Toon posts:

[XP] Sneller opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat je je pc sneller kan opstarten dmv een optie te veranderen in het bios namelijk supend to ram.
Nu heb ik eens mijn bios gecheckt en had ik twee opties:
S1 (POS) of S3 (STR)
nu vraag ik mij af welke ik moet nemen
Ik heb al geprobeerd op S3 en dan de optie full on genomen ik had daar drie opties bij full off
memory
full on
Wat moet ik hierbij nemen?
Nu staat hij op S3 en full on maar als ik afsluit en mijn pc terug opstart gaat hij even snel als vroegen :s
Bij slaapstand gaat het zeer snel maar dat is normaal zeker?

Alvast bedankt

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Welk OS heb je ?

Bij XP en 2K moet je hibernation of slaapstand inschakelen.

[ Voor 68% gewijzigd door Vm1heA op 19-07-2004 14:28 ]

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

UTM

Mischien gewoon even proberen? Uiteindelijk merk je vanzelf wat sneller gaat en wat niet. Wanneer het mis gaat heb je nog altijd de CMOS Jumper ;)

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-04 15:32
suspend is ook iets anders dan opnieuw starten. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
:s ze hadden mij gezegd dat ik nu uitschakelen moest drukken en dat hij dan tijdens het opstarten sneller ging opstarten :s :)

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 14:29:
:s ze hadden mij gezegd dat ik nu uitschakelen moest drukken en dat hij dan tijdens het opstarten sneller ging opstarten :s :)
ofwtewijl.. hibernation mode van XP

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit heeft niks met CPU's, mobo's of geheugen te maken, maar met je OS :)

Processors, Mobo's & Geheugen > Windows Operating Systems + titeltag

Trouwens: die rare :s smiley werkt niet hier op GoT hoor B)

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

DJT

Zoek eens naar bootvis.exe.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij dan uitleggen waarom dat erop staat S3 en S1 in mijn bios
Plaatst dat even terug bij hardware aub ik zou meer willen weten waarom dat erop staat S3 en S1 welke functie dat die hebben....

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 14:57 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

ACPI Suspend Type

Hier können Sie die ACPI Modi einstellen
Die wichtigsten der 6 ACPI Einstellungen S0 bis S5 sind S1 (POS) und S3 (STR), die bei den meisten Mainboards auch angewählt werden können.

S1 (POS) oder Power On Suspend beschreibt den zweiten ACPI-Zustand. Er ist auch bekannt unter dem Namen Sleep-Mode. Der Rechner kann aus dieser Situation schnell wieder geweckt werden. Der CPU führt zwar keine Befehle mehr aus, bleibt aber mit dem Speicher vollständig initialisiert. Alle Komponenten werden weiter mit Strom versorgt, auch Netzteil und Lüfter laufen weiter. Lediglich Festplatten und der Monitor kann das System ausschalten. Deshalb ergibt sich auch nur eine geringe Stromersparnis.

S1 (POS) oftewel Power On Suspend beschrijft de tweede ACPI-Modus. Het is ook bekend onder de naam Sleep Mode. De computer kan uit deze situatie snel weer geactiveerd worden. De CPU voert amper taken meer uit, blijft echter met het geheugen (=Speicher) volledig in ~ contact / communicatie. Alle onderdelen blijven onder stroom staan, ook de voeding en de fans lopen door.
Alleen monitor en harde schijf in het systeem schakelen uit (kunnen het systeem uitschakelen :? ) - daarom is dit ook amper stroombesparing.

S3 (STR) ist auch bekannt unter Suspend to Ram. Das Netzteil versorgt hier nur noch den Arbeitsspeicher mit der 5V-Standbyleitung, der Prozessor, die Lüfter, Festplatten, CD-Roms und auch große Teile des Netzteils werden abgestellt. Den Zustand des Prozessors und des Systems speichert das Betriebssystem kurz vor dem Ausschalten im RAM, jedoch müssen alle Komponenten diesen S3-Modus beherrschen, damit dies reibungslos passiert. Erwacht Ihr PC somit aus einem S3-Modus nicht mehr, so kann es sein, daß entweder Hardwarekomponenten oder bestimmte Treiber diesen Modus nicht unterstützen. Deaktivieren Sie ihn in diesem Fall und setzen Sie statt dessen S1.

S3 (STR) is ook bekend als Suspend To Ram. De voeding verzorgt hier alleen nog voor het werkgeheugen 5V-standbyvoeding, de Processor, de fans, HD's, CD'Roms en ook een groot deel van de voeding worden uitgeschakeld. De toestand van de processor en het systeem wordt kort voor uitschakeling in het RAM geheugen opgeslagen, maar hiervoor moeten wel alle onderdelen deze S3 mode ondersteunen, waardoor dit zonder problemen :? zal gebeuren. Komt je PC niet meer uit de S3 modus terug, dan kan het aan zowel hardware onderdelen als drivers liggen, die deze modus niet ondersteunen. Deactiveer S3 in dit geval en activeer in plaats daarvan de S1 modus.

- USB KB Wake Up from S3 : Besitzen Sie ein USB-Keyboard, so müssen Sie diese Funktion aktivieren, um aus dem S3-Modus durch Tastendruck "aufwachen" zu können.

Ik hoop, dat jij of iemand anders duits kan. Ik kan het wel vertalen, maar ik heb dit ook al voor je opgezocht. * Dark Blue geeft het stokje door :Y)

Komt trouwens hier vandaan:
http://www.hardwareluxx.com/guides/biosguaw06.htm

[ Voor 36% gewijzigd door Dark Blue op 19-07-2004 21:03 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt maar ik denk dat S3 niet werkt.
Er staat wel nog een optie bij power management ac back
en daar kon ik kiezen:
-memory
-soft-off
-full-on

Moet ik 1 van die ook aanzetten

Als ik S3 wil gebruiken moet ik dan slaapstand kiezen?

Alvast bedankt voor het opzoek werk

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 21:24:
Ok bedankt maar ik denk dat S3 niet werkt.
Er staat wel nog een optie bij power management ac back
en daar kon ik kiezen:
-memory
-soft-off
-full-on

Moet ik 1 van die ook aanzetten

Als ik S3 wil gebruiken moet ik dan slaapstand kiezen?

Alvast bedankt voor het opzoek werk
nee stand-by moet je kiezen, dan gaat het dus hardwarematig.
via slaapstand regelt XP het en gaat het dus softwarematig :)

[ Voor 11% gewijzigd door mjszwo op 19-07-2004 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
yep het lukt !!
Alvast bedankt en vooral jij he darkblue ;)
Is dit wel gezond zo atlijd standby?

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 21:35:
yep het lukt !!
Alvast bedankt en vooral jij he darkblue ;)
Is dit wel gezond zo atlijd standby?
een ATX moederbord staat vrijwel altijd op "standby", er staat altijd spanning op, behalve wanneer je de stekker eruit hebt getrokken. Bij STR blijft er ook nog spanning op je geheugen staan zodat de data daar op blijft staan. daardoor kan hij in 1x terug naar XP springen.

of je geheugen het leuk vind om constant onder spanning te staan weet ik niet, dat is weer een ander verhaal :)

met STR kun je je PC dus ook niet verplaatsen ofzo, want je moederbord/geheugen heeft dan dus constant spanning nodig. wil je de boel echt uit hebben zonder dat er spanning nodig is, dan moet je dus de slaapstand van XP gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door mjszwo op 19-07-2004 21:55 ]

Pagina: 1