Ik heb zojuist een vpn verbinding aangelegt tussen 2 lokaties. Wanneer ik de vpn verbinding kies dan logt hij binnen 1 seconde in op de server. Wanneer ik wil browsen op een map op de server dan duurt dit ook maar 1 seconde. Alles gaat perfect totdat ik een simpel excel bestand van 37kB wil laden, dit duurt ongeveer 20 seconden. Ik vind dit erg lang aangezien we toch redelijk snelle internet verbindingen hebben.
Internet verbinding lokatie1 (Server Windows 2003) : MyADSL 1024/512
Internet verbinding lokatie2 (Ws Windows XP Pro) : Tiscali ADSL 2048/320
Een ping naar de server op de andere lokatie duurt gemiddeld 30ms, dit is ook best laag.
Ik heb bij de tcp/ip instellingen het vakje standaard gateway gebruiken in netwerk afgevinkt, dit omdat ik perse men internet niet over dezelfde verbinding wilde laten lopen aangezien de snelheid van het internet daardoor aanzienlijk omlaag ging. Weet iemand wat dit kan zijn ? Heb de search al gebruikt en volgens mij heb ik alle nuttige informatie gegeven. Mochten er toch nog vragen zijn dan hoor ik het graag.
Internet verbinding lokatie1 (Server Windows 2003) : MyADSL 1024/512
Internet verbinding lokatie2 (Ws Windows XP Pro) : Tiscali ADSL 2048/320
Een ping naar de server op de andere lokatie duurt gemiddeld 30ms, dit is ook best laag.
Ik heb bij de tcp/ip instellingen het vakje standaard gateway gebruiken in netwerk afgevinkt, dit omdat ik perse men internet niet over dezelfde verbinding wilde laten lopen aangezien de snelheid van het internet daardoor aanzienlijk omlaag ging. Weet iemand wat dit kan zijn ? Heb de search al gebruikt en volgens mij heb ik alle nuttige informatie gegeven. Mochten er toch nog vragen zijn dan hoor ik het graag.