Toon posts:

Hoe verstuurt de computer leek grote bestanden?

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Graag hoor ik jullie idee over het volgende:
Je kent de situatie wel, op je werk of thuis heb je een bestand van 7MB wat je naar iemand toe wil sturen. Deze persoon naar wie je de file wil versturen is een computer leek (en je bent misschien zelf ook niet zo briljant met PC's).

Versturen via e-mail werkt niet want zijn inbox is maar 5 MB groot (waarvan 1 MB al in gebruik) en om die persoon te vragen een zo'n Gmail account aan te maken zodat ie een inbox heeft van 1GB gaat niet werken want dat snapt de persoon niet.

Wat doe je dan? FTP'en naar een webserver en de persoon een URL sturen? Is een optie natuurlijk. Maar wat als je een FTP hebt?

Je ziet steeds vaker bedrijven adverteren met 'nog snellere ADSL' , 'grotere bestanden versturen'.... maar ik heb zelf het idee dat in werkelijkheid er voor de leek nog geen goede oplossing hiervoor is.
Weten jullie een toegankelijke oplossing waarbij het ook voor leken mogelijk maakt grote bestanden te versturen?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MSN Messenger lijkt me ideaal hiervoor..?

They made me do it.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 14:49

André

Analytics dude

Ik doe het altijd met FTP naar mijn webserver, en als je geen ftp hebt kan het altijd via www.web2ftp.com :)

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:26
Je kan bv met messengers bestanden versturen. Dat is iets wat elke leek toch wel heeft denk ik.
edit:
te laat

[ Voor 11% gewijzigd door ErikCornelissen op 19-07-2004 13:43 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ach, ik doe niets anders. Ik heb een standaard script gemaakt dat inlogt op de FTP-server en er een bestand neerzet of weghaalt. De gebruiker merkt niet eens wat hij/zij aan het doen is. :)

Zaak is wel om de bestanden altijd dezelfde naam te geven.

ARME AOW’er

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- Versturen met MSN Messenger
- Op webspace zetten, link mailen
- Op je eigen FTP of web server zetten, link mailen
etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

zippen naar diskette formaat en elk bestandje apart emailen

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

hier op het werk zijn de gebruikers goed in grote bestanden mailen, ze hebben een aantal foto's die ze gemaakt hebben met een digicam, die gaan ze vervolgens op vol formaat in een word document pasten, in word gaan de de plaatjes resizen (en niet comprimeren) en vervolgens knallen ze het als attachment (van ongeveer 30/40 mb) aan een mail, deze versturen ze dan ... en het leuke is .. ze vinden het gek als ze een mailtje krijgen dat hun mail niet is geaccepteerd :P

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

7 meg lijkt me een geschikte kandidaat voor ons aller MSN :P

En anders kun je het op CD fikken en die in de post flikkeren [old-skool :D ]
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 13:54:
hier op het werk zijn de gebruikers goed in grote bestanden mailen, ze hebben een aantal foto's die ze gemaakt hebben met een digicam, die gaan ze vervolgens op vol formaat in een word document pasten, in word gaan de de plaatjes resizen (en niet comprimeren) en vervolgens knallen ze het als attachment (van ongeveer 30/40 mb) aan een mail, deze versturen ze dan ... en het leuke is .. ze vinden het gek als ze een mailtje krijgen dat hun mail niet is geaccepteerd :P
Doet me denken aan het afstudeerverslag van mijn broer en zijn groep. Was een bestand van > 50MB. En dat voor een verslag van ca. 75 pagina's met hier en daar een foto of plaatje.
Toen ik alle plaatjes had geresized van 7000x4500 pixels naar normalere afmetingen was het bestand plots een stuk kleiner ;)

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Shedman schreef op 19 juli 2004 @ 14:13:
En anders kun je het op CD fikken en die in de post flikkeren [old-skool :D ]
Dat heeft ook nog de grootste bandbreedte: als je 100 CDs verstuurd van 700 MB p/s en het komt binnen een dag aan, haal je
829 KB/s. W00t!!! :P

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
De computerleek verstuurd ze per post ;), zo niet dan is hij of zij niet helemaal leek.
Via msn: nadeel, moet online zijn, de leek is dat niet altijd
Via ftp: wasda
Via http: alleen als de persoon die ze upload niet helemaal leek is.
Via post: postzegel erop en cd/dvd is weg.

