Toon posts:

[WLAN] vinden van connectie

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn vorig topic (dat terecht op slot is gegaan) had blijkbaar niet veel nut, want het probleem ligt niet aan de bereikbaarheid maar aan het vinden van de connectie.

Eens een verbinding gevonden is is de sterkte goed tot zeer goed. (het is geen bug in het programma want ik heb het op verschillende manieren getest)
Alleen vindt de computer de verbinding maar eens op honderd en kan hij de verbinding dan 5 minuutjes +- houden.

Ik ben ten einde raad en zie hier geen oplossing voor...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

En ongeveer hoe heb je alles ingesteld?

(om je toch maar een beetje te helpen, de DHCP lease in je modem staat op 5 minuten. Zet de DHCP server uit en ken een vast IP toe aan het mac adres van je kaartje. Dit IP adres en oevrige gegevens(gateway, dns etc) stel je dan static/vast in op je computer)

[ Voor 78% gewijzigd door SSH op 19-07-2004 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
DHCP staat uit en alles staat vast ingesteld

(subnetmask : 255.255.255.0
gateway : 192.168.2.1
ip1 : 192.168.2.100
ip2 : 192.168.2.102)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op zeg, er wordt toch meer, veel meer info van je verwacht.
Wat je nu post is niet veel meer dan een 'hij doettut niet'.

- Merk AP :?
- Merk NIC :?
- XP Software of bijgeleverde software :?
- Drivers en firmware up2date :?
- WEP (hoeveel bits) :?
- Afstand AP <-> NIC :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 19 juli 2004 @ 20:48:
Kom op zeg, er wordt toch meer, veel meer info van je verwacht.
Wat je nu post is niet veel meer dan een 'hij doettut niet'.

- Merk AP :? een SMC 7804WBRA
- Merk NIC :? D-Link 8x gedoe
- XP Software of bijgeleverde software :? XP Professional software en bijgeleverde
- Drivers en firmware up2date :? alles up to date wegens paar dagen oud
- WEP (hoeveel bits) :? geen wep wegens bejaarden in de buurt
- Afstand AP <-> NIC :? ik schat iets meer dan 10 meter

Verwijderd

Topicstarter
il bumpo ...

het gaat nog steeds niet, kent iemand hier aub de oplossing van ?

Verwijderd

Heb je netstumbler al een keer geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja , die lost het ook niet op,

toch bedankt

:'(

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
geen wep wegens bejaarden in de buurt
Dat mag je mij eens uitleggen :D

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25
Heb je je Wireless Zero Configuration service wel uitstaan, aangezien je de bijgeleverde software gebruikt van je wlan kaartje..
Probeer ook eens je router in te stellen op 11mbit ipv autosensing..

en als je verbinding hebt, wat is dan je signaal sterkte?

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik normaal gezien de windows software zelf en als ik de tool van de kaart gebruik van zet ik dat Zero ding uit nix werkt :(
ik ben hopeloos

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Mijn probleem kwam ongeveer ophetzelfde neer, en was opgelost door mijn bluetooth stick eruit te halen. Ik had hem precies onder mijn pci-wlan kaart geplaatst, en hij gaf aan dat de verbinding optimaal was, maar de snelheid 1 mbit (normaal 36,48,54-isch). Heb je bluetooth, of iets anders dat flinke straling uitzend?

Verwijderd

Topicstarter
geen bluetooth of iets stralends in de buurt...

Verwijderd

Dicht bij een magnatron staan dan? Die worden door veel mensen over t hoofd gezien en storen wel degelijk op 2.4 Ghz

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Misschien helpt het door een ander kanaal te gebruiken?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Topicstarter
magnetron staat niet in de lijn van de straling en ook niet dichtbij de 2 modules...
wat bedoel je met een kanaaL ?

