on board video of Radeon 9200SE?

Pagina: 1
Acties:

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 13:56

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
ik heb sinds kort een nieuw moederbordje en pocessor namelijk de M925G van PCChips en hierop zit een onboard videokaart.
nu heb ik zelf een Ati Radeo 9200 SE van Club3d en vraag me af of de onboard videokaart beter is of dat ik gewoon mijn 9200 SE erin moet houden.
het gaat om dit moederbordje http://www.pcchipsusa.com/prod-m825gv92c.asp
en kan uit de specificaties nu neit echt uitmaken welke beter is.

en het expansion slot is geen agp4x maar 8x, zo staat het in sisoft en op de doos en mijn videokaartje is ook geschikt voor 8x dus dat zit wel goed.

wat zal ik nu doen on board video of mijn eigen kaartje (heb 512 MB ram erin dus in principe voldoende) speel niet echt de allernieuwste spellen zoals far cry ofzo dus daarvoor hoeft het geheugen niet te veel te zijn.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Verwijderd

Ik zou zeker voor de Radeon 9200SE gaan, met dat kaartje kan je nog niet eens C&C Generals spelen dacht ik. Had je trouwens ook wel kunnen vinden op het net ;)

• Rubman

Rubman

Topicstarter
heb gezocht maar kon weinig vinden hier op tweakers.net over dit moederbordje en de desbetreffende kaart. en voor de rest in de verpakking ook weinig specificaties te zien

Verwijderd

onboard video stelt bij desktoppc's meestal weinig voor dus ik zou idd ook wel voor die radeon 9200 SE gaan :o, als je het verschil wilt weten tussen beiden draai es 3Dmark2003, als je onboard al een van die testen kan draaien ;)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Rubman schreef op 19 juli 2004 @ 13:50:
heb gezocht maar kon weinig vinden hier op tweakers.net over dit moederbordje en de desbetreffende kaart. en voor de rest in de verpakking ook weinig specificaties te zien
Als je beide kaarten hebt, dan kan je toch zelfs even vlug testen. Paar games spelen en dan weet je het onmiddellijk dat je onboard stuk trager is.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:51
[Fanatasie mode] beel zijn onboard achteraf evengoed te zijn al een 9800pro [/Fantasie mode]

zoals er al gezegt is is onboard op de desktop altijd slomer

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 14:54
Onboard is altijd langzamer dan de budgetkaarten (MX440, 9200SE, FX5200, etc)

Reviews:
http://www.xbitlabs.com/a...int-chipsets-roundup.html
http://graphics.tomshardw...40211/radeon_9100-11.html

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hoeveel waarde hecht jij aan de kwaliteit van zo'n kaart en wat voor monitor heb je?

De voordelen van de Radeon 9200 tov. onboard:
- scherper beeld, betere 2d prestaties
- iets sneller in 3d gebruik (games)

Verder kan ik eigenlijk zo snel niets bedenken. Maar met onboard moet je eigenlijk niet veel meer doen dan wat simpele applicaties en simpele spelletjes. :)
Het wordt al snel te traag.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:04
Waar is het huidige onboard mee te vergelijken?

Is het nog steeds slechter dan bijv. een gf2 mx?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Rubman

Rubman

Topicstarter
ok dan houd ik lekker mijn 9200SE (kan ik halo nog ok spelen en NFS underground gaat ook allemaal prima) in ieder geval beter dan met mijn oude PIII 500 en radeon 9200SE

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

NFS Underground met onboard video :X :X Don't go there

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1