Probleem met Fasttrack Controller

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008

• XTWarrior
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb het volgende probleem:
"Bij het opstarten van mijn computer krijg ik een melding," No drive attached to fasttrack controller, bios is not installed"."
(zie ook Fasttrack controller?)

Nu is het zo dat er 1 IDE harddisk in de computer zit (Maxtor 120GB DiamondMax Plus 9 ATA133) en deze zit dus aan de IDE-poort aangesloten (als Primary Master).
Verder zit er als Secundary Master een DVD-speler en zit er een Floppy-drive op de pc.

Probleem is dus dat ik bovenstaande mededeling krijg bij het opstarten en dat er verder niets gebeurd.
Het enige wat ik nog te zien krijg is een melding in de trant van:
"No compatible boot-device detected. Please insert compatible boot media."

Help me AUB...
Op de Search werd ik hier niet veel wijzer over...

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-02 23:33
Die "foutmelding" wil gewoon zeggen dat er geen harddisks aangesloten zijn op de Fasttrack controller, zoals ook beschreven is in het andere topic.

Verder betekent "No compatible boot-device detected..." dat je PC niets kan vinden om vanaf te booten. Dit kan meerdere oorzaken hebben, bv:
- bootvolgorde staat niet goed in de BIOS
- bootrecord op je harddisk is er niet meer/corrupt
- harddisk wordt niet herkend door de BIOS.

Herkent je BIOS je Maxtor nog wel? Kun je nog wel met een floppy opstarten en op je C: komen?

[ Voor 3% gewijzigd door Canard op 19-07-2004 16:26 ]

• XTWarrior
Die "foutmelding" wil gewoon zeggen dat er geen harddisks aangesloten zijn op de Fasttrack controller, zoals ook beschreven is in het andere topic.

Verder betekent "No compatible boot-device detected..." dat je PC niets kan vinden om vanaf te booten. Dit kan meerdere oorzaken hebben, bv:
- bootvolgorde staat niet goed in de BIOS
- bootrecord op je harddisk is er niet meer/corrupt
- harddisk wordt niet herkend door de BIOS.

Herkent je BIOS je Maxtor nog wel? Kun je nog wel met een floppy opstarten en op je C: komen?

De BIOS herkent de Maxtor schijf wel (alle data wordt gewoon netjes weergegeven), maar wat ik ook in de DVD-drive of in de 3.5"-drive doe, hij blijft dezelfde melding weergeven).
De volgorde in de bios is ook al enkele malen veranderd (HD eerst, 3.5" eerst, DVD-drive eerst)

• XTWarrior
De BIOS herkent de Maxtor schijf wel (alle data wordt gewoon netjes weergegeven), maar wat ik ook in de DVD-drive of in de 3.5"-drive doe, hij blijft dezelfde melding weergeven).
De volgorde in de bios is ook al enkele malen veranderd (HD eerst, 3.5" eerst, DVD-drive eerst)[/quote]

• Canard
Schakel je Fasttrack controller eens uit... of haal 'm eruit als het een losse PCI kaart is...

• XTWarrior
Canard schreef op 19 juli 2004 @ 16:31:
Schakel je Fasttrack controller eens uit... of haal 'm eruit als het een losse PCI kaart is...
Nou... het is geen losse PCI-kaart dus moet het ding ergens op het MB zitten.
Het probleem is dat ik in de handleiding daarvan (Asus P4C800) niet kan vinden hoe het kreng uit moet (jumpertjes bijplaatsen / weghalen / waar)...
Ook in de BIOS werd ik hier niet veel wijzer uit...

Heb je misschien een idee?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Meestal staat het bij de opties van pci en geïntegreerde apparatuur in je bios, daar kan je zo'n apparaat wel uitzetten.

Wat je niet vermeld is of je setup ooit al eens gewerkt heeft, dat is namelijk wel belangrijk ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• XTWarrior
Turkish schreef op 19 juli 2004 @ 17:03:
Meestal staat het bij de opties van pci en geïntegreerde apparatuur in je bios, daar kan je zo'n apparaat wel uitzetten.

Wat je niet vermeld is of je setup ooit al eens gewerkt heeft, dat is namelijk wel belangrijk ;)
Ik ben eruit. Tenminste: Deels.
De Fasttrack controller is uitgezet, maar nu krijg ik nog steeds de volgende melding:
"Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device."

Daar de boot-opties allemaal al een keer gebruikt zijn (alles heeft al een keer als primary/secundary/tertiary gestaan), weet ik niet precies wat ik hiermee aan moet.

Wat bedoel je precies met: "Of mijn setup ooit al eens gewerkt heeft?"
De pc is net nieuw uit doos. Dus tot nu toe heeft ie nog niet gewerkt.
Maar met het verwijderen van de Fasttrack Controller is er al 1 punt opgelost.

