Toon posts:

HELP!! major problem

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo mijn pc loopt regelmatig vast en is al 5x geformateerd en 8x terug naar de winkel geweest nu ben ik het een beetje beu:(:( ze zeggen zelf dat het aan mijn videokaart ligt dat ik daar te veel van vraag terwijl de laadtijden hartstikke kort zijn dus ik d8 zelf aan oververhitting

stel voor C&C generals alles op z'n hoogst en dit is mijn system jullie een idee of het daaraan zou kunnen liggen

AMD athlon XP 2800+ (met volcano 12 extreme ofzo) @ 30 tot 25 graden
2x 512 mb ddr133 kingston
Gigabyte radeon 9800pro
Epox EP-8RDA3+ moederbord
in een Xaser II kast

please help deze pc is bijna 1 jaar oud een van sommige onderdelen verloopt dan de garantie

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 22:44

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hoe kan je nou teveel vragen van he videokaart. In ieder geval mag je systeem daar nooit van vast lopen. Je zal hooguit minder frames krijgen. Wat hebben ze in die winkel gedaan als ik vragen mag.

Verwijderd

Topicstarter
als je het antwoord weet (of bijna zeker) mail ff naar nospam @hotmail.com

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 19-07-2004 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
opnieuw ingesteld steeds ze hebben al getest met andere onderdelen dus daar ligt het niet aan maar ze testen hem met de Q3bench misschien ligt het daar aan dat ze de pc niet voledig testen maar maar voor de helft om dat Q3 niet zoveel vraagt

• TrailBlazer
  • Laatst online: 12-08 22:44

TrailBlazer

Karnemelk FTW

waarom zou ik het mailen je kan het hier toch ook lezen :p dan hebben anderen er ook nog wat aan.

Maar wat is er al vervangen door die toko

heb je het btw alleen met C7C generals

[ Voor 13% gewijzigd door TrailBlazer op 19-07-2004 18:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
alles maar ik ga zo op vakantie dus niet zoveel tijd om de topics in de gaten te houden (alle spellen) van CS tot far cry

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 18:56 . Reden: iets vergeten ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:32

makje

Professioneel prutser

-Wat hebben laadtijden (welke laadtijden?)te maken met je videokaart?
-Wat hebben de instellingen van C&C Generals te maken met vastlopers van je systeem, of loopt je systeem alleen vast wanneer jij C&C Generals aan het spelen bent?
-Hoe kun je teveel van je videokaart vragen? Als je niet overklokt dan kan je systeem daardoor niet vastlopen
-Waarom zouden wij jou moeten mailen voor jouw probleem? houd het ff lekker in dit topic!

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

Heb je al een second opinion gevraagd over je pc? Die computerwinkel van jou klinkt wel erg wazig met zulke opmerkingen (voor zover ik ze nu hier van jou hoor)...

9800x3d

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Wat hebben laadtijden met een grafische kaart te maken? :P

Wanneer heb je problemen? Tijdens een spel, tijdens het surfen of een brief typen?
Wat voor een voeding heb je?
Welke temperaturen heb je echt? 25-30 graden geloof ik dus niet met dit weer.
Installeer eens een tooltje als Motherboard Monitor en kijk wat deze aangeeft.

Verwijderd

loopt vast das leuk omschrijf de vastlopers eens uitgebreider

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mailen is op een forum een beetje jammer. Als je het private wilt doen moet je gewoon niet op een forum zijn. ;)

Je shop zegt dat je videokaart de boosdoener is, dit zeggen ze heus niet voor de grap. Jij meent van niet omdat je laadtijden zo geweldig snel zijn DUS is het een hitte probleem. Onderbouwen met metingen doe je dit echter niet...
Het lijkt mij wijs om naar de winkel te gaan en met elkaar te gaan babbelen, het probleem van dit topic lijkt meer op miscomminucatie. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door kamerplant op 19-07-2004 18:58 . Reden: typos ]

🌞🍃

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat voor voeding heb je? Heb namelijk een voorgevoel dat het daardoor komt...
Welke voeding heb ik nodig? Deel 5

