(@home delen) met een hub?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:08

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
Hallo Mensen,

ik heb de search al geprobeerd , maar kom er niet echt uit...

Ik wou graag weten of het mogelijk is om @home te delen dmv rechtstreeks op het modem een 10/100 switch hub aan te sluiten en die dus door te linken naar de twee pc's. Iemand ervaring hiermee, en wat zijn de nadelen cq de gevaren?
Op een pagina ( god vergeef me, ik heb er zoveel gelzen zojuist...) werd deze mogelijkheid afgeraden, maar kan het wel? Ik bedoel als ik op elke pc een dikke firewall gooi, moet het toch geen probleem zijn? Het gaat er om dat er met twee pc's tegelijk gesurft, gechat en etc kan worden, de netwerk mogelijkheden van de pc's onderling zijn niet van bgelang....

Thx voor jullie reacties en support alvast !!!

Yor

http://yor.minitroopers.com

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vroegâh kon je bij @Home meerdere IP's op 1 aansluiting krijgen, maar door gebrek aan IPv4-IP's kan dat tegenwoordig niet meer...

Wil je wél meerdere PC's aansluiten op je modem zul je zowel een switch (moderne hub, hubs zijn bijna niet meer te koop) als een router moeten kopen.

edit:
In Hoe deel ik Internet ? staat veel informatie. Tippertje om te lezen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Osiris op 19-07-2004 17:28 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
misschien lukt het als je wat gaat klooien met statische IP adressen, maar daar zal @Home niet zo blij mee zijn. Verreweg de eenvoudigste oplossing is om een routertje ertussen te zetten van 3 tientjes :)

Verwijderd

ik heb ook @home op 2 pc's aangesloten doormiddel van een hub.
heb een sitecom 10mbps met 4 poorten erop. ik heb het als volgt gedaan :
internetkabel op computer 1 aangesloten en die gelinkt met de hub. de 2 internetkabel in de hub en die gelinkt met computer 2. en heb nog mn xbox aangesloten op de hub.
werkt allemaal prima.
nadeel is ik moet computer 1 aan hebben staan als je wilt internetten op computer 2.
verder heb ik nog niet echt problemen ondervonden.

Edit : had het verkeerd gelezen dacht dat er bedoeld werd om gewoon 2 pc's met elkaar te linken..en niet via het modem van @home..
8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 17:48 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

Osiris schreef op 19 juli 2004 @ 17:27:
Vroegâh kon je bij @Home meerdere IP's op 1 aansluiting krijgen, maar door gebrek aan IPv4-IP's kan dat tegenwoordig niet meer...

Wil je wél meerdere PC's aansluiten op je modem zul je zowel een switch (moderne hub, hubs zijn bijna niet meer te koop) als een router moeten kopen.

edit:
In Hoe deel ik Internet ? staat veel informatie. Tippertje om te lezen :)
Osiris says it all :Y)

Dit is toch wel vrij basic Netwerken-kennis, was prima te vinden in bovenstaande FAQ.

Dicht.

Dit topic is gesloten.