[Debian] HP CLJ 3500 installeren

Pagina: 1
Acties:

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Goedenavond

Ik heb voor een bedrijf het netwerk aangelegt en hier ook een server (Debian) geinstalleerd.
Dit draait allemaal stabiel (samba, qmail etc.)

Nu hebben ze een HP Color Laserjet 3500 gekocht. Ik krijg deze alleen niet geinstalleerd
onder linux. Op www.linuxprinting.org zijn ook geen drivers voor de printer te vinden.
Als ik hem inplug krijg ik wel een melding dat de printer aangesloten is (volges mij op lpusb0).
Als ik dan in mijn /etc/printcap de verwijzing leg naar /dev/usb/lp0, en daarna via lpc
de printer online breng, krijg ik de volgende foutmelding:

Printer: lp - cannot get status from device '/dev/usb/lp0'

Ik heb het ook al geprobeerd om via cups te boel aan de gang te krijgen maar dan komt hij
tot 4% en blijft hij hangen. Even later zegt ie dat de USB poort busy is.

Mijn vraag is dus heeft iemand ervaring met deze printer onder linux. Heb de search al wel gebruikt
maar daar kreeg ik geen antwoord. Ik denk zelf dat het een driversprobleem is.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Volgens mij heeft CUPS wel ondersteuning voor deze printer.
Ik raad je aan om, om te beginnen, CUPS te installeren. Dan kun je met een browser erg eenvoudig alle installatie-parameters zetten.

Heb zelf geen ervaring met USB-printers, maar ik raad je aan om in ieder geval even te kijken onder /proc hoe je USB-devices heten. Mogelijk is er een symlink die naar een bepaalde USB-poort wijst en als character-device is gedefinieerd.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...