Topic over voedingen, welke je het beste zou kunnen nemen, mocht er blijken dat je een niet al te beste voeding hebt ;)
DataBeest schreef op 19 juli 2004 @ 18:56:
Je shop zegt dat je videokaart de boosdoener is, dit zeggen ze heus niet voor de grap. Jij meent van niet omdat je laadtijden zo geweldig snel zijn DUS is het een hitte probleem.
Dan mag je mij uitleggen wat laadtijden (wat meer CPU en geheugen afhankelijk is imo) te maken hebben met een videokaart? :?
Het lijkt mij wijs om naar de winkel te gaan en met elkaar te gaan babbelen, het probleem van dit topic lijkt meer op miscomminucatie. ;)
Ik zou dat inderdaad ook denken, maar ik snap aan de andere kant ook niet, waarom de winkel niet verder heeft gekeken om het probleem op te lossen, als klant heb je dat probleem niet voor niets, en een beetje onderzoek (zeker door professionals) kan zeker geen kwaad... ;) Service heet zoiets ook wel geloof ik :Y)

BTW @ TopicStarter: Welkom op GoT :)

[ Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2004 19:04 ]

Verwijderd

Heb je last van spyware? Heb je last van een te kort aan lettering? Heb je last van virussen?

Hitte lijkt me sterk, je CPU is het probleem in ieder geval niet. Draait de fan van je videokaart wel? En wat is op z'n hoogst? 1600*1200 *4xAnti-Aliasing *8x AF lijkt me inderdaad een tikkie te veel van het goede.

Laat je PC anders eens burnins doen.

En kun je je volgende post misschien voorzien van interpunctie?

En om heel eerlijk te zijn vind ik dit een kristallenbol post, het kan werkelijk van alles zijn! Je videokaart fan zou stil kunnen staan, je zou ZO VEEL spyware kunnen hebben, dat je PC ook maar zegt van "bekijkt-et-moar", je zou een virus kunnen hebben.

En wat heb je al qua drivers gedaan? AGP Fastwrites uit? AGP op 4x gezet? GPU recovery uit?

Verwijderd

Topicstarter
binnekort ga ik voor second opinion hij loopt alleen vast bij spellen of films (divx, dvd,enz) er staat 30 tot 35 maar het klopt wel vanochtend had ik 39 als hij vast loopt stopt alles muis toetsenbord m'n beeld blijft stil staan en ik hoor een irritante piep uit m'n boxen en de voeding is goed owja en ik heb geen internet

hoogste resolutie is iets van 2048 bij 12nog wat da8 ik das wel breedbeeld 8* d8 en geen virus en de fan draait

39 graden

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 19:06 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 19:03:
binnekort ga ik voor second opinion hij loopt alleen vast bij spellen of films (divx, dvd,enz) er staat 30 tot 35 maar het klopt wel vanochtend had ik 39 als hij vast loopt stopt alles muis toetsenbord m'n beeld blijft stil staan en ik hoor een irritante piep uit m'n boxen en de voeding is goed
30 tot 35 wat? 39 wat? :? Lekker duidelijk... :/ En kan je alsjeblieft je posts even editen en er correct Nederlands van maken, dit is niet echt te lezen zo... 8)7

Welke voeding heb je dan? Zomaar zeggen dat je voeding goed is zou ik (zeker tegenwoordig) niet meer doen... :z

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2004 19:06 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Voel eens aan het koelblok, is deze knetterheet?

Als je een multimeter hebt, check even de spanningen aan één van je molexen. +5V en +12V, rood en geel dus. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
sorry kom uit zeeuws-vlaanderen dialect :P

Verwijderd

Topicstarter
spanningen kloppen want met een andere voeding was het ook

• Rembrandt
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Topic title aanpassen kan ook geen kwaad.

Verwijderd

Ik zie geen dialect in je post. Ook geen leestekens... En die hebben ze daar 100% zeker al uitgevonden. Ik geloof ongeveer tegelijk met de straatverlichting. En aangezien je overduidelijk een PC hebt, heb je vast ook wel straatverlichting.

