[XP]PC loopt steeds vast door onbekend probleem

Pagina: 1
Acties:

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 09:23
Mijn pc loopt steeds vast door een onbekend probleem, het gebeurd meestal willekeurig, bijvoorbeeld als ik op een link klik in internet exploder maar vooral als ik ik iets doe in paint , bijvoorbeeld printscreen en dan plakken in paint loopt ie zeker weten vast... als hij vast loopt blijft het scherm zoals het dan is, kan ik de cursor niet bewegen en qaat het geluid heel hard kraken, als ik dan mijn pc reset gooit scandisk alles wat ik op dat moment aan het gebruiken was weg (msn , winamp , internet exploder)

Ik zou niet weten waar het aan ligt, ik heb mijn pc geformateerd (2x) alleen het probleem is er nogsteeds... dus volgens mij ligt het aan de hardware, alleen ik zou niet weten wat... Ik heb nieuwe drivers voor mijn 3d kaart geinstaleerd, hielp niet ik heb de temperatuur van mijn computer bekeken, niks mis mee...

Ik heb de volgende configuratie :

Asus p4c800 deluxe moederbord
Intel pentium 4 2800
1024 MB RAM
NVIDIA geforce FX 5600
DVD r 16x
Plextor DVD RW
Maxtor 80 gb HD

Verwijderd

heb je memtest al gedraaid?

• Intru
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 16:12:
heb je memtest al gedraaid?
nee, zal ik is proberen

• Intru
Gedaan. geen problemen gevonden...

Verwijderd

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Hier al een kijkje genomen? :)

Verwijderd

ik heb ongeveer dezelfde configuratie..ook ooit een vaag opstart porbleem gehad..en dat bleek aan mijn firewall te liggen (software)...heb je toevallig ook dergelijke dingen op de 'achtergrond' draaien? Dan kunnen we eventueel een zoeken of daar problemen rond te vinden zijn? Krijg je het "bekende" blauwe scherm met daarop een melding? (Zet automatisch opstarten anders eens uit en kijk wat er komt)
succes

• Intru
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 16:47:
ik heb ongeveer dezelfde configuratie..ook ooit een vaag opstart porbleem gehad..en dat bleek aan mijn firewall te liggen (software)...heb je toevallig ook dergelijke dingen op de 'achtergrond' draaien? Dan kunnen we eventueel een zoeken of daar problemen rond te vinden zijn? Krijg je het "bekende" blauwe scherm met daarop een melding? (Zet automatisch opstarten anders eens uit en kijk wat er komt)
succes
Ik heb net geformateerd, en mn firewall, anitvirus enzo er nog niet opgezet, en het probleem is er nog steeds dus ik denk dat het daar aan ligt, en nee ik krijg geen blauw scherm.. het enigste dat ik krijg tijdens opstarten is scandisk....

• Intru
mijn pc start nu helemaal niet meer op, als ik hem opstart loopt hij na de scandisk vast en geeft hij een error die ik niet kan lezen, omdat hij maar 1 seconde in beeld blijft , ik heb er geprobeerd een foto van te maken, dat wou niet dus ik heb dit uit een filmpje geknipt...
http://img36.photobucket.com/albums/v110/bonescape/bug.jpg
ik heb al geprobeerd in safe mode op te starten,dat wil ook niet\
ik zal proberen of ik een beter leesbaar plaatje kan maken van de error..

Verwijderd

Hoor je soms je HD vreemde geluiden maken ? Geluiden die er eerder niet waren , het kan zijn dat je HD gewoon aan het sterven is.

Verwijderd

Klinkt nogal dat je hardeschijf idd naar de (*&$@ draait.. en hij takelt snel af als ik dat zo hoor.. heb er hier ook nog 1 als ik die formateer doet ie het ff dan opeens zegtie dat de partitie tabel beschdigd is en doet het ni meer en nu doet ie het helemaal ni meer.. dus wees er maar bang voor..

Heb je een xtra hddtje om dat eventueel te testen?

Hoop dat je er wat aan hebt!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 21:11
Intru schreef op 19 juli 2004 @ 16:42:
Gedaan. geen problemen gevonden...
een half uur memtest draaien is niet genoeg probeer het effe een paar uurtjes!

Verwijderd

Heb onlangs het zelfde probleem met een pc die onlangs de deur uit is >:)
maar die deed het iets anders die liep alleen ECHT vast met een koude start
En Af en toe in games wanneer je eenmaal een uurtje bezig was kon je de hele n8 ermee doorgaan maar weet niet hoe did bij jou is ?

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Probeer ook eens de volgende memory tester:
http://www.home.earthlink.net/~alegr/download/memtest.htm
(Bovenaan de pagina staat een link)

Dit programma is minder geschikt om defect geheugen mee te detecteren, maar om zo sneller worden problemen in de algehele aansturing van het memory gevonden.

Dat je nu een blauw scherm krijgt tijdens opstarten zal wel daarom zijn dat je windows nu helemaal om zeep is (door die hardlocks) Dus dat wordt alweer herinstalleren vrees ik.

Success.

PS: Wat heb je voor een voeding? Al eens een andere geprobeerd?
Pagina: 1