Ik zit met een probleempie, k heb 2 kastjes gekocht van Homeplug om een netwerj te bouwen tussen 2 pc's (in die kastjes gaat gewoon een netwerk kabel en gaat in het stopcontact), nu heb ik dus alles aangesloten, van router naar dat kastje in stopcontact naar andere kamer (wel zelfde groep van stroom) en daar weer een kastje in het stopcontact gedaan naar de andere pc. 2 lampjes op het kastje branden ook degene die zegt dat hij verbonden is met de pc en degene die zegt dat de kastjes elkaar zien. maar k kan op de pc geen internet krijgen of ook maar iets van een netwerk
, de pc draaidt op windows 2000 engelse editie en alles systeemseisen zijn goed !, wat moet ik hiermee? want het moet gewoon werken !
heb je iets van ip adressen ofzo ingesteld
oow sorry ben k er vergeteh bij te posten: de 2 pc's heb ik dezelfde werkgroep gegeven, en er zit een router voor dus die doet dat allemaal automatisch.
post de ip adressen van je computers eens:
start -> uitvoeren -> cmd <enter> -> ipconfig /all <enter>
Misschien dat daar iets duidelijkers uit komt... Je moet er namelijk ff achter komen op welke layer het zit (maw: is er geen fysiek contact in je netwerk, of is er iets fout met je instellingen)
start -> uitvoeren -> cmd <enter> -> ipconfig /all <enter>
Misschien dat daar iets duidelijkers uit komt... Je moet er namelijk ff achter komen op welke layer het zit (maw: is er geen fysiek contact in je netwerk, of is er iets fout met je instellingen)
[ Voor 39% gewijzigd door Rac-On op 19-07-2004 19:35 ]
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Verwijderd
Geef de output van ipconfig hier eens.
( Start -> Uitvoeren -> cmd [enter] -> ipconfig /all [enter] )
( Start -> Uitvoeren -> cmd [enter] -> ipconfig /all [enter] )
Nog een leuke bij dit soort netwerken: meerdere fasen in huis? Huizen met veel verschillende groepen of met krachtstroomaansluitingen (b.v. keramische kookplaat) worden meerdere fasen aangelegd. Zitten de stomcontacten van beide adapters op 2 verschillende fasen, dan kunnen ze niet met elkaar communiceren.
Edit: oops... je zegt al dat ze op dezelfde groep zitten... nouja, altijd handig voor als iemand dit topic nog eens terughaalt via de search
Edit: oops... je zegt al dat ze op dezelfde groep zitten... nouja, altijd handig voor als iemand dit topic nog eens terughaalt via de search
[ Voor 19% gewijzigd door jurri@n op 19-07-2004 19:42 ]
k kon de tekst niet kopieren op een of andere manier dus hier komt gewoon een plaatje
,

wat bedoel je met fysiek contact? k denk dat k wel weet wat je bedoelt trouwens, de computers zien elkaar helemaal niet, dus ook niet de printer die op deze pc hangt of iets, dus geen fysiek contact denk k
wat bedoel je met fysiek contact? k denk dat k wel weet wat je bedoelt trouwens, de computers zien elkaar helemaal niet, dus ook niet de printer die op deze pc hangt of iets, dus geen fysiek contact denk k
[ Voor 42% gewijzigd door Bulleteater op 19-07-2004 19:51 ]
Hmmz... netwerk-config ziet er goed uit... behalve dat netmask 255.255.255.0 wat netter zou zijn dan 255.0.0.0
kun je 10.0.0.2 wel pingen? Ik neem aan dat 10.0.0.2 je router is, aangezien dat als gateway staat ingesteld.
kun je 10.0.0.2 wel pingen? Ik neem aan dat 10.0.0.2 je router is, aangezien dat als gateway staat ingesteld.
[ Voor 35% gewijzigd door jurri@n op 19-07-2004 19:51 ]
Kijk eens naar het eerste getal van het ipadres (voor de eerste punt).jurri@n schreef op 19 juli 2004 @ 19:49:
Hmmz... netwerk-config ziet er goed uit... behalve dat netmask 255.255.255.0 wat netter zou zijn dan 255.0.0.0
Werkt "ping 10.0.0.2"? Krijg je een reactie?
