Linksys WPC54G wil niet meer op Access Point

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb een Linksys WRT54G Wireless router gekocht samen met een Linksys WPC54G wi-fi netwerkkaart.

De router werkt prima, deze word door andere pc's in het netwerk ook netjes herkend maar de WPC54G PCCARD werkt voor geen meter meer.

Ik heb de kaart er een keer uit gehad en bij een vriend van mij even op een ander AP gehangen, via een ander profiel.

Nu als ik weer thuis het andere profiel activeer gaat ie verbinden en word ie er meteen uitgeknikkerd en willekeurig beslist het programmaatje wat er 'verplicht?' de verbindingen onderhoud dat de kaart 'inactive' is.

Dit is met de dag ervoor ook gebeurd en toen moest ik de driver wel 3x opnieuw installeren en updaten en de software ook.

Ondertussen heeft ie heel leuk al Wireless Network Connection 12 (Ja 12!) aangemaakt en nog heb ik geen verbinding.

Ik heb de drivers, de software álles al vanaf de originele cd geïnstalleerd maar dit helpt niks. Het lijkt er op dat er e.e.a. wordt vastgehouden.

Iemand hier ervaring mee want dit programma is een regelrechte ramp...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Maar deed hij het nou wel of niet bij die vriend van je? Want waarschijnlijk is zoals het hoort je AP thuis beveiligt en zul je dus iets in moeten stellen(mac filtering, wep encryptie etc), heb je dat wel gedaan dan?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
SSH schreef op 19 juli 2004 @ 20:22:
Maar deed hij het nou wel of niet bij die vriend van je? Want waarschijnlijk is zoals het hoort je AP thuis beveiligt en zul je dus iets in moeten stellen(mac filtering, wep encryptie etc), heb je dat wel gedaan dan?
Ondertussen heb ik weer verbinding ineens.

WEP e.d. had ik allemaal goed staan en ook gecontroleerd (uiteraard).

Uiteindelijk heb ik het weer aan de gang gekregen door de wep authentication van auto weer op shared key te zetten en daarna weer terug en ineens had ik weer verbinding en dat terwijl de key er al de tijd gewoon in heeft gestaan dus die software deugt van geen kant.

Is er van Linksys ook een alternatieve driver of een andere driver?

Ik heb nu Wireless Network Monitor 2.0 en driver versie 3.30.15.0