hoe installeer je office op een andere partitie dan de c: ?

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:01

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Ik heb een win 2000 systeem met 2 partities, een voor windows en een voor de rest, en daar wil ik office op installeren.

installatie procedure:
- naam, organisatie, installatie code invullen
- licence agreement accepteren
- complete install aanvinken, c:\blabla veranderen in d:\blabla
- install klikken (space required on d: 215 MB, space available on d: 20 GB
- insufficient disk space op c: :? ok klikken
en ik kom weer terug bij het vorige schermpje (install klikken (space required on d: 215 MB, space available on d: 20 GB)

En nu? Ik wil office niet op mijn windows partitie hebben maar gewoon netjes als alle andere programma's op de andere partitie. Of is dit weer een van die volledig onbegrijpelijke en onlogische dingen van microsoft, dat dit niet mogelijk is? :(

Het gaat overigens om office XP pro met frontpage (engels)

De site van microsoft heeft me helaas ook geen steek verder geholpen. Een van jullie die me wel kan helpen?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Verwijderd

Waarom wil je office op de andere partitie? Als je je windows partitie formateerd werkt office toch niet meer hoor op de D:\ partitie...

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 23:14
Kiezen voor een aangepaste installatie ipv standaard in de setup.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 15:02:
Waarom wil je office op de andere partitie? Als je je windows partitie formateerd werkt office toch niet meer hoor op de D:\ partitie...
precies....en office zal altijd dingen op je C: zetten ook al wil je dat niet....
aangezien dit de partitie is met je besturingssysteem....nix aan te doen

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 15:02:
nou de windows partitie is simpelweg niet groot genoeg. De partitie is 1.98 BG en windows heeft het voor mekaar gekregen om daar maar 37 mb van over te laten.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Verwijderd

Tsja, er zullen tóch systeembestanden bijgewerkt moeten worden. IMHO is het ook onzin om programma's en windows gescheiden te hebben qua partitie. Je vertraagt er je systeem door (partities worden vrij strict gescheiden op een HDD aangemaakt, je HDD moet dus enorm ver "springen" voor data), en als je je PC ooit formatteert moet je die programma's tóch weer opnieuw installeren.

En dan is het jammer dat je blijkbaar je C-partitie te klein hebt gemaakt voor de systeembestanden van office. Denk dan aan dingen zoals .net runtime, shared DLL's...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:37

lier

MikroTik nerd

Kijk even of je je swap file kan verplaatsen naar D:

Misschien is het in jouw ogen een beetje dom van Microsoft, een 2Gb als OS partitie komt op mij niet echt logisch over (zelfs een uitgebreide Linux distributie heeft meer nodig !)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
het kwan idd een beetje vreemd over aangezien microsoft op geeft dat windows 2000 ongeveer 700 mb nodig heeft. Mja d'r zal nix anders op zitten dan weer nieuwe partities te maken.

offtopic:
zo blijf je in elk geval wel lekker bezig hahaha :+

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sjirafje schreef op 19 juli 2004 @ 15:09:
nou de windows partitie is simpelweg niet groot genoeg. De partitie is 1.98 BG en windows heeft het voor mekaar gekregen om daar maar 37 mb van over te laten.
Je zal dan ruimte vrij moeten maken op de C-schijf, want Office zet daar ook zijn tijdelijke bestanden neer... ;)

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

0. maak een ghost of backup
1. installeer PartionMagic
2. vergroot je C partitie (en verklein dus je D partitie)
3. installeer al je software op je C partitie

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Pagina: 1