Verwijderd

Schijnt ergens een fout in MS te zitten betreft authentification. Ik heb bij mij het vinkje bij "Enable IEEE 802.1x authentification for this network" uit gezet. En toen kon ik gewoon weer connectie maken. ik hoop dat je er iets aan hebt

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien er geen WEP is , is er ook geen IEEE 802.1x authentification

Verwijderd

aiii, idd, stom niet goed gelezen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik de firmware 7.01 geïnstalleerd en krijg ik verbinding

nu heb ik beneden een aantal gb staan dat ik hier zou willen krijgen, dus heb ik die mappen geshared, kan iik ze hier downloaden... maar na +- 1000 kb valt de verbinding uit en niets helpt om de verbinding terug te krijgen, alleen een reset van de router.

alweer een probleem voor de dierbare gotters :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25
Kun je niets meer verzenden/ontvangen of is de hele verbinding weg?
Kijk een met netstumbler of je uberhaupt wel signaal door krijgt, en of je je ap kan vinden.

Heb je na een firmware update ook de router even terug gegooit naar fabrieksinstellingen; bij mijn Sitecom WL018 moest dat iig, anders klapte de verbinding er ook telkens uit...

Heb je je WLAN ook aangegeven als Preferred Network? Zodra ie de verbinding verliest, dat ie bewust gaat zoeken naar dat netwerk

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 23 juli 2004 @ 11:50:
Kun je niets meer verzenden/ontvangen of is de hele verbinding weg?
Kijk een met netstumbler of je uberhaupt wel signaal door krijgt, en of je je ap kan vinden.

mijn verbinding valt uit onder het motto 'verbinding nietmeer beschikbaar' e, is niet meer terug te vinden, dan moet ik resetten en is het signaal weer 'zeer goed'

Heb je na een firmware update ook de router even terug gegooit naar fabrieksinstellingen; bij mijn Sitecom WL018 moest dat iig, anders klapte de verbinding er ook telkens uit...

dat moet bij de mijne blijkbaar niet, dus ook niet gedaan, ik wijk ook veel af in mijn persoonlijke instellingen van de standaardinstellingen, vandaar

Heb je je WLAN ook aangegeven als Preferred Network? Zodra ie de verbinding verliest, dat ie bewust gaat zoeken naar dat netwerk

ja, hij kan niets vinden, ook bij handmatig scannen
nu zit ik dus op mn comp boven te surfen, dat gaat, maar oo wee als ik iets via het netwerk ga zenden ( wat wel nodig is, ik ga geen 6 gb op disketjes zetten ( geen cdwriter beneden )

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 22:41

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

nu zit ik dus op mn comp boven te surfen, dat gaat, maar oo wee als ik iets via het netwerk ga zenden ( wat wel nodig is, ik ga geen 6 gb op disketjes zetten ( geen cdwriter beneden )
Neej 6 giegel via wireless dat gaat snel :'(

[ Voor 80% gewijzigd door WeaZuL op 23-07-2004 12:18 . Reden: [quote] ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Verwijderd

Topicstarter
WeaZuL schreef op 23 juli 2004 @ 12:14:
[...]

Neej 6 giegel via wireless gaat snel :'(
6 gieg via disketjes veel sneller dan ? :s
kheb 54 mbps en kan em snachts laten lopen,
als de verbinding zou kunnen stand houden...

Verwijderd

Heb dit probleem regelmatig gehad wanneer er gewerkt werd met verschillende merken apparatuur. Dus AP merk A, WNIC merk B. Ookal is het officieel allemaal 'compatible' is het het vaak toch eigenlijk net niet. Wanneer ik de WNIC dan verving door één van het zelfde merk als het AP was er geen enkel probleem meer.

Verwijderd

Topicstarter
deze configuratie werd me aangeraden door de winkel, dus dat zou normaal gezien moeten lukken aangezien het bij andere mensen werkt

Verwijderd

Inderdaad, zou moeten, maar werkt niet :)

Op wireless gebied is elke situatie anders, en je kan nooit zeggen, dit werkt bij persoon A, dus ook bij persoon B.

Heb laatst een klant een Buffalo AP meegegeven met een Sweex WNIC, doen we vaker, werkt meestal probleemloos, en Sweex is niet al te duur dus waarom niet.

Op een afstand van 5 meter, zonder obstakels was de verbinding zo onstabiel als het maar kon. Sweex vervangen voor nieuwe Sweex en zelfde probleem. AP vervangen, geen verbetering. Sweex WNIC vervangen voor een Buffalo WNIC, probleem opgelost, en door het hele huis een prima verbinding. Blijkbaar zat er iets in het huis wat de Sweex niet zo fijn vond, maar Buffalo miner last van had.

