Toon posts:

USB 2.0 stroomvoorziening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe HDD die via USB 2.0 aangesloten wordt aan mijn pc. Ik heb een USB 2.0 PCI controller (dus niet onboard).

Als ik nu de HDD aansluit met een USB 2.0 kabel, dan krijgt de HDD niet genoeg stroom en kan hij niet opspinnen. Zodra ik er een extra kabel op aansluit (van ps/2 naar de HDD) voor de extra stroom werkt de schijf wel goed.

Op andere pc's met USB 2.0 kan ik de HDD wel aansluiten met alleen de USB kabel. Is er een mogelijkheid om de hoeveelheid stroom te wijzigen in de configuratie van mijn pc?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat het een kwestie is van een sterkere voeding nemen :?
Want een usb 'thingy' gebruikt stroom van je pc, aangezien die dus te zwak is, zit er denk ik niets anders dan :
• een sterkere voeding
• modden :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Ik heb ook al vaak gesukkeld met verschillende bakjes die wel/niet werken via 1 poort.
Het ligt er gewoon aan of je poort net genoeg stroom levert of niet.
Volgens mij kan je niet zomaar de stroomtoevoer regelen van je poorten.
ik gebruikte een usb2-hub met adaptor, die leverde altijd genoeg stroom. Draagbaarder werd het er natuurlijk niet op. :(

Het kan ook aan ge schijf liggen natuurlijk. Ik heb met ~10 schijven kunnen testen hier op mijn werk.
Er zijn schijfjes (oude vooral) die 1500ma trekken en je hebt er (bijna alle nieuwe) die slechts 500ma trekken.

Als je weet dat een usb poort eigenlijk maar 500ma kan leveren...

[ Voor 30% gewijzigd door Fire69 op 19-07-2004 15:05 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Het is ook zo dat de ene USB2.0 pci kaarten meer vermogen kunnen trekken dan andere. Mijn Sitecom USb2.0 5 port PCI adapter kan mijn USB 2,5" diskje ook niet opspinnen.. alhoewel; opspinnen wel, maar zodra ie wilt gaan lezen/schrijven dan valt ie uit..

Nu trek ik voeding van mijn USB Nokia ladertje... werkt perfect.. denk niet dat je het vermogen kunt opvoeren wat er uit je usb poortje getrokken kan worden..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Met andere woorden... ik moet er maar mee leven?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Ik heb me nu een ander bakje gekocht, en dat werkt bijna overal, enkel op een oude portable doet hij het niet.
Maw, het ligt niet enkel aan de usb-poort, maar sommige bakjes verbruiken ook minder stroom dan andere.
Pagina: 1