Edit: He jurri@n blijf is wakker.. gateway is .2
[ Voor 19% gewijzigd door mabarto op 19-07-2004 19:52 ]
Je kijkt scheefjurri@n schreef op 19 juli 2004 @ 19:49:
kun je 10.0.0.3 wel pingen? Ik neem aan dat 10.0.0.3 je router is, aangezien dat als gateway staat ingesteld.
Wat is daar mis mee? Uiteraard kan 255.0.0.0 op de 10.x.x.x reeks, maar dan wordt heel 10.x.x.x doorzocht. Met 255.255.255.0 alleen 10.0.0.x.barto018 schreef op 19 juli 2004 @ 19:50:
[...]
Kijk eens naar het eerste getal van het ipadres (voor de eerste punt).
Nou geven de meeste ADSL modems standaard deze IP adressen uit, en de het subnetmask wat daarbij hoort (255.0.0.0), dus niet echt storend te noemen.
@TS: Heb je toevallig nog iets van een proxyserver ingesteld staan, of een firewall draaien?
Gooi desnoods ook zolang even je Antivirus uit, misschien zit die je wel in de weg.
Aan je IP config te zien, heb je fysiek gewoon verbinding, dus het zit mis in de software.
@TS: Heb je toevallig nog iets van een proxyserver ingesteld staan, of een firewall draaien?
Gooi desnoods ook zolang even je Antivirus uit, misschien zit die je wel in de weg.
Aan je IP config te zien, heb je fysiek gewoon verbinding, dus het zit mis in de software.
hoe kan k kijken of ping 10.0.0.2 werkt?
in principe hoort subnet 255.0.0.0 bij en 10.x.x.x ip reeks, dus daar is niks mis mee. In ieder geval moet je het volgende doen:
start -> uitvoeren -> cmd <enter> -> ping 10.0.0.2 <enter>
is trouwens wel erg basic dit. Heb je de FAQ Network Troubleshooting gelezen?
start -> uitvoeren -> cmd <enter> -> ping 10.0.0.2 <enter>
is trouwens wel erg basic dit. Heb je de FAQ Network Troubleshooting gelezen?
[ Voor 17% gewijzigd door Rac-On op 19-07-2004 19:55 ]
Start -> Uitvoeren --> cmd.exe / Start --> Programma's --> MS-DOS Prompt
ping 10.0.0.2
ping 10.0.0.2
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
nee k heb geen proxyserver ingesteldt staan. firewalls zijn er ook af ga nu ff de antivirus uit doen, kijken of dat werkt.BredeP schreef op 19 juli 2004 @ 19:53:
Nou geven de meeste ADSL modems standaard deze IP adressen uit, en de het subnetmask wat daarbij hoort (255.0.0.0), dus niet echt storend te noemen.
als k trouwens het cd'tje erin doe dan geeft hij aan dat hij het device niet ziet en dat ik die eerst moet aansluiten maar die zit gewoon goed aangesloten dat geeft het kastej ook zelf aan met een lampje.
Volgens mij heb je een veel groter probleem dan een netwerk dat niet werkt
www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA
Heb je de handleiding gelezen, want ik ben bang dat wij met de kennis die je hebt niet verder kunnen helpen.jorngrisel schreef op 19 juli 2004 @ 19:57:
[...]
nee k heb geen proxyserver ingesteldt staan. firewalls zijn er ook af ga nu ff de antivirus uit doen, kijken of dat werkt.
als k trouwens het cd'tje erin doe dan geeft hij aan dat hij het device niet ziet en dat ik die eerst moet aansluiten maar die zit gewoon goed aangesloten dat geeft het kastej ook zelf aan met een lampje.
heb ff gekeken of 10.0.0.2 werkt en dan krijg k het volgende:
10.0.0.2 is not rtecognized as an internal error or extarnel command, operable program or batch file
10.0.0.2 is not rtecognized as an internal error or extarnel command, operable program or batch file
Anders lees je :
1. De posts in dit topic
2. FAQ Network Troubleshooting
en ga je dan pas posten... dan wist je bijvoorbeeld:
