Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computerbehuizing voor in een (smerige) fabriekshal

Pagina: 1
Acties:
  • 1.187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
(Ik hoop dat ik in het goede subforum zit.., maar ik zag verder niets waar ik dit dan wel zou kunnen posten)

Wij hebben van een van onze klanten het verzoek gekregen om een computerkast te "regelen" die in een (zeer) smerige fabriekshal (touwslagerij en stalen kabels) moet komen te staan/hangen.

Ik heb wat voorwerk gedaan:
Eldon-Exclosures en bijvoorbeeld Rittal leveren kasten maar dit zijn enorme bakken terwijl wij juist iets compacts zoeken.
Eigenlijk hoeft er niets meer in dan een PC-kast (met vulling ;) ) en monitor, de muis en het toetsenboard komen ernaast te liggen (tobo met "condoom" en een optical muis).
Het is geen probleem als in de "stofvrije" kast direct het mobo en toebehoren geschroefd kan worden.
Desnoods een normale kast die goed is "afgeschermd"...
We zijn al bezig om dat bedrijf een TFT scherm (niet zoveel warmte als een gewone monitor) aan te praten en in principe is dat geen probleem maar ze vinden het "zonde"om de oude overgebleven monitoren weg te gooien ipv door te schuiven naar de werkvloer.

Mijn vragen:
Hoe noem je dit soort kasten? (Enclosure en stofvrij etc etc leveren niet echt terzake doende links op.)
Weet iemand een zaak die dit soort kasten levert?
Zijn er nog dingen waar je rekening mee moet houden met dit soort kasten (voeding, warmte, storing etc etc)?

[ Voor 19% gewijzigd door AKA_ACE op 19-07-2004 15:31 . Reden: typo ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:48
http://www.hpsindustrial.nl/

zij verkopen complete machines voor in dergelijke omgevingen..

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 14:29
Kijk eens wat ziekenhuizen gebruiken in de ok.

It takes 2 2 make 1

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Is zelfbouw geen optie? Meer dan de voeding van de kast heb je niet persé nodig....

Óf ( heb ik ook een keer gedaan) kast aan de "andere" kant van een muur en alleen kabeldoorvoer maken en die dan weer goed afdichten....
(moet je wel kantoor of rommelhok net aan de andere kant van de muur hebben...)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 21:17
Wat moeten de machines gaan doen !?

Anders zou je misschien ook met een terminal servertje en een serie terminaltjes wegkomen.

En die dingen zijn passief gekoeld, dus je pakt het eerste de beste industrieele kastje (electro groothandel) en je prakt daar die terminal in

Repareren doe je zo.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 13:08

glashio

C64 > AMIGA > PC

Deze misschien ?

Afbeeldingslocatie: http://www.chassis-plans.com/images/products/custom/DSC_6058.jpg
Bron
Doesn't look like a PC but will accept a standard ATX motherboard and provides a floppy, CD and up to 4 hard drives.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Den_S85
  • Laatst online: 21:59
het enige waar je mijns insziens mee zit is de hoeveelheid stof in de fabriekshal. dit zou je (gedeeltelijk) kunnen voorkomen door overal stoffilters in te zetten en overige gaten in de kast dicht te tapen of kitten. wel onderhoud plegen aan de filters door ze 1 keer per week/maand schoon te blazen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

masterslave schreef op 19 juli 2004 @ 15:47:
het enige waar je mijns insziens mee zit is de hoeveelheid stof in de fabriekshal. dit zou je (gedeeltelijk) kunnen voorkomen door overal stoffilters in te zetten en overige gaten in de kast dicht te tapen of kitten. wel onderhoud plegen aan de filters door ze 1 keer per week/maand schoon te blazen.
Dat niet alleen, je wilt ook een beetje ventilatie voor die PC...anders krijgt ie het wel erg warm en blijf je het ding servicen ;)
Dus een warmteafvoer (al dan niet afgesloten van de fabriekshal) lijkt me wel op zijn plaats :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Cereal schreef op 19 juli 2004 @ 15:36:
http://www.hpsindustrial.nl/

zij verkopen complete machines voor in dergelijke omgevingen..
Dit is aardig in de richting van wat ik bedoel en dan vooral de http://www.hpsindustrial....m/IPC/761_workstation.htm .
Bedankt voor de tip.
whackerjack schreef op 19 juli 2004 @ 15:36:
Kijk eens wat ziekenhuizen gebruiken in de ok.
Te schoon en daardoor ietwat te prijzig, helaas.
Maar toch ook bedankt.
Coach4All schreef op 19 juli 2004 @ 15:41:
Is zelfbouw geen optie? Meer dan de voeding van de kast heb je niet persé nodig....

Óf ( heb ik ook een keer gedaan) kast aan de "andere" kant van een muur en alleen kabeldoorvoer maken en die dan weer goed afdichten....
(moet je wel kantoor of rommelhok net aan de andere kant van de muur hebben...)
Dit is inderdaad een zeer voor de hand liggende oplossing, alleen is daar eigenlijk geen mogelijkheid voor (niet echt een ruimte achter/naast/bij de fabriekshal). Maar ik zal nog eens ter plaatse gaan kijken of dit echt geen oplossing is...
Zeer goede tip, bedankt.
Sine schreef op 19 juli 2004 @ 15:45:
Wat moeten de machines gaan doen !?

