Toon posts:

Internet traag bij gebruik van D-Link DI-614+ Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik maak al maanden gebruik van een D-Link DI-614 router met 4 ports switch in combinatie met Chello Classic. Mijn gemiddelde downloadsnelheid lag rond 200 KB/sec. Tot afgelopen zondag mijn verbinding trager werd. De gehele week lag de verbinding rond de 64 KB/sec.

Wanneer ik mijn PC nu echter rechtstreeks aansluit op het kabelmodem, vliegt de snelheid weer omhoog naar 200 KB/sec.

Het probleem leek zich 'spontaan' voor te doen. Ik heb geen instellingen gewijzigd in router, modem of PC. Het wijzigen van de snelheid van de WAN-poort van de router naar 10 MB heeft niet geholpen.

Het lijkt niet aan de bekabeling te liggen. Met andere kabels doet het probleem zich ook voor.

Ik heb geen idee hoe ik kan testen of mijn router nog wel in orde is. De enige vergelijkbare problemen die ik tegenkwam op internet, hadden namelijk als oorzaak een router die op instorten stond.

Later deze week heb ik pas een andere router om te testen of het probleem zich daarmee ook voor doet.

Hopelijk hebben jullie intussen nog suggesties.

Alvast bedankt,

Cees

Verwijderd

Heb je hem al eens opnieuw gelfahsed? Of een keer gereset naar de fabrieksinstellingen?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, vergeten te vermelden: Ik heb de router zowel softwarematig als 'hard gereset'. Ik heb vrij recente firmware geïnstalleerd. Daarmee heeft het wel gewerkt. Heeft het nut om deze nogmaals te installeren of te bekijken of er al een upgrade beschikbaar is?

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb z'n zelfde router, en mijn inet is ook eigelijk sinds vorige week erg traag.
werk al ruim een jaar met deze router nooit problemen mee.
maar sinds vorige week ineens storte de verbinding in.
Vaak totaal geen verbinden en als ik het wel heb dan laden website vaak heel traaaag.

Zit in omgeving Dordrecht

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Verwijderd

Ik zou eens contact openemen met Chello. Kijken of ze niet iets gewijzigd hebben in het weekeinde

Verwijderd

Van de chello website...
-------------------------------------------------------------
Chello light geen datalimiet
9 juli 2004 16:00
Vanaf 9 juli zal de datalimiet van 1 GigaByte van chello light komen te vervallen. Chello light heeft dan geen datalimiet, gelijk aan chello classic en chello plus. Om extreem dataverbruik te voorkomen hanteert UPC een maandelijkse bovengrens voor o.a. chello light. De bovengrens voor chello light was voor deze maand al aangepast zodat voor chello light klanten die een waarschuwingen hebben gehad en/of eventueel zijn teruggezet in snelheid, niets veranderd.

Datalimiet reset probleem
2 juli 2004 09:15
Het probleem is afgelopen nacht opgelost, de modems staan weer op hun originele snelheid.

1 juli 2004 14:45
Het ongedaan maken van de snelheidsvermindering voor de klanten die in de maand juni hun datalimiet hebben overschreden, is helaas niet voor iedere klant correct doorgevoerd.
Wij verwachten dit in de loop van de dag te hebben opgelost.
Onze excuses voor het ongemak.
---------------------------------------

Heeft het hier niets mee te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij staat het hier los van: Wanneer ik mijn PC direct aansluit op mijn modem (dus zonder router), is het namelijk wel supersnel.

Ik heb gebeld met Chello en zij kunnen niets vreemds vinden. Signaal en snelheid van en naar de modem zijn optimaal en er zijn geen verstoringen bekend.
Pagina: 1