1. Dat we een edit knop hebben
2. Dat alle hier beschreven stappen in de FAQ staan (pingen, ipconfig, dns, gateway, je kent het wel)
3. Het ping 10.0.0.2 is (dus met ping ervoor)
4. Nog heel veel andere dingen...
1. De posts in dit topic
2. FAQ Network Troubleshooting
en ga je dan pas posten... dan wist je bijvoorbeeld:
1. Dat we een edit knop hebben
2. Dat alle hier beschreven stappen in de FAQ staan (pingen, ipconfig, dns, gateway, je kent het wel)
3. Het ping 10.0.0.2 is (dus met ping ervoor)
4. Nog heel veel andere dingen...
[ Voor 48% gewijzigd door Rac-On op 19-07-2004 20:15 ]
zuchtjorngrisel schreef op 19 juli 2004 @ 20:12:
heb ff gekeken of 10.0.0.2 werkt en dan krijg k het volgende:
PING!!!!! 10.0.0.2
jorngrisel ;
Het is de bedoeling dat we toch echt een veel hoger niveau verwachten.
Je kunt hier best topics starten over problemen, echter verwachten we dan wel dat je enig idee hebt waar we het over hebben.
Niet lullig bedoeld, maar ik krijg de indruk dat dit misschieen een beetje te hoog voor je gegrepen is ?
Je kunt wel prberen die PC's te pingen, maar als die 2e netwerkadapters elkaar niet zien, heeft dat geen enkel nut (als je auto niet wil starten, heeft het weinig zin om te kijken hoeveel toeren hij stationair draait
)
Je kunt hier best topics starten over problemen, echter verwachten we dan wel dat je enig idee hebt waar we het over hebben.
Niet lullig bedoeld, maar ik krijg de indruk dat dit misschieen een beetje te hoog voor je gegrepen is ?
Je kunt wel prberen die PC's te pingen, maar als die 2e netwerkadapters elkaar niet zien, heeft dat geen enkel nut (als je auto niet wil starten, heeft het weinig zin om te kijken hoeveel toeren hij stationair draait
Tijd voor een nieuwe sig..
ey koffie leuk dat je het nog op een aardige manier probeert te zeggeh
, maar ff 1 ding !!, dan moet jij beter gaan lezen !!!
want ik heb als je goed had gelezen gezegd dat er lampjes op de kastjes branden dat ze elkaar zien en dat ze ook goed staan aangesloten op de pc!!!, ieder heeft zo zijn minpunten hè
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:34
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kun je niet even een schema maken van hoe alles is aangesloten en welke apparatuur?
Je zegt dat je meerdere computers hebt met een router, maar je hebt maar 2 homeplug contactdozen, dus ik vermoed dat je nog iets meer hebt en dat daar ook wellicht een foute instelling in kan zitten
Je zegt dat je meerdere computers hebt met een router, maar je hebt maar 2 homeplug contactdozen, dus ik vermoed dat je nog iets meer hebt en dat daar ook wellicht een foute instelling in kan zitten
Je moet niet alleen 10.0.0.2 intikken, maar het voorje "ping" met een spatie ervoor.jorngrisel schreef op 20 juli 2004 @ 03:07:
ey koffie leuk dat je het nog op een aardige manier probeert te zeggeh, maar ff 1 ding !!, dan moet jij beter gaan lezen !!!
want ik heb als je goed had gelezen gezegd dat er lampjes op de kastjes branden dat ze elkaar zien en dat ze ook goed staan aangesloten op de pc!!!, ieder heeft zo zijn minpunten hè
Wat ik zie is dat zijn 10.0.0.2 de router is, want deze geeft hij in de ipconfig ook als DHCP server aan. Dus pingen zal het vast wel doen.
Topicstarter, je verhaal is meer dan onduidelijk...
Je hebt twe apparaatjes voor in de wandcontactdozen. Een gebruik je voor de router en de ander voor de pc. Maar je zegt dat je twee pc's hebt !? Misschien is het mogelijk om een schemaatje te maken met alle componenten en de bijbehorende IP adressen.
Hoe weet je trouwens zo zeker dat er helemaal niets van het netwerk doet ? Deze conclusie is wellicht iets te voorbarig, zeker aangezien je nog nooit met ping gewerkt hebt ! Naar mijn (bescheiden) mening doet je netwerk het wel, omdat je een IP adres van je router toegewezen hebt gekregen.
Topicstarter, je verhaal is meer dan onduidelijk...
Je hebt twe apparaatjes voor in de wandcontactdozen. Een gebruik je voor de router en de ander voor de pc. Maar je zegt dat je twee pc's hebt !? Misschien is het mogelijk om een schemaatje te maken met alle componenten en de bijbehorende IP adressen.