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik alles zo ingesteld zodat de 2 comps een intern ip krijgen van DHCP server(velen zeggen dat dat beter is, weet niet waarom), maar we blijven onversaagd hetzelfe liedje zingen...

wat moet ik doen ? bij de winkel een andere kaart vragen ?

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 22:04:
magnetron staat niet in de lijn van de straling en ook niet dichtbij de 2 modules...
wat bedoel je met een kanaaL ?
Met "kanaal" bedoel ik de channel.
Mijn Linksys gebruikt channel 11, maar ik kan ook van channel wisselen naar bijvoorbeeld 6. Dit kan je instellen bij apparaatbeheer» wifikaartje»eigenschappen
Uiteraard moet je dit dan ook veranderen in je ap.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Topicstarter
Zondagskindje schreef op 23 juli 2004 @ 23:53:
[...]

Met "kanaal" bedoel ik de channel.
Mijn Linksys gebruikt channel 11, maar ik kan ook van channel wisselen naar bijvoorbeeld 6. Dit kan je instellen bij apparaatbeheer» wifikaartje»eigenschappen
Uiteraard moet je dit dan ook veranderen in je ap.
geprobeerd... nix...

ik word hier behoorlijk :( door...

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
is er geen dect telefoon in de buurt?

Verwijderd

Topicstarter
een dect telefoon? nog nooit van gehoord, dus denk het niet...
de gewone telefoon staat naast de router

Verwijderd

Topicstarter
het ziet er niet naar uit dat dit opgelost zal geraken , maar toch post ik nog even alle instellingen... in de hoop dat iemand iets weet

ROUTER INSTELLINGEN
---------------------------------
DNS : adressen gekregen van provider ( Skynet )
PPPoE Interface: Enable
ip adres : 0.0.0.0
mask : 0.0.0.0
VPI/VCI : 8/35
Encapsulation : LLC
Dial on Demand : true
Idle Time : 5 min
ATM Interface: Protocol : 1483 bridging
ip : 192.168.2.1
mask : 255.255.255.0
VPI/VCI : 8/35
Encapsulation : LLC
DHCP Client: false
WAN Interface MAC Address: Use the gateways default address
LAN IP : ip: 192.168.2.1
mask : 255.255.255.0
DHCP : true
Lease Time : Forever
ip pool : 192.168.2.100 - 192.168.2.199
Wireless : Enabled : true (duh! :p)
ESSID : SMC
ESSID broadcast : true
Mode : Mixed (11b+11g)
T-Rate : auto
Chan : 11
g Nitro : false
Beveiliging : zonder WEP of WPA en 802.1X Authentication is false
NAT : Enable or disable NAT module function : true
Adress Mapping : een hoop nulletjes
Virtual Serv en Special App : niets ingesteld
General RIP parameter: beide false
Firewall : false

Status :

GATEWAY
IP Address: 192.168.2.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: Enabled
Firewall: Disabled
UPnP: Disabled
Wireless: Enabled

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 13:28:
deze configuratie werd me aangeraden door de winkel, dus dat zou normaal gezien moeten lukken aangezien het bij andere mensen werkt
Ga dan terug en zeg ze dat je alles hebt geprobeerd, en een andere config wenst.
Niet goed, geld terug...

Verwijderd

Topicstarter
tevergeefse bump :(

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 14:59
Verander ook eens je ESSID, misschien conflicteerd dit met een buurman (die je onderschat.. .oudjes hebben soms de nieuwste apparatuur)...

Dect telefoon is trouwens een digitale draadloze telefoon... (tegenwoordig alle draadloze telefoons).

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt niet... :(

had ik niet gedacht ook, aangezien ons huis nogal ver van de andere huizen staat

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is opgelost, wat ik hieruit geleerd heb is:

Wireless is raar en absoluut onvoorspelbaar.

De oplossing bleek te zijn : het channel veranderen naar 6 EN de SSID aanpassen.

Ik had ze beiden afzonderlijk geprobeerd maar dat ging niet...
raar...raaar...raar

nuja, ik weer gelukkig :)
Pagina: 1