Verwijderd

Topicstarter
die branden pas rond 21:00.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:04
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 19:09:
die branden pas rond 21:00.
Mooi, dat betekent dat je zo'n beetje dag en nacht kan lezen wat er op je toetsenbord staat, dus ook de punt-, komma- en shifttoets moeten geen probleem zijn.

Verder wil ik je aanraden eens wat meer details te geven, want je roept hier allerlei loze kreten en die komen nou niet echt heel intelligent over. Als jij een 235W voeding door een 235W voeding vervangt vind ik het niet gek dat je bij allebei vastlopers krijgt. Maar in principe moeten ze dit bij de shop zo op kunnen lossen, ze testen een andere voeding, daarna een andere videokaart en daarna een ander mobo en het lijkt me 90% zeker dat de fout gevonden is. Misschien kun je dit zelf even testen?

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Misschien loze opmerking hoor, maar heb je al een geprobeerd te draaien met 1 geheugenbankje ipv 2? Ik heb wel eens meegemaakt dat een computer (op de raarste momenten) vastliep...onverklaarbaar.... bleek het in geheugen te zitten -> moederbord was niet goed. Dit verhaal was ook met een dual channel geheugen systeem. Probeer het gewoon eens met 1 bankje.. Kijken of het dan blijft :S

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 350 watt voeding.
hmm zelf testen met een programma ofzo dan wil ik dat best doen weet je een goeie.

Moet ik ook met 1 ramstrip proberen als hij als is getest met vervangend ram?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 19:23 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zet hardware acceleratie eens 1 stapje terug, ik had namelijk hetzelfde probleem met C&C generals en dat was bij mij de oplossing

Verwijderd

Is het nog niemand opgevallen dat hij een 2800+ draait icm geheugen van pc 2100 geheugen? Of z'n geheugen is heel erg overgeclockt en gaat fouten maken of er is een divider in werking getreden. En er was toch zoiets dat een Nforce 2 chipset niet lekker werkte met dividers? Of zeg ik nou iets heel stoms? :P

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dus er komt spontaan een sirene uit je boxen? :?

Dat lijkt mij dus oververhitting, heb je nou al aan je koelblok gevoeld of deze heet is?
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 19:26:
Is het nog niemand opgevallen dat hij een 2800+ draait icm geheugen van pc 2100 geheugen? Of z'n geheugen is heel erg overgeclockt en gaat fouten maken of er is een divider in werking getreden. En er was toch zoiets dat een Nforce 2 chipset niet lekker werkte met dividers? Of zeg ik nou iets heel stoms? :P
lol :P

Dat was mij nog niet opgevallen,

Reetro, heb je DDR266 en draait je CPU op een FSB van 333?

[ Voor 65% gewijzigd door PD2JK op 19-07-2004 19:30 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

lol als dat waar is dan is het probleem zo opgelost :

film > geheugen
games > geheugen
random crashes > geheugen

probeer anders geheugen (maar dat hadden ze in die shop ook wel kunnen doen :S)

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Of clock je cpu eens onder naar 133 fsb en kijk of ie nog crasht. Bespaart je weer een hoop moeite ;)

offtopic:
Ja ik ben net in het grote onderclocktopic gaan kijken :P

Jes eerste! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 19:36 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Of zet je FSB van je CPU even voor nood op 133MHz (266DDR). Ruil daarna het geheugen in voor DDR400, kun je er in de toekomst ook nog wat mee. :)

Wat djdajean dus zegt. :P

[ Voor 12% gewijzigd door PD2JK op 19-07-2004 19:36 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Topicstarter:
Aangezien je niet weet wat het is, moet je dus alles testen wat het mogelijk en redelijkerwijs zou kunnen zijn. Overigens zeg je dat je je voeding al hebt vervangen door een andere en dat het niets oploste, heb je toen ook naar de voltage afwijkingen gekeken?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De titel en de topicstart voldoen niet. Je geeft ons praktisch niks om mee te werken. We zijn eveneens geen contactadvertentieforum, dus je hoeft je emailadres niet zo kansloos hier neer te plempen (of je moet graag spam willen ontvangen, maar dat terzijde, hier is GoT niet voor).

Herlees eens het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruiker verwachten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.