[win2k] server toegang

Pagina: 1
Acties:

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb werkstations en een server, allen op W2000 SP4 binnen een AD domein.

De meeste werkstations zijn zo ingericht dat elke domein user kan inloggen en werken onder zijn/haar eigen profiel. Terminal service toegang staat per default uit.

Nu wil ik op enkele computers het aantal users beperken die direct op de computer kunnen inloggen. Bijvoorbeeld bij een werkstation met een salaris pakket.

Hetzelfde geldt voor de server, eventuele shares op de server moeten wel beschikbaar zijn voor de complete groep.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

GMT-8

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

NTFS rechten toepassen op de gevoelige data?

Ik snap je probleem niet helemaal, als iedereen een persoonlijk profiel heeft dan boeit het toch niet waar hij inlogd?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 14:16

mutsje

Certified Prutser

Je kunt lokaal op zo'n computer zetten dat groep X er op mag inloggen local administrator off course en voor de rest niemand(let wel op dat je jezelf niet uitsluit).

Andere manier maar meer omslachtig is dat je per gebruiker aangeeft op welke computer hij/zij mag inloggen. Een beperking is 8pc's maximaal bij mijn weten.

kijk even of je met deze policy jou doel tot dicht timmeren bereikt.

Local Computer Policy\Computer Configuration\Security Settings\Local Policies\User Rights Assigment\"Access this computer from the network" (hier dus Everyone en dergelijke uit verwijderen.

[ Voor 31% gewijzigd door mutsje op 19-07-2004 14:36 ]

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 21:45

bakkerl

Let there be light.

of gaan spelen met de GPO's

Daarin kun je instellen welke users op welke machine kunnen inloggen.
Eventueel kun je ook instellen welke gebruikers, welke applicaties mogen starten.

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik zou me maar eens verdiepen in de wonderlijke wereld der system policies (Active Directory Group Policies) want daarmee kun je dit wellicht centraal regelen zonder al de losse machines af te werken.

Ligt wel aan wat je precies wilt bereiken aan settings maar kijk er naar zou ik zeggen!

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid