Zijn deze Celestion Ditton 15-XR woofers origineel?

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12 20:12
Ik heb laast de Celestion Ditton 15-XR gekocht, maar volgens mij zijn de woofers niet origineel. Bij mij staat 8 Ohm, Japan L71INF.

wat staat er bij jullie? (als je het origineel hebt natuurlijk :P )

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:08
tja , dat kunnen wij zo ook niet zijn of ruiken :? , heb je er toevallig niet een foto van ? van de woofer zelf.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-12 18:37

job

Ik ben benieuwd waarom jij denkt dat de woofers niet origineel zijn. :)

Verwijderd

Lijkt me idd een vrij kansloze vraag, nofi :P

Lijken ze hierop?

[knip plaatje van 'gewone' ditton 15]

Is er een reden om aan te nemen dat ze niet origineel zijn? Klinkt het niet zoals je verwacht had?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 19:15 ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Het kan hoor, dat de woofers vervangen zijn ondertussen. Zijn al erg oude beestjes. Alhoewel dat die Ditton's niet rap aangevreten rubber vertonen.

Dat er Japan op staat voorspelt niet veel goeds, aangezien Celestion naar mijn weten altijd is blijven produceren op thuisbasis (Engeland).

[ Voor 13% gewijzigd door TomSwinnen op 19-07-2004 18:11 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Dr Pro
de reden waarom ik dat dacht, is omdat de magneten nog al klein klein zijn. maar dan ook echt klein, de magneet van de (orginele) tweeter is zelfs groter en sterker. Foto's kan ik niet leveren |:( . zit momenteel zonder cam

edit: generaal, volgens mij heb je een andere speaker gepost, want bij mij staat naast de tweeter ook nog een plaatje met celestion ditton 15-xr. en de tweeters zijn ook heel anders.

hoe kan ik een pic zetten? :| ik heb nu 2 pics

[ Voor 38% gewijzigd door Dr Pro op 19-07-2004 18:34 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:36

JT

VETAK y0

ff uploaden naar je webspace en dan [img]<URL>[/img] zonder de spaties.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Dr Pro
webspace :? ikke niet weten :| , naar mijn weten heb ik dat helemaal niet? of is dat iets standaarts van GoT |:(

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:36

JT

VETAK y0

Nee, dat is iets standaard wat je bij je internet abbo krijgt, om een eigen site enzo op te plaatsen. Kijk ff bij de Help afdeling van je provider ofzo.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Dr Pro schreef op 19 juli 2004 @ 18:27:
edit: generaal, volgens mij heb je een andere speaker gepost, want bij mij staat naast de tweeter ook nog een plaatje met celestion ditton 15-xr. en de tweeters zijn ook heel anders.
Dat zou best kunnen hoor..

wat betreft je plaatjes.. bij een provider krijg je meestal ruimte waarop je je eigen webpagina kunt zetten (=webspace). Daar kun je je plaatjes neerzetten om ze vervolgens hier op GoT te plaatsen.

Als je ze mailed naar hezik [at] mytweakers [punt] net zet ik ze even in m'n fotoalbum, dan kun je ze hier plaatsen.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Generaal heeft een foto gepost van de gewone Ditton 15's.
Dit zijn de XR :
Afbeeldingslocatie: http://i12.ebayimg.com/02/i/02/02/61/fb_1_b.JPG

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Dr Pro
zijn die van jouw\?? zoja, kan je die dan even open maken om te kijken wat er op je woofer staat.

ikk ga deze week niet meer kunnen posten. pas rond vrijdag weer

• TomSwinnen

TomSwinnen

Dr Pro schreef op 20 juli 2004 @ 06:25:
zijn die van jouw\?? zoja, kan je die dan even open maken om te kijken wat er op je woofer staat.

ikk ga deze week niet meer kunnen posten. pas rond vrijdag weer
I wish, nee dat is gewoon een foto van het wereld wijde web. Ik kan mijn Celestion 9's of C3's openmaken, maar daar heb je niet veel aan hé ;) (en ik doe het liever toch niet, dus :p )

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik post hier tijdelijk verder namens de TS omdat hij nu niet op inet kan.

Er is een vermoeden dat de woofers niet origineel zijn vanwege de zeer kleine magneet die ook niet sterk is(is misschien niet zo omdat de krachten anders gecentreerd zijn), en de kabel is n00b vastgesoldeerd op de contactpunten. Normaal heb je vaak van die schuifpunten/schoentjes waarin je de gestripte kabel vastklemt en op de contactjes schuift. Deze "schoentjes" (weet exacte benaming niet) zitten er ook wel maar zijn NIET eropgeschoven, maar losjes op vastgesoldeerd. Iemand heeft blijkbaar eraan gezeten(een niet gevorderde :P ).

Verder klinkt het systeem wel netjes zoals het hoort, balans tussen middentonen en lage tonen is heel netjes.

Een plaatje van een ditton 15/15XR woofer (plaatje van de magneet en frame) zou erg veel helpen, mocht iemand ze hebben.

• Dr Pro
;( is er niemand op heel GoT die deze speakers heeft? en ze ook eventjes wilt openmaken?? :?

• TomSwinnen

TomSwinnen

Dr Pro schreef op 25 juli 2004 @ 09:26:
;( is er niemand op heel GoT die deze speakers heeft? en ze ook eventjes wilt openmaken?? :?
Je mag al blij zijn dat er nog iemand op GoT Celestion's heeft :p

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-12 16:15

jedel

Kevlar

Dr Pro schreef op 25 juli 2004 @ 09:26:
komt de voorkant (van de drivers) wel overeen met het plaatje?

dat lijkt ook wel een goede indicatie of ze orgineel zijn ;)

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• Dr Pro
well, het plaatje is nogal klein. de woofer die ik heb, heeft, ik weet niet precies hoe het heet, maar het heeft bolle randen naar binnen. klinkt heeel vaag :P normale speakers kan je de rand van 'buiten' plat duwen, maar deze moet je van 'binnen' plat duwen, dit klinkt zeker nog vager }:O .

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:08
Dr Pro schreef op 25 juli 2004 @ 13:39:
well, het plaatje is nogal klein. de woofer die ik heb, heeft, ik weet niet precies hoe het heet, maar het heeft bolle randen naar binnen. klinkt heeel vaag :P normale speakers kan je de rand van 'buiten' plat duwen, maar deze moet je van 'binnen' plat duwen, dit klinkt zeker nog vager }:O .
Ik snap wat je bedoeld . IK heb dat ook bij mijn speakers.

De ophanging van de speakers is normaal 'bol" en kan je indrukken. De Surrounding van de speaker dus.

maar wat Dr Pro probeerd te zeggen is dat de surrounding als het ware binneste buiten zit :) .

• TomSwinnen

TomSwinnen

Dr Pro schreef op 25 juli 2004 @ 13:39:
Mja de woofer op het prentje heeft duidelijk bolle randen naar buiten.

Verwijderd

Op het plaatje heeft de onderste woofer duidelijk een platte "plaat" en omgekeerde randen (hol dus, niet bol).
En de tweede woofer heeft duidelijk een wat glansend oppervlak en bolle randen.

Dit is toch vrij apart, lijken zie hierop? Zo ja, dan zijn ze hoogstwaarschijnlijk gewoon orgineel. Want vooral die onderste driver is een geval apart lijkt me.

• Dr Pro
die onderste driver is een passieve radiator, die heb ik wel precies zo, maar ik denk dan die woofers zelf dan vervangen zijn :'( . iemand een idee waar ik een (wellicht 2e hands) woofer kan vinden?(wel de originele :P )

Of weet iemand de specs van deze woofer? zodat ik goeie vervangers kan halen?

deze klinken ook wel lekker....maar ik denk zelf dat ze meer kunnen. ik bedoel qua uitslag enzo. de radiator zit nog lang niet op z'n max, en als ik naar die max toe wil, begint die woofer te clippen :( . iemand een ideetje?? _/-\o_

edit: ik praat in enkelvoud :P , maar ik heb er dus wel 2 (speakers-->1 paar :P )

[ Voor 9% gewijzigd door Dr Pro op 25-07-2004 15:21 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 14:44:
Op het plaatje heeft de onderste woofer duidelijk een platte "plaat" en omgekeerde randen (hol dus, niet bol).
En de tweede woofer heeft duidelijk een wat glansend oppervlak en bolle randen.

Dit is toch vrij apart, lijken zie hierop? Zo ja, dan zijn ze hoogstwaarschijnlijk gewoon orgineel. Want vooral die onderste driver is een geval apart lijkt me.
Die onderste woofer is een ABR, Passieve Radiator. Dat zijn nogal vaak platte platen ;)

@Dr Pro: Ik zou een mailtje doen naar Celestion, had eens een vraag over mijn Celestion 9 serie, werd zeer vriendelijk teruggemaild (en redelijk snel).

• Dr Pro
naar welk adres heb je gemaild dan? want ik kreeg geen antwoord |:(

• TomSwinnen

TomSwinnen

Dr Pro schreef op 25 juli 2004 @ 23:45:
naar welk adres heb je gemaild dan? want ik kreeg geen antwoord |:(
Ik zie alleen info@celestionamerica.com staan op de site, maar die was het niet denk ik. Ik denk iets van info@celestion.co.uk

• Dr Pro
ok, dan ga ik die even proberen, thnx :) is er verder niemand die de specs van de originele woofers heeft? :?

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 25 juli 2004 @ 15:48:
[...]

Die onderste woofer is een ABR, Passieve Radiator. Dat zijn nogal vaak platte platen ;)
I know, wou gewoon ff simpel uitleggen. :)

Maar die woofer is dus vervangen begrijp ik? Kan je geen foto posten, een foto zegt meer dan duizend woorden. ;)

• Dr Pro
ik heb geen pic server, als je er 1 hebt stuur ik je die foto;s wel

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 23:06
Dr Pro schreef op 26 juli 2004 @ 17:56:
ik heb geen pic server, als je er 1 hebt stuur ik je die foto;s wel
http://picserver.student.utwente.nl/ :) Gratis foto's uploade :) 8)

• Dr Pro
erg

maar hoe krijg ik ze dan in got :?
Pagina: 1