Toon posts:

Dualboot XP Home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde laatst een 2e harde schijf van 80 Gb inbouwen in mijn pentium 4, 3 gh met 160 Gb harde schijf. Op het systeem draait Windows XP home. De 2e harde schijf had ik opgedeeld in 1 partitie van 5 Gb en de andere met de rest aan Gb's, enkel en alleen bedoeld om video te bewerken. Op die kleinste wilde ik ook Windows XP home installeren, kreeg echter steed een melding na de eerste herstart dat een bepaald bestand gemist werd of beschadigd was en opnieuw geinstalleerd moest worden m.a.g. dat de setup niet verder werd uitgevoerd. Daarna Windows Xp home op de totale harde schijf van 80 Gb geinstalleerd (zonder te partitioneren). Toen lukte de dualboot wel. Dus dacht ik dan nu maar partities maken. Edoch na het verschijnen van het windowslogo met de befaamde opstartstreepjes die aan je oog voorbij gaan, startte hij steeds weer opnieuw op. Ik kon enkel doorstarten in de veilige modus. De Xp versie op de oude schijf van 160 Gb bleef wel beschikbaar. Beide schijven zijn als master ingesteld ieder op een andere IDE-kabel.
Wat doe ik verkeerd en hoe is dit te voorkomen?

• Achmeon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08-2023

Achmeon

Free Achmeon

Is het niet zo dat zodra je een schijf partitioneer dat de MBR wordt gewijzigd, waardoor wellicht dit probleem ontstaat? Ik ben er niet helemaal zeker van.

Wordt je boot.ini op C: wel aangepast? Moet haast wel ander zou je natuurlijk ook niet kunnen kiezen voor het opstarten.

Anderzijds, heb je al geprobeerd de 160 even uit het systeem te laten en de 80 met twee partities te installeren. Als dat namelijk wel werkt, kun je eventueel de 160 weer terughangen en via de bios aangeven met welke schijf er geboot moet worden.