[Excel XP] klembord probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• atttze
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 12:56
Bij het gebruiken van de cell versleep mogelijkheden van Excel XP word ik om de haverklap geconfronteerd met de melding: `Kan het Klembord niet leeg maken`.
1 keer zo'n melding is wel leuk, maar als je een paar honderd cellen moet verplaatsen wordt het erg irritant.
Ik heb de Office XP klembord opties aangepast en tekst in kladblok gekopieerd maar het maakt allemaal niks uit.
Ik kan ook niet voorspellen of de melding wel of niet verschijnt.
Wie weet hoe ik de melding kan laten verdwijnen?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Heb 'm ook wel eens - en ik ben er nog niet uit waar het aan ligt. Na een reboot is het wel altijd (tijdelijk) verdwenen... Misschien is het een foutje in de interactie tussen Windows- en Excel-klembord waarbij op 1 of andere manier de conversie of het Excel-klembord corrupt raakt.

Klembord :) In mijn Excel heet het "cannot empty clipboard". Deze oplossing van MS kan, maar hoeft niet te werken - ik draai geen GetRight :P Als je echter gaat [google=excel cannot empty clipboard] vind je een hoop andere software die conflicten met Office' clipboard veroorzaakt.

HTH :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• atttze
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 12:56
In mijn geval lijkt het te komen doordat ik een Excel blad als CSV bestand heb opgeslagen. Als ik het daarna verder ga bewerken krijg ik steeds de melding.
Als ik doorga in het originele XLS bestand, dan is het probleem niet aanwezig.