Toon posts:

Bios Update via een Progje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las laatst in een blad iets over een bios update en nu blijkt er voor verschillende Asus mobo's een progje te zijn waarmee dit automatische gaat dus niet zelf.

( het progje doet het voor jou alsware )

Ik heb al op de Asus website gekeken en op mobo cd maar kan hem niet vinden, ook weet ik helaas het blad niet meer.

Wie kent het en gebruikt het ??

Verwijderd

Asus update, je moederbord moet wel compatible zijn. Ik heb het een keer gebruikt, en was er niet blij mee. Kostte mij de bios. Ik ga het in vervolg anders doen, via een IDE-Flasher.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 18:09:
Asus update, je moederbord moet wel compatible zijn. Ik heb het een keer gebruikt, en was er niet blij mee. Kostte mij de bios. Ik ga het in vervolg anders doen, via een IDE-Flasher.
Via de IDE-Flasher dat ken ik niet dus leg eens uit hoe dat progje werkt ?? en mijn moederbord is een Asus A7V8X-X dus daar zal ook wel weer een apart progje voor zijn lijkt mij toch ??

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Kijk es op de cd-rom van je moederbord. Daar zit dat meestal.

Ikzelf gebruik ASUSUpdate V5.28.01. Reeds 3 maal geflashed, nooit problemen gehad.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:29
kareldestoute, klinkt handig zo'n IDE flasher, weer minder kans op failures :9

Eizo-freak; een IDE flasher is (neem ik aan) een apparaatje dat je in de ide poort stopt en dat dan je bios flashed.
Belangrijker is nu: wat wil je hiermee bereiken? BIOS flashen is in principe iets dat je alleen moet doen als je problemen tegenkomt die mogelijk met een flash opgelost kunnen worden. Niet iets wat je automatisch moet laten updaten zoals windows. Bij biosupdates kan namelijk nog wel eens wat mis gaan :X

Overigens is er van asus ook een windowsprogrammaatje om je bios te updaten, dan hoef je geen dos bootflop te maken. Helaas heeft dat prog voor mij al een keer een bios verneukt, dus ik ga je geen link geven :P

Verwijderd

Het is een stukje hardware dat je op je IDE-poort aansluit, en waarmee je de losse boot-ROMS kan flashen. Het mag duidelijk zijn dat je dan minimaal twee computers nodig hebt, van de éne de bios-chip, en de andere om de chip te flashen. Linkje: http://www.loet.de
Werd ik door een medeforummer op gewezen.

Verwijderd

Ik zie hier:
http://www.asus.com.tw/su...em.aspx?ModelName=P4V8X-X

Als opmerking bij een bios staan:
Please use afudos v2.07 (or later) or ASUS update v5.21 (or later) to update 1005 bios
Je kunt dus ASUS update v5.21 (or later) gebruiken.

Die is hier te downen:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...SH_UTILS/asusupd52801.zip

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 18:18 ]

Pagina: 1