DirectDraw Acceleration: Not available (disabled is grijs)

Pagina: 1
Acties:

• snhnic
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-03-2023
Mijn topic had ik verkeerd geplaatst, maar goed dan dus nu waar het thuis hoort.

Wat is het probleem? XP ziet mijn hardware acceleratie van de videokaart niet.
Ook bij een andere geheel nieuwe kaart (Geforce 4 en later een ATI Radion 9200) helpt niets. Alle drivers nieuw gedownload. het probleem begin volgens mij met DirectX 9.0b de laatste update.

in DXdiag staat het volgende uit:

DirectDraw Acceleration: Not available (disabled is grijs)
Direct3D Acceleration: Not Available (disabled is grijs
AGP Texture Accelaration: Not Available (disabled is grijs

Nu heb ik o.a. hier en overal gezocht, maar geen oplosiing gevonden. Men zegt hardware acceleration aanzetten bij display troubleshoot, maar goed dat staat allemaal goed. Overigens heb ik dat zowel naar links als rechts geschoven en het maakt niets uit, ook niet met herstarten. AGP via de bios getest met diverse instellingen, verschillende themes geprobeerd, DirectX 8.0 geinstalleerd maar niets helpt mij verder.

Volgens mij staat het misschien in de Registry verkeerd? Waar kan ik dat aanpassen? Help, Help help.

Greetings,
Eric

Verwijderd

heb ik ook eens gehad. mij werd geadviseerd om 3dkaart en mobo drivers opnieuw te installen. werkte niet. toen op aanraden directx met een proggie uit me systeem gesloopt. dat zorgde voor nog meer gezeik (nog meer rare foutmeldingen tijdens windows enzo).

toen besloten te formatteren en het was weg.

maar even kort wat je nog doen kunt:

- 3d drivers verwijderen en opnieuw installen (mss ook je 3dkaart bij apparaatbeheer eruit halen)
- mobo drivers opnieuw installeren
- directx verwijderen met een directx proggie wat je bij guru3d.com kunt vinden

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Ik denk dat je probleem is, dat je geen chipsetdrivers geinstalleerd hebt, of iig niet goed.

Installeer die dus even opnieuw :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• snhnic
Heb je het hier wellicht over de VIA-chipsetdrivers?

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
snhnic schreef op 20 juli 2004 @ 09:41:
Heb je het hier wellicht over de VIA-chipsetdrivers?
Als je een moederbord met een via chipset hebt wel ja....

• snhnic
Heeft niets geholpen. De volgende drivers geinstalleerd:

VIA_Hyperion 4IN1_V451v.

Videodriver gedeinstalleerd, daarna Detonater r.i.p gedraaid.

Vervolgens Nvidia drivers: WDM_1.16, 56.72_winxp2k_international_whql en later nog driver 61.76_win2k-xp[Guru3D.com] geprobeerd. Hielp ook niets.
Dan nog maar Vagpm442 en tooltje nvhp20 geprobeerd. Niets, nada noppes. Ik weet het niet meer. de kaarten doen het prima op een andere PC en deden het eerst bij mij wel. Waar staat deze shit in de registry? Dat is volgens mij mijn enige optie.

Hardware geheugen van de kaart wordt volgens mij gewoon niet gezien. Help, nogmaals.

• snhnic
Weet er nu echt niemand meer raad?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

kan ook de irri netmeeting geintje zijn..

start netmeeting op en sluit 't weer af.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

heeeh ik had een soort gelijk probleem! eerst je via chipset installeren en dan DirectX opnieuw erop! En toen zag me dxdiag wel ineens me AGP Texture Accelaration

edit ---
toetsenbord raar

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 18:12 ]

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

open in je configuratiescherm het directX-icoontje...
daar kun je waarschijnlijk het vinkje allow hardware accel aanzetten

als het er neit staat kun je't downloaden...

even googlen op directx.cpl levert onmiddellijk http://www.wintricks.it/dloadhtml/dload1_util.html

[ Voor 17% gewijzigd door H!GHGuY op 23-07-2004 18:14 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• snhnic
Al jullie suggesties al geprobeerd. Maar nee het blijft zoals het is.
Ik weet het niet meer.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 20:21

Gamer

Electrified

graag welk moederbord je hebt, want zomaar drivers installeren helpt geen zier.....

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• snhnic
Ik heb een Jetway 400DA

Verwijderd

De Jetway P4X-400DA heeft een VIA KT400 chipset. Hiervoor moet je de Via4in1 + Via AGP Gart driver voor installeren, daarna de videokaart driver, de monitor driver en DirectX (in die volgorde - en de oude drivers moeten uninstalled en cleaned uit de registry zijn!).
Als je videokaart kapot is heb je trouwens soms ook geen hardware acceleration (wel eens gehad nl ;( )...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 19:30 ]

Pagina: 1