• Canard
Euhmmm... is er al een OS zoals Windows uberhaupt al geinstalleerd??

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 08:59
Probleem is dus dat je geen bootable disk/cd/floppy hebt, die andere melding is onschuldig (je kan dat ding dus weer aanzetten)

Stop er eens een bootable cd in. De nieuwe pc is die wel of niet geleverd met een OS geinstalleerd?

• XTWarrior
Canard schreef op 19 juli 2004 @ 17:21:
Euhmmm... is er al een OS zoals Windows uberhaupt al geinstalleerd??
Nope...
BigM321 schreef op 19 juli 2004 @ 17:23:
Probleem is dus dat je geen bootable disk/cd/floppy hebt, die andere melding is onschuldig (je kan dat ding dus weer aanzetten)

Stop er eens een bootable cd in. De nieuwe pc is die wel of niet geleverd met een OS geinstalleerd?
Nope... De pc is net nieuw (allemaal losse onderdelen, dus er is niets in geleverd).
Maar nu je het zegt, de cd die ik erbij had was gewoon een standaard Win2000 (wel Lite) cd... Die is dus niet bootable (voor zover ik weet)... De bootflop die ik erbij had gaf ook al problemen op een andere pc.

Dus ik ga gewoon ff een bootflop opscharrelen of kijken naar een bootable cd...

• XTWarrior
De bootflop is toch daadwerkelijk een bootflop.

Maar die werkt dus niet ;)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

alle opties zijn terug te vinden in de bios. fast track controller uit, boot volgende instellen en windows installeren..

snap niet dat je hier zo'n moeite mee hebt, alles is duidelijk te vinden in je bios.
je hebt toch neem ik aan wel gewoon een normaale xp cd die bootable is?
zorg dat je bootvolgorde eerst je a drive is, dan je cd en dan hd.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• XTWarrior
Hubert schreef op 19 juli 2004 @ 18:08:
alle opties zijn terug te vinden in de bios. fast track controller uit, boot volgende instellen en windows installeren..

snap niet dat je hier zo'n moeite mee hebt, alles is duidelijk te vinden in je bios.
je hebt toch neem ik aan wel gewoon een normaale xp cd die bootable is?
zorg dat je bootvolgorde eerst je a drive is, dan je cd en dan hd.
Zoals eerder gezegd weet ik dat alles in de bios terug te vinden is.
De fasttrack controller staat al uit.
De boot volgorde is echter het probleem (of niet)... Alle mogelijke opties (waarbij de voorgestelde mijn eerste ingeving was) zijn al gebruikt, maar ik krijg steeds dezelfde melding.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Je let niet op me 2e vraag ;)

heb je xp bootable cd?
zo ja, cd erin opstarten van cd, en windows installeren.
zo nee: cd halen :)

"Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device" wil dus zeggen dat de pc nix kan zien om van te booten, klopt ook want je hd is nog niet gepart/formateert met een os.
dus moet je daarvoor of een bootflop gebruiken of een bootable cd

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Bij het opstarten van mijn computer krijg ik een melding," No drive attached to fasttrack controller, bios is not installed"."
ik kreeg deze melding ook op mijn fasttrack IO controller, bij mij hielp het volgende:
ga in het bios van de fasttrack controller, en ''delete het array'', (zonder de disk te formateren) , maak dan direct een ''nieuw array'' (weer zonder te formatten) reboot dan, (dat vraagt hij dan ook!) dan moet het werken :)
Probleem is dus dat ik bovenstaande mededeling krijg bij het opstarten en dat er verder niets gebeurd.
Het enige wat ik nog te zien krijg is een melding in de trant van:
"No compatible boot-device detected. Please insert compatible boot media."
dit houdt in dat je niet kan booten omdat:
-er geen harddisk 'inzit' (^^)
- er geen bootable disk inzit, het lijkt mij raar dat je niet van een windows xp cd kan booten, probeer dit eventureel als primaire opstart methode in te stellen.

suc6 :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:36
Ik heb dit probleem ook, en krijg windows niet meer opgestart nu, wanneer ik een winxp erin doe, en van cd wil opstarten haakt hij na 2min ook vast. enig idee iemand?!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:39
Waarom kicken zonder meer info? Ik bedoel, we weten geen eens welke hardware het betreft en wat je zoal geprobeerd hebt. Liep het eerst wel of niet goed, is dit 'zomaar' voorgevallen etc.

Open gerust een eigen topic maar wees wel uitgebreid en geef bovenstaande zaken even aan (dus ook eerst zélf wat zaken proberen, zie o.a. de OM en PMG FAQ) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.