Toon posts:

De nieuwe Jewel 8080

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van Jewel "www.jewelnotebooks.nl" wordt de opvolger van de 8070, de 8080 aangekondigd. In mijn optiek is dit zeker een interessante machine met aantrekkelijke specificaties met o.a. 128MB 9700 videokaart :P. Ik zie echter een nadaal en dat is dat ook deze jewel, net als zijn voorganger en de acer 291, 292 en de gigabyte nb501 allemaal in de compal 50 serie behuizing zitten en die is wel een beetje "weinig indrukwekkend" :Z...

Maar goed... het is wel een van de weinige machines die een 128 mb videokaart biedt in combinatie met het centrino platform..
ik overweeg aanschaf van deze laptop maar heeft iemand nog op of aanmerkingen over dit systeem..??

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:05

Rannasha

Does not compute.

256 mb is wat weinig om echt lekker te draaien. Maar dat is vrij simpel op te lossen door er een reepje bij te stoppen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik ben werkzaam bij Computerland, en er is ons inmiddels medegedeeld dat de 8080 (zij het tijdelijk) als opvolger voor de 8070 komt. Ze zitten als het goed is nu in de container op weg naar het Jewel hoofdkantoor, en ze zouden als het goed is met een week of 2 leverbaar moeten zijn. Zodra we de notebook in ons filiaal hebben ontvangen, zal ik hem zeker eens even aan de tand voelen, zo erg heftig moeten presteren, zeker in combinatie met de Dothan processoren (2MB Cache) die Jewel inmiddels kan leveren, en die naar alle waarschijnlijkheid ook zullen worden ondersteund door de 8080.

Verwijderd

Topicstarter
Bij Jewel kun je vrij makkelijk upgraden..Ik had dit systeem in gedachte..

Jewel 8080

dothan 1.7 (+125)
512 MB (+55 )
60Gig 7200

dan heb je een top systeem voor een mooie prijs...
ik denk dat je dan leuke benchmark resultaten zult hebben..
3d mark2003 2800 b.v.

maar goed is pas leverbaar van begin augustus... :? terwijl de rest van de wereld al lang geniet van deze systemen.... hoezo kennis economie ... B)

Verwijderd

Ik heb de jewel 8080. Prima dingetje altijd al, alleen nu heb ik hem opnieuw geinstalleerd en helaas is de cd met drivers in twee stukken gebroken. Aangezien jewel niet meer bestaat, weet iemand waar ik deze drivres kan vinden?

MVG

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 09:38
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:05:
Ik heb de jewel 8080. Prima dingetje altijd al, alleen nu heb ik hem opnieuw geinstalleerd en helaas is de cd met drivers in twee stukken gebroken. Aangezien jewel niet meer bestaat, weet iemand waar ik deze drivres kan vinden?

MVG
Je kicked een topic van 3 jaar oud, kans is vrij groot dat hier niemand meer naar kijkt en de TS al lang een nieuw notebook heeft. Dus nieuw topic maken lijkt me beter, mits je aan de voorwaarden gaat voldoen. (wat je nu niet doet nog, en dus zal je nieuw topic op deze manier ook op slot gaan)

[ Voor 4% gewijzigd door Operations op 05-09-2007 16:10 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:05:

MVG
Ik heb dit notebook nog in gebruik, mail of PM me maar als je de drivers wil hebben.
Of zet je DM's aan of mail-adres zichtbaar.

Veel drivers heb je trouwens niet nodig, hoogstens die van de touchpad en de EZButton applicatie (om Wireless correct aan de praat te krijgen).
Videokaart, geluidskaart, netwerkkaart zijn allemaal of bij Windows meegeleverd, of er is een nieuwere versie te downloaden.
Voor de videokaart kun je bijvoorbeeld op OmegaDrivers.net kijken voor drivers voor je ATI Radeon Mobility 9700.

Verwijderd

Speed24 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:16:
[...]
Ik heb dit notebook nog in gebruik, mail of PM me maar als je de drivers wil hebben.
Of zet je DM's aan of mail-adres zichtbaar.

Veel drivers heb je trouwens niet nodig, hoogstens die van de touchpad en de EZButton applicatie (om Wireless correct aan de praat te krijgen).
Videokaart, geluidskaart, netwerkkaart zijn allemaal of bij Windows meegeleverd, of er is een nieuwere versie te downloaden.
Voor de videokaart kun je bijvoorbeeld op OmegaDrivers.net kijken voor drivers voor je ATI Radeon Mobility 9700.
Ja klopt, vooral de touchpad, en de ezbutton.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 17:05 ]

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Hier kun je de drivers voor Compal CL51 oftewel Jewel 8080 vandaan halen http://www.powernotebooks.com/support/m5-14/

Hier heb je tevens een mooie wiki-pagina over je laptop http://www.laptopkb.com/index.php/Compal_CL51

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
supermario888 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:58:
Hier kun je de drivers voor Compal CL51 oftewel Jewel 8080 vandaan halen http://www.powernotebooks.com/support/m5-14/

Hier heb je tevens een mooie wiki-pagina over je laptop http://www.laptopkb.com/index.php/Compal_CL51
Bedankt! Ook een handige site.

Wel een opmerking: de CL51 is de laptop met de Intel Graphics, de CL56 is degene met de ATI Radeon Mobility 9700. Ik denk dat de CL56 populairder was :)

Dus met een Jewel Jade 8080 en ATI graphics heb je deze site nodig:
http://www.laptopkb.com/index.php/Compal_CL56

Hier staat inderdaad ook een site met drivers bij:
http://www.powernotebooks.com/support/m5-6/
Hier staat EZButton ook bij, dat is eigenlijk het belangrijkste om nog los te kunnen downloaden.
Pagina: 1