Sinds een week of drie geeft XP (voorheen 2000 prof) tijdens het copieren van een map (met mp3'tjes) van de ene naar de andere schijf een BSOD met diverse STOP errors. Varierend van 0x50, 0x24, 0x8E waarbij soms een bestand wordt vermeldt, maar echter in de meeste gevallen niet. Hetzelfde probleem begon in win2000, vandaar dat ik dacht laat ik XP eens installeren en lekker fris beginnen.
Met de STOP errors (en de betekenissen ervan) kom ik niet echt verder, omdat de variatie daarin me eerder gek maakt, dan iets wijzer. Met de laatste drivers en vervolgens een aantal stappen terug (Via4in1 en detonator) kom ik geen verbetering tegen. Voor zover ik kan beoordelen is de verdeling IRQ goed en standaard. Als ik poog te kopieren van de dvd-speler naar de harde schijf doet hetzelfde probleem zich voor.
Gigabyte 7ZXE moederbord
3 repen van 128 Mb SDRAM (waarvan een 133 en de anderen 100 Mhz)
WD160JB (Primair IDE single) > doel
WD80JB (secondair IDE master) > bron
Philips DVDRW824k (secondair IDE slave) > bron
Aopen 350 watt voeding (nieuw, ten tijde van probleem)
3D connect Radeon 9600
AMD thunderbird 1200
D'r is inmiddels gewisseld met geheugen en dit is ook getest met memtest86 (zo heet dat toch?). Beide schijven zijn NTFS geformateerd. Met het doelstation (WD160) had ik laatst wel een probleem; de data was min of meer verdwenen, door een corrupt filesystem. Windows vond dat het RAW was. Ik heb de data deels terug kunnen krijgen, maar ik vond het een beetje bizar en bijzonder kl0te. WD Diagnostics had op deze schijf geen fouten gevonden. Dit was echter wel voordat het probleem met het copieren is ontstaan. XP is compleet geupdate.
Iemand dit al eens meegemaakt, of een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Met de STOP errors (en de betekenissen ervan) kom ik niet echt verder, omdat de variatie daarin me eerder gek maakt, dan iets wijzer. Met de laatste drivers en vervolgens een aantal stappen terug (Via4in1 en detonator) kom ik geen verbetering tegen. Voor zover ik kan beoordelen is de verdeling IRQ goed en standaard. Als ik poog te kopieren van de dvd-speler naar de harde schijf doet hetzelfde probleem zich voor.
Gigabyte 7ZXE moederbord
3 repen van 128 Mb SDRAM (waarvan een 133 en de anderen 100 Mhz)
WD160JB (Primair IDE single) > doel
WD80JB (secondair IDE master) > bron
Philips DVDRW824k (secondair IDE slave) > bron
Aopen 350 watt voeding (nieuw, ten tijde van probleem)
3D connect Radeon 9600
AMD thunderbird 1200
D'r is inmiddels gewisseld met geheugen en dit is ook getest met memtest86 (zo heet dat toch?). Beide schijven zijn NTFS geformateerd. Met het doelstation (WD160) had ik laatst wel een probleem; de data was min of meer verdwenen, door een corrupt filesystem. Windows vond dat het RAW was. Ik heb de data deels terug kunnen krijgen, maar ik vond het een beetje bizar en bijzonder kl0te. WD Diagnostics had op deze schijf geen fouten gevonden. Dit was echter wel voordat het probleem met het copieren is ontstaan. XP is compleet geupdate.
Iemand dit al eens meegemaakt, of een idee waar het aan zou kunnen liggen?