Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)
❤️🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !
Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)
Verwijderd
Door een extra regel in /etc/X11/xdm/Xsetup_0 kun je dit trouwens automatisch laten starten zodra er een X-server draait. Dus ook als je nog niet ingelogd bent (vind ik zelf heel stoer).
Je kunt (wanneer je daar vanaf wilt) met een simpele hack die rare gconf-meldingen uit je messages slopen: In /etc/syslogd.conf de volgende regel als volgt editen:
*.info;mail.none;authpriv.none;cron.none;user.!info /var/log/messages
(vette stukje toevoegen)
root-tail roels.
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 21:49:
Inderdaad, met root-tail.
Door een extra regel in /etc/X11/xdm/Xsetup_0 kun je dit trouwens automatisch laten starten zodra er een X-server draait. Dus ook als je nog niet ingelogd bent (vind ik zelf heel stoer).
Je kunt (wanneer je daar vanaf wilt) met een simpele hack die rare gconf-meldingen uit je messages slopen: In /etc/syslogd.conf de volgende regel als volgt editen:
*.info;mail.none;authpriv.none;cron.none;user.!info /var/log/messages
(vette stukje toevoegen)
root-tail roels.
[ Voor 4% gewijzigd door Rembrand20 op 20-07-2004 10:02 ]
1
| Missing charsets in String to FontSet conversion (ISO10646-1) |
En vervolgens gebeurt er helemaal niets.
Nou lijkt me dat ISO10646-1 een standaard font set is dus kan me bijna niet voorstellen dat dit niet werkt.
Maar ook als ik een ander font opgeef and dan zegt i dat i deze niet herkent.
1
| root-tail -g 800x250+100+50 --font dec /var/log/messages,green |
Hier gebruik ik het font dec. En deze levert de folgende foutmelding op,
1
2
| Missing charsets in String to FontSet conversion (ISO10646-1) unable to create fontset for font 'dec', exiting. |
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe...
Al vast bedankt.
----More info------
Als ik in of uitlog dan zie ik wel de messages file op me desktop.
Alleen omdat die de fontset niet kent is het niet te lezen.
Iemand enig idee hoe ik die fontset kan instellen
[ Voor 13% gewijzigd door Rembrand20 op 20-07-2004 11:26 ]
Verwijderd
1
| LC_ALL=en_EN; root-tail -g 800x250+100+50 /var/log/messages |
werkt dat wel?
Een beetje Googelen op die foutmelding kan geen kwaad trouwens, je bent niet de enige...
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 17:29 ]
1
| Missing charsets in String to FontSet conversion (ISO10646-1) |
En ik heb onder tussen wel heel google zo'n beetje gehad.
Maar de fout melding blijft.
Daarbij is het ook nog zo dat root-tail niets op me scherm zet, alleen als ik in of uit log zet i het op me scherm.
ik start root-tail met de volgende opties
LANG=C; LC_ALL=en_EN; root-tail -g 800x250+100+50 /var/log/messages
Maar als ik hem start doet i helemaal niets. Alleen bij het in en uit loggen zie ik wat info voorbij komen.
Verwijderd
Het zou ook kunnen dat jij het niet ziet omdat er "iets" over je root window heen ligt. Ik denk aan desklets of iets dergelijks, of een soort van "active desktop". Dus je ziet je rootwindow helemaal niet, want er is al iets overheen getekend.
Welke Windowmanager gebruik je trouwens? Kan me zo voorstellen dat er wdb. misschien een verschil is tussen KDE en Gnome. Ik gebruikte zelf altijd WindowMaker, en dan werkte het perfect, zowel op RedHat 9 en Fedora Core I , met WindowMaker in beide gevallen...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 15:36 ]
Maar op het moment dat mijn wallpaper wordt geladen zie ik de output niet meer.
Zelf denk ik dat er een scherm overheen zit.
Maar ik heb geen idee hoe ik die weg krijg zodat ik de output gewoon kan zien !
Heb wel me login screen aangepast naar standaard greeter ofzo maar dat was geen oplossing.
Dit wordt weer verder zoeken!
en ik heb gen idee welke window manager ik heb. Waarschijnlijk de standaard die wordt geinstalleerd onder Fedora Core 2.
[ Voor 13% gewijzigd door Rembrand20 op 21-07-2004 16:02 ]
Verwijderd
Goed, je hebt je loginscherm aangepast naar de standard greeter. Als je dan eens een keer verkeerd inlogt, wat gebeurt er dan?
Maar dan laat i heel even de output van root-tail zien
Maar als ik inlog met me juiste username/password dan zie ik ook de output heel ff.
[ Voor 29% gewijzigd door Rembrand20 op 21-07-2004 16:48 ]
Verwijderd
Volgende week meer.
Verwijderd
Goed, weer wat verder, het blijkt dat Gnome 2.x standaard op het root-window een eigen window tekent (dat vermoeden hadden we al). Dit schijnt in eerdere versies van Gnome 2.x gedisabled te kunnen worden (properties van Nautilus), in Gnome 2.6 het ik het nog niet kunnen vinden.
Lijkt me dat je het beste kunt "uitwijken" naar óf een ander tooltje (Memo Gdesklet schijnt zoiets te kunnen, óf je kist voor een andere windowmanager die dit wél mogelijk maakt (WindowMaker oa.).
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 15:55 ]
Verwijderd
Op deze pagina staat een versie die het wèl doet op een moderne Gnome 2.x desktop.