Toon posts:

Bittorrent icm sweex lb000020 router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit het zoveelste topic over Bittorrent icm sweex router is, maar ik zit met een heel vaag probleem.

Ik heb de poorten 6881 t/m 6999 doorgestuurd naar 6881 in de special applications pagina van de sweex router. Het vinkje aan het eind van de regel staat op "enabled".

Nu werkt bittorrent perfect. Status groen en downloadsnelheden van tegen de 100 kb/s

Echter...
Als ik de router uit zet/restart en vervolgens bittorrent op mijn pc start, dan is de status blijvend geel. Dit is op te lossen door het vinkje van de hierboven beschreven regel op "disabled" te zetten -> op apply te drukken -> weer op "enabled" te zetten -> en weer op apply te drukken.

Zodra ik dit gedaan heb en daarna bittorrent weer start, dan wordt de status wel weer groen.

Komt dit doordat de router de bovenstaande poortregel niet goed uitvoerd als de router gestart wordt of door iets anders?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Topicstarter
nog even onder de aandacht...

Volgende keer graag minimaal 24 uur wachten met kicken.

[ Voor 64% gewijzigd door intoxicated op 20-07-2004 13:26 ]

Verwijderd

Werkt dit bij Sweex normaal gesproken niet onder Virtual server ipv Special applications?

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:42

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 08:39:
Werkt dit bij Sweex normaal gesproken niet onder Virtual server ipv Special applications?
Dan zou het toch eerst ook niet werken 8)7 hij zegt toch dat het eerst wel werkt!

Ik had een LB0000000000000021 (ofzo) omdat ik @home heb, alleen dat schijtding heb ik geruild vor een (superfijne!) Q-Tec router, met die Sweex had ik elke week wel een probleem en met deze nu al 3 maanden niet.

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 13:53:

Echter...
Als ik de router uit zet/restart en vervolgens bittorrent op mijn pc start, dan is de status blijvend geel. Dit is op te lossen door het vinkje van de hierboven beschreven regel op "disabled" te zetten -> op apply te drukken -> weer op "enabled" te zetten -> en weer op apply te drukken.
Prutser!! :X :X

Die router moet je nooit resetten, uitdoen want die hoort altijd aan te blijven staan |:( dat staat ook wel ergens in de handleiding, als hij uit/reset is vergeet hij waarschijnlijk dingen, dus laat em gewoon aan, zoals het hoort.

Check je mail :(

[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 20-07-2004 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een router kan je altijd uit zetten/resetten zonder dat je de regels opnieuw hoeft in te stellen. Anders heb je na een reset wel heel veel werk te doen

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 09:25:
Een router kan je altijd uit zetten/resetten zonder dat je de regels opnieuw hoeft in te stellen. Anders heb je na een reset wel heel veel werk te doen
jah duh, maar hij kan dan wel gegevens verliezen, en trouwens waarom moet hij uit staan :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Probeer eens een firmware upgrade ?

[ Voor 3% gewijzigd door Koffie op 20-07-2004 14:13 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de firmware al geupgrade, Ik heb de firmware van de LB000020 gebruikt en ik heb nu de firmware van Edimax erop gezet (weet ff het versienummer niet meer)

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Mijn vorige post bedoelde ik niet zo, maar goed.

Kun je anders ff zeggen waarom je de router uit wilt doen?

Verwijderd

Topicstarter
De router wordt uitgezet als ik hem niet gebruik. Mijn pc staat niet altijd de gehele dag aan. Het heeft dus niet zoveel zin om de gehele dag de router aan te zetten.

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 15:29:
De router wordt uitgezet als ik hem niet gebruik. Mijn pc staat niet altijd de gehele dag aan. Het heeft dus niet zoveel zin om de gehele dag de router aan te zetten.
Ooh, nou dan zou ik het niet weten, bij mij staan de pc\s ook niet altijd aan maar de router wel, want dat hoort zo.

Misschien ff met Sweex bellen/mailen?

Verwijderd

Topicstarter
zal ik maar moeten doen vrees ik :'(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 15:29:
Ik heb zelf geen sweex router, maar een sitecom dc202. Die staat dag en nacht aan - heeft ook zo zijn voordelen met het verbinding maken, het ding is al on line als DHCP-server als je je PC aan zet. Scheelt je een hoop IP-ellende :) Daarnaast maakt het voor het stroomverbruik niks uit denk ik; zo'n ding is middels een adapter (lees: transformator) aangesloten, dus verbruikt altijd stroom - je kunt hem denk ik net zo goed aan laten staan.

Even terug naar je probleem: Ik weet niet precies hoe de instellingen zijn, maar volgens mij moet je bij Virtual Servers gewoon het e.e.a. open kunnen zetten. Wat nou voor BT nodig is UDP / TCP) weet ik zo niet; makkelijkst pak je natuurlijk alletwee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
De bittorrent client die ik gebruik, gebruikt alleen de poorten 6881-6999 TCP
Pagina: 1