Anders zou je misschien ook met een terminal servertje en een serie terminaltjes wegkomen.

En die dingen zijn passief gekoeld, dus je pakt het eerste de beste industrieele kastje (electro groothandel) en je prakt daar die terminal in
Nu zal je gaan lachen maar ik heb eigenlijk geen idee wat ze hier precies mee willen gaan doen maar ik heb even gebeld...
Excell doc's voor certificering en mail voor zover ik begrepen heb.
En ze werken met Novell en ik heb me laten vertellen dat dit niet direct de beste oplossing is... In ieder geval zien ze het "terminal-idee" niet zitten, helaas.
Ik vond dit trouwens wel de mooiste oplossing.
Kijk, dit is de spijker op zijn kop. Volgens mij is dit een prima oplossing.
Hier ga ik eens achteraan...
Ook jij bedankt voor je oplossing...
masterslave schreef op 19 juli 2004 @ 15:47:
Zou prima werken maar gezien de manier van werken daar gaat dit er bij in schieten... (lees 1 keer in de 2 jaar of zoiets). Oftewel een zichzelf versterkend probleem, we blijven langskomen dan....
En dan idd (zoals The_Eagle al aangaf) het warmte probleem...

Het zal zeer waarschijnlijk toch deze worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.chassis-plans.com/images/products/custom/DSC_6058.jpg
Met dank aan: glashio

Heren, bedankt voor jullie feedback.
We kunnen aan de slag.... _/-\o_

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Verwijderd

Is deze kast van Zalman geen oplossing? heb je gelijk geen problemen meer met stof en er kan een pc met behoorlijke performance in...

-edit-
oh, zie net dat je er al uit bent :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 16:03 ]

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 21:30

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Je kunt een luchtducht systeem bouwen waarbij je de voeding en processor aansluit op een waterkoelingsset, bijvoorbeeld een zalman koeltoren. Aangezien zulke computers geen gebruik hoeven te maken van een cdrom of floppy is er geen noodzaak voor een zichtbare drives, en kun je de gehele kast in een zelfbouw-MDF 11 mm kast plaatsen.
De aan/uit schakelaar plaats je aan de achterkant, achter een dik plasticke afdekking.
Als muis kun je het beste een mousepad gebruiken die ingebouwd is in het toetsenbord (een laptop toetsenbord full-size uitvoering) en dat geheel ook onder een dikke plastic afdekking.
Dan heb je enkel 5 kabels die je geisoleerd door de kast moet leiden, namelijk het toetsenbord, stroom, monitor en waterkoelingskabels.

Als je nog verder wilt gaan (en als ze het wensen), dan kun je de monitor (15"tft misschien) ook nog inbouwen in een houte kast, achter een dikke beschermruit van plastic. Als je een verlengsnoer in de kast legt, en daar de stroomdraden op aansluit, en alle naden goed afdicht met kit, dan heb je mijns inziens een bijzonder goede computerkast.

Indien er wel gebruik gemaakt moet worden van cd/ron / floppy, dan wordt het wat lastiger. De vingers die de schijfjes/floppies erin steken zullen niet altijd schoon zijn, dus kans op fouten op de leeskoppen/aandrijving wordt aardig groot.
Indien er gebruik moet worden gemaakt van uitwisselbare media, dan zou je kunnen voorstellen gebruik te maken van USB sticks. Je maakt een gaatje in het hout, plaatst de vrouwelijke kant in het gaatje, en vervolgens zet je daar een afsluitend kapje overheen. Als je zorgt dat het kapje ook goed vastgezet kan worden, en er een soort veertje in zit zodat het vanzelf al vrijwel helemaal sluit (eventueel kun je er ook een slot opzetten, om misbruik te voorkomen) dan kun je vervuiling van de pc aardig voorkomen.

Hier kon uw advertentie staan

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
^^^Hier ga ik ook eens over denken^^^
Geen slecht plan, eens kijken wat ze ervoor over hebben..... ;)

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 21:30

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Dat hout is niet zo duur, denk dat je voor een euro of 200 wel klaar bent. Wat schroeven, kit en afdekpastic ofzo, en je bent klaar :D

Hier kon uw advertentie staan

• Sine
als ze alleenmaar een beetje gaan excel-en zou je ook eens naar via epia planljes kunnen kijken. Alles al onboard, passief gekoeld en klein

Repareren doe je zo.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik zou zeggen :

Mod een standaard kast naar een kast die volledig dicht zit, op 2 gaten na (1 aan de voorkant, onder, en 1 aan de achterkant boven)
Plaats op beide gaten een luchtfilter die het stof tegenhoud en je bent klaar :)

Wabbawabbawabbawabba

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Een via epia is volgens mij een heel goed plan maar als je toch iets zwaarders zoekt nodig hebt (voor dit niet echt nodig) dan zou ik als jou was eens een groot handel op bellen en vragen naar kasten van rittal of eldon of sarel dit zijn allemaal gerespecteerde leveranciers van kasten en hebben een groot assortiment kasten met allerlei opties (en ook kleine kasten) .