Hoe weet je trouwens zo zeker dat er helemaal niets van het netwerk doet ? Deze conclusie is wellicht iets te voorbarig, zeker aangezien je nog nooit met ping gewerkt hebt ! Naar mijn (bescheiden) mening doet je netwerk het wel, omdat je een IP adres van je router toegewezen hebt gekregen.
[ Voor 10% gewijzigd door lier op 20-07-2004 11:43 ]
Eerst het probleem, dan de oplossing
Verwijderd
je hebt tenminste genoeg kennis om een plaatje te uploaden 
Je router heeft een ingebouwd (ADSL?)modem ofzo, aangezien ie rechtstreeks op de splitter/telefoonlijn zit aangesloten?
Router: 10.0.0.1?
PC1 : 10.0.0.2?
PC2 : 10.0.0.3?
kijk dus of elke pc zowel de router kan zien als ook de andere pc.
Dit doe je dus zoals al eerder gezegd met PING [IP-adres van andere pc/router].
geen ervaring met netwerk via stroom.
Heb je een linkje naar het Homeplug product (website?)?
Je router heeft een ingebouwd (ADSL?)modem ofzo, aangezien ie rechtstreeks op de splitter/telefoonlijn zit aangesloten?
Router: 10.0.0.1?
PC1 : 10.0.0.2?
PC2 : 10.0.0.3?
kijk dus of elke pc zowel de router kan zien als ook de andere pc.
Dit doe je dus zoals al eerder gezegd met PING [IP-adres van andere pc/router].
geen ervaring met netwerk via stroom.
Heb je een linkje naar het Homeplug product (website?)?
Topicstarter,
Is het de ipconfig van PC1 of PC2 ?
Als het PC2 is, dan doet je netwerk het goed !
Is het de ipconfig van PC1 of PC2 ?
Als het PC2 is, dan doet je netwerk het goed !
Eerst het probleem, dan de oplossing
Verwijderd
Wat is dit nu weer voor flauw gezever, dus je mag hier alleen een vraag stellen als afgestudeerd it'er, die alles zelf wel kan oplossen......Koffie schreef op 19 juli 2004 @ 20:52:
jorngrisel ;
Je kunt wel prberen die PC's te pingen, maar als die 2e netwerkadapters elkaar niet zien, heeft dat geen enkel nut (als je auto niet wil starten, heeft het weinig zin om te kijken hoeveel toeren hij stationair draait)
Mensen met die niet op "hoog niveau" zitten en problemen hebben,komen met vragen....en terecht!!Neem aan dat je daarvoor een forum hebt.
Leg het een beetje duidelijk uit aan die jongen, en je hebt er straks weer 1 bij die op "hoog niveau" zit!!
@TS: dat je lampjes branden wil niks zeggen...kan ook gewoon betekenen dat je stroom hebt staan op die dingen 
Probeer het anders eens op de volgende manier (simpel testje om te weten of het niet aan je stopcontacten ligt): Pak eens een verlengsnoer, stop dat ding in het stopcontact, en sluit op 2 van de stopcontacten van het verlengsnoer je kastjes aan. Als je dan nog geen verbinding krijgt heb je een ander probleem.
Ping dan ook eens je router (let op: command-prompt en dan <ping 10.0.0.2> ), dan weet je of je verbinding naar buiten hebt.
@Canaman: NOFI, maar ik vind persoonlijk dat als je zelf maar 5 posts op het hele forum hebt en pas sinds april dit jaar hier actief bent, je daarover eigenlijk weinig recht van spreken hebt
Probeer het anders eens op de volgende manier (simpel testje om te weten of het niet aan je stopcontacten ligt): Pak eens een verlengsnoer, stop dat ding in het stopcontact, en sluit op 2 van de stopcontacten van het verlengsnoer je kastjes aan. Als je dan nog geen verbinding krijgt heb je een ander probleem.
Ping dan ook eens je router (let op: command-prompt en dan <ping 10.0.0.2> ), dan weet je of je verbinding naar buiten hebt.
@Canaman: NOFI, maar ik vind persoonlijk dat als je zelf maar 5 posts op het hele forum hebt en pas sinds april dit jaar hier actief bent, je daarover eigenlijk weinig recht van spreken hebt
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Pagina: 1