Toon posts:

[LiteOn] LDW-401S is geen LDW-401S?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd geleden geprobeerd om de firmware van mijn Lite-On LDW-401S (huidige versie: ES0C 2003/07/23) te flashen, omdat ik graag gebruik wilde maken van de mogelijkheid om de BookType in te stellen (iets wat door de laatste firmware wordt ondersteund). Het bestand dat ik van de LiteOn-website heb gedownload (ES0K.exe), geeft echter de volgende foutmelding:

-----

No matched drive detected!

This utility is only for LITE-ON DVD+RW LDW-401S drive.

Detected drives:
2-0-0-0
2-0-1-0

-----

Sindsdien heb ik het gelaten voor wat het is, maar nu dacht ik vandaag dat ik het zou kunnen proberen door mijn drive eerst naar een 411S-model te flashen, en dan gebruik te maken van de 411S-firmware. Als ik echter probeer om een kopie van mijn originele firmware op te slaan, dan krijg ik de volgende foutmelding:

-----

Drive not support this feature!

-----

Het programma dat ik hiervoor gebruik is 'Ltnflash 1.24.exe', dat ik heb verkregen via het pakketje programma's dat volgens de uitleg op http://www.xs4all.nl/~wcprins/401at411.htm nodig is om de 401S naar 411S te flashen. Het vreemde is dat dit programma zegt dat ik wel een LDW-401S heb (zoals alle andere programma's, tot aan Nero's InfoTool toe), maar vervolgens is de drive zogenaamd niet de juiste om de 401S@411S-flash uit te voeren... :?

Last but not least vond ik op de site van Lite-On een BookType-utility, dus ik hoopte deze te kunnen gebruiken, ondanks dat ik de firmware niet ge-upgrade heb naar een firmware die dit ondersteunt. Echter, deze utility kan al helemaal geen DVD-brander vinden, zegt 'ie:

-----

No DVD Writer detected!

-----

Nu weet ik 100% zeker dat ik een 401S heb, want het is een retailuitvoering die ik zelf heb aangeschaft. Maar kan iemand mij (misschien uit eigen ervaring) vertellen waarom mijn 401S niet als zijnde 401S herkend wordt? Ik heb de drive nog nooit geprobeerd te flashen (zover ben ik nog niet gekomen), dus het is niet zo dat ik iets heb geprobeerd aan te passen wat slechts ten dele is gelukt. Hij brandt verder probleemloos, maar die booktype-setting zou ik toch graag willen kunnen gebruiken (mijn DVD-speler leest minder dan de helft van mijn eigen gebrande DVD+R's), en ook het feit dat ik dan DVD-R's kan branden (misschien dat mijn DVD-speler daar gelukkiger mee is als de booktype-setting het niet beter doet) is mooi meegenomen.

Any help would be greatly appreciated. :)

Verwijderd

Het lijkt erop dat je ASPI layer f*cked up is. Als je Kprobe op je systeem hebt, kun je in de Windows map een directory vinden genaamd "ForceASPI". Hierin staan een paar batchfiles. Start "KILLASPI.BAT", reboot, daarna "instASPI.bat", reboot.
Check of je ASPI layer correct geinstalleerd is met behulp van aspichk:

ftp://ftp.adaptec.com/software_pc/aspi/aspichk.exe

ForceASPI 1.7 kun je ook hier vinden :

http://www.afterdawn.com/...are/cdr_tools/frcaspi.cfm

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ASPI-Check-programma uitgevoerd en kreeg inderdaad de melding dat de ASPI-layer niet correct was geinstalleerd. Daarop heb ik m.b.v. het ForceASPI-programma het hele killASPI/instASPI-verhaal afgewerkt; de ASPI-check gaf toen aan dat de ASPI-layer wel correct was geinstalleerd. Echter, het flash-tooltje wilde nog steeds geen gehoor geven aan mijn oproep om mijn firmware naar de harde schijf weg te schrijven. Ook de BookType-utility vindt nog steeds geen brander... :(

Nu heb ik bij Adaptec de laatste ASPI-layer gedownload (versie 4.71.2), in de hoop dat dat zou helpen (versie 4.60 is gedateerd 1999...), maar helaas. Het enige wat ik nu krijg is een melding dat de ASPI-layer niet correct geinstalleerd is of dat er meerdere versies in gebruik zijn (dat laaste klopt, want enkele bestanden hebben versie 4.71.2, maar er is ook een paar dat nog steeds versie 4.60 heeft.

Ik weet dat dit topic geen storm van reacties tot gevolg heeft gehad, maar ik zou toch graag mijn probleem opgelost willen zien zonder een andere brander te hoeven kopen... dus bij dezen breng ik nogmaals mijn probleem onder de aandacht. Ik kan toch niet de enige zijn die een onechte Lite-On LDW-401S heeft? :)

p.s. Mocht een mod dit lezen: enig idee waarom dit topic niet door de search wordt gevonden? Of ik nu zoek op termen als LDW-401S, 401S, of Lite-On, hij wordt niet opgenomen in de lijst van gevonden topics. Zelfs wanneer ik zoek op mijn eigen gebruikersnaam, doet de search-functie net alsof 'ie niet bestaat... :?

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit heb ik ook met mijn 401. Bij het flashen geeft hij dezelfde foutmelding als in je openingspost. Ik zit nu op mijn werk, maar kan vanavond even kijken of bij mij de ASPI-layer truuk het wel doet.

Nou Kprobe geeft bij mij dus ook een fout aan. Na het ASPI-uninstall en install verhaal helaas nog steeds. Vanavond nog even verder kijken.

Nou mij lukt het ook niet. Binnenkort maar eens windows opnieuw installen.

[ Voor 40% gewijzigd door Appesteijn op 25-07-2004 18:39 ]

• StefanR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08-2004
Ik heb momenteel hetzelfde probleem met mijn LDW-401S brander (huidige firmware ES0J). De upgrade naar ES0K lukt niet omdat de DVD brander niet wordt herekend.

Ik heb op dit moment een drietal DVD+RW van Emtec die blijken niet door mijn DVD speler van Sony DVP-NS330 herkend te worden. In het verleden nooit problemen gehad met de brander.

Dus ik ben erg benieuwd of jullie al verder gekomen zijn.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:56

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 14:00:

[..]

p.s. Mocht een mod dit lezen: enig idee waarom dit topic niet door de search wordt gevonden? Of ik nu zoek op termen als LDW-401S, 401S, of Lite-On, hij wordt niet opgenomen in de lijst van gevonden topics. Zelfs wanneer ik zoek op mijn eigen gebruikersnaam, doet de search-functie net alsof 'ie niet bestaat... :?
Kijk eens in het mededelingen-forum: Search tijdelijk uitgeschakeld

De search is tijdelijk uitgeschakeld.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-03 22:01
Ik heb dit ook een keer gehad nadat ik mijn nForce ide drivers geïnstalleerd had, ben toen teruggegaan naar de standaard Microsoft XP drivers en toen zag het tooltje mijn 401s weer.
probeer het eens zou ik zeggen.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 14:00:
<..>

offtopic:
Zoeken met hoofdletters geeft geen resultaten, je moet alles in lowercase intikken
Wildfire schreef op 31 juli 2004 @ 14:39:
[...]

Kijk eens in het mededelingen-forum: Search tijdelijk uitgeschakeld

De search is tijdelijk uitgeschakeld.
Nee hoor

Alleen werkt dit niet

Zie ook Search geeft geen resultaten?

/offtopic

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 20:57 ]

Pagina: 1