En ik weet verder niet hoe je het wil gaan aansturen met een touchscreen of gewoon lcd of een crt (wat denk ik niet z'on goed idee is die crt).

[ Voor 9% gewijzigd door Schapie op 19-07-2004 18:04 . Reden: eerst eens op f5 drukken |:( ]

No signature found

Verwijderd

Kijk anders eens naar zoiets:
http://webshop.overtoom.nl/

Bott Computerkasten CRS 1700 Vanaf 969,00
Robuuste kast speciaal geschikt voor die plaatsen waar computers beschermd dienen te worden tegen hun omgeving.
categorie: Bedrijfsterrein & werkplaats » Magazijnkasten & rekken » Gereedschapskasten » Computerkast

Afbeeldingslocatie: http://static.manutangroup.com/OIN/picts/ST_22629424.jpg

Je klant is echt niet de enige met een dergelijk probleem en daar zijn wel standaard oplossingen voor.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 21:29 ]

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Nitroglycerine schreef op 19 juli 2004 @ 16:48:
Dat hout is niet zo duur, denk dat je voor een euro of 200 wel klaar bent. Wat schroeven, kit en afdekpastic ofzo, en je bent klaar :D
Je vergeet arbeidsloon... Je bent zo twee dagen bezig met het maken van zo'n kast (als het meezit...). En hoe ziet het eindprodukt er dan uit?
Patstrak of een leuke casemod....?
Ik denk dat de keuze toch gaat vallen op PoseidonVS z'n suggestie...
Heeft eigenlijk alles kant en klaar en ziet er tenminste nog een beetje profi uit (zijn ze gevoelig voor, al zou ik zo'n ding nooit in mijn huis willen hebben staan)...
Alle zooi erin, neerzetten en klaar....

http://static.manutangroup.com/OIN/nl_NL/PDF/339.pdf URL naar de folder.....

offtopic:
Nu ik die kast zo eens bekijk, lijkt het me dat hier best wel een arcadekast van te maken valt.... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door AKA_ACE op 20-07-2004 09:42 ]

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
monitor van panoramtech is hiervoor heel geschikt, ze hebben nog wel meer leuk spul maar die dingen zijn zonde voor in een fabriek.

http://www.panoramtech.com/products/pv290frm.html

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
ik ken dit probleem, want wij hebben ook computers in de werkplaats staan en die zuigen alle troep die in de lucht hangt (stof) lekker in de pc. wij hebben dit opgelost door gewoon te zien hoelang die ouwe zooi het uithoudt :) We hadden een stuk of 8 ouwe 286-486 bakkies staan stampvol met koolstof-stof (we verspanen veel grafiet zinkvonk elektrodes) en dat hebben ze 10 jaar volgehouden. ik vraag me af hoe de nieuwe bakken het doorstaan... :+

je kan in ieder geval hier van uitgaan: een standaard kast is ook al is ie nog zo goed gebouwd zo lek als een mandje. Stof zal bij onderdruk ook via de kieren zijn weg naar binnen vinden.

als er geen zware applicaties op die systemen worden gedraaid, dan zou ik persoonlijk voor een Via Epia based systeem gaan, in een behuizing met stoffilter. doordat het Via bord bijna volledig passief ingezet kan worden, is er weinig tot geen airflow nodig (alleen voor de voeding) en zal de behuizing niet snel van binnen smerig worden. het meest ideale is dat er een kleine overdruk in de behuizing is (meer intake dan outtake) en dat de intake lucht door een filter gaat.

ander voordeel van een Via Epia is dat het een bijna compleet oplossing is, er hoeft geen processor, videokaart en netwerkkaart meer aangeschaft te worden. en wat ook erg interesant is voor je klant: een Epia is erg zuinig qua stroomverbruik :)

Mn 3D printer blogje..

• Sine
En er zijn wel degelijk fanloze voedingen voor de epia, ik heb ze ooit gekocht bij myelectronics.nl een groothandel die ze voert ken ik niet

Repareren doe je zo.

• Par_Martinos
  • Niet online
Moet het perse in een speciale kast? Een kennis van mij bestuurt zijn varkensvoerapparatuur (o.i.d.) met een oude pc die daar dus gruwelijk stank, stro en wat dies meer zij staat te happen. Naar ik van hem hoor werkt de boel nu al 1,5 jaar.
De pc vereist niet meer dan normaal onderhoud.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11 18:21
zoek eens op industriele pc. die zijn speciaal voor dit soort zaken ontworpen.

Verwijderd

volgens mij de beste oplossing...

een standaard pc met een kvm extender over utp.. pc in een mooie schone omgeving en alleen de monitor, tsb en muis in het stof..

http://www.zerosix.nl/pro...B430821B72314630C2FEA6134

bijvoorbeeld...

lijkt misschien niet goedkoop maar we heeeeel onderhoudsvriendelijk...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 20:21 ]

Pagina: 1