicht...

Het is 256MB DDR Samsung
Afbeeldingslocatie: http://fbi.co.kr/image/1/memory/삼성%20256MB%20DDR%20SDRAM%20(PC2100)_1.jpg

Het is een K7S5A mobotje
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/archives/jul2001/k7s5a.jpg

Maargoed, ik kan dus het geheugen niet testen en niets doen met de partities omdat ik geen beeld heb ;( Help!

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
bedankt :)

ik heb er even gekeken... maar kon niet echt iets vinden dat mij verder helpt...
ik weet nu dat dit moederbordje erom bekend staat vanwege zijn problemen.

heb nu even een ander nieuw moederbordje kunnen bemachten en kijk of het nu allemaal wel werkt... :/ ik hou jullie op de hoogte...

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
ik weet het echt niet meer... |:(

ik heb het oude moederbord omgewisseld met een nieuwe. Ook een ander en nieuwer type. Heb de processor en koeler er opgebouwd en geheugen, diskette drive, dvd, voeding en videokaart er ook op aangesloten...

in het begin kreeg ik direct beeld, beeldscherm sprong aan maar pc ging heel snel weer uit. ik had de power sw waarschijnlijk verkeerd om. deze heb ik omgedraaid en pc start op en blijft aanstaan alleen beeldscherm sprong niet meer aan...

nu heb ik er vandaag een andere voeding op geprobeerd, startte ook gewoon op maar geen beeld. op het nieuwe moederbord zit ook een videokaart onboard maar ook daarin doet hij het niet. de voeding die ik vandaag probeerde is goed want dankzij die voeding zit ik hier nu iets te typen.

ik heb nog de diskette drive, HDD en dvd eraf gesloten om te kijken of het daaraan lag maar ook niet... :'(

iemand enig idee? 8)7

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
heb je al eens een andere kabel/monitor geprobeert ?

of een andere kast misschien.......m'n broertje heeft 't ooit meegemaakt dat een kast op een of andere manier 't niet goed deed :?

[ Voor 57% gewijzigd door Mr. Detonator op 22-07-2004 19:32 ]

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
heb wel andere IDE kabels geprobeerd en ook een andere monitor...

een andere kast nog niet...

maar als de processor en/of geheugen kapot is ofzo, dan moet je toch nog wel beeld krijgen?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
mickjuh schreef op 22 juli 2004 @ 20:13:

maar als de processor en/of geheugen kapot is ofzo, dan moet je toch nog wel beeld krijgen?
nee

maar bouw alles eens uit,en dan kaal zo op tafel proberen te starten

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
ik ga morgen even proberen met mijn processor, koeler, geheugen en voeding of ik dan beeld krijg... zo ja, dan ga ik 1 voor 1 iets van mijn tante's spul vervangen en dan kom ik vanzelf denk ik wel te weten waar het aan ligt...

Mr.Detonator:

Als laatste zal ik het wel eens proberen in een andere kast... het lijkt me in ieder geval erg sterk :)

Tot nu toe bedankt...

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Ik weet nu waar het probleem ligt...

Ik heb mijn proc/koeler/geheugen/voeding overgezet en toen deed hij het perfect... nu is ook ja zowat alles vervangen :p

Maargoed, toen heb ik geheugen weer gewisseld met die van mijn tante en toen werkte die nog... toen ik daarna de processor omwisselde deed hij het niet meer... beeld sprong niet meer aan.

Daarna heb ik haar oude moederbord er weer opgemonteerd en daar al mijn spul opgezet... Daar kreeg ik ook geen beeld mee dus het ligt aan;

- haar oude moederbord
- haar processor

Deze 2 dingen worden nu ook vervangen :)
Ik weet nu waar het aan ligt en ja dit topic is nu wel overbodig en mag worden gesloten :)

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1