Digital Media Junkie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 14:18:
Dat heeft ook nog de grootste bandbreedte: als je 100 CDs verstuurd van 700 MB p/s en het komt binnen een dag aan, haal je
829 KB/s. W00t!!! :P
Never underestimated the bandwidth of a truck full of tapes - E.E. Dijkstra

Verwijderd

Vroeger op een 2.1GB harde schijf, is nog heeeel oud, maar zeer handig, en dan sleur ik die mee naar plaats X ofzo :) *dan doe ik nog iets van sport :p:p*

maar nu:

*Dit is niet om reklame te maken ofzo*

Per Mail Via Yahoo :*) :*) :*) :*) :*)

Yahoo heeft 100MB aan opslag nu :) en je kan 10MB per mail meegeven

en vb via ftp, msn, en ik gebruik me 2.1GB HD nog altijd :D

/off topic: ik zoek nu eigenlijk wel een HD van de goe ouwe tijd dat tegen een stootje kan van +/- 5 GB, maja, da is voor later, geen geld nu :D :*)

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-08 21:55

krvabo

MATERIALISE!

Lokaal op de webserver.
Dumpen in /apache/www/dump/ en laat ze maar op de link klikken :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Tsja, ikzelf zeg altijd:

ík zorg d'r voor.

Maar iemand anders zou meestal zeggen: TPG post zorgt d'r voor. Ik zie het vrij vaak, mini-CD's of DVD's, soms zelfs vol formaat (alhoewel dat kl*te post is). Simpele autorun maken, of een begeleidende brief, en het lukt wel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 13:54:
Begrijp precies wat je bedoelt. Heb het idee dat dit veel vaker gebeurt.

• Xlnt
  • Laatst online: 18-08 08:11
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 14:56:
Never underestimated the bandwidth of a truck full of tapes - E.E. Dijkstra
Ik geloof dat die van Andrew Tannenbaum is ;).

"It's not that I'm lazy. It's that I just don't care."

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
lokaal op webserver of ftp-server (maak er een self-extracting archive van) en linkje mailen.

Houdoe

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 09:46

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Wat dacht je hiervan:

Afbeeldingslocatie: http://www.performance-memory.com/images/productbig/USB-KEY-128.jpg

Die verkopen ze tegenwoordig overal; zelfs bij de Aldi en de Blokker...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Outlook express kan een mailtje toch in stukken hakken? Of is dat ergens anders voor?

seweso's blog

Verwijderd

Topicstarter
Is het versturen van grote bestanden iets waar jullie zelf vaak tegen aanlopen of is dit meer een hersenspinsel van mij dat dat zo is? :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:11
krvabo schreef op 19 juli 2004 @ 15:03:
Lokaal op de webserver.
Dumpen in /apache/www/dump/ en laat ze maar op de link klikken :P
Ik dus ook... Link geef ik dan vervolgens meestal op MSN, of heel af en toe per mail.

Is ook makkelijk als je 1 bestand aan meerdere mensen tegelijkertijd wilt sturen, gewoon 1x op webserver zetten, en ff mailtje sturen naar 50 man ofzo... Iemand die die bestanden bij nader inzien niet hoeft haalt ze dan ook niet perongelijk binnen ofzo :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

usb-sticks zijn leuk om te hebben en het kan wel eens makkelijk zijn ;) maar als je grotere bestanden naar Sjaak moet sturen die met z'n notebookje tussen de berggeiten in Oostenrijk zit, is dat niet zo makkelijk :P

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:31

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik beschouw mezelf geen leek, maar ik verstuur nooit via msn. het is veel te traag.

de vrienden met wie ik grote bestanden uitwissel hebben allemaal een ftp server (ik ook). en de bestanden die totaal meer dan 3 gig zijn spaar ik bij elkaar en ga ik met de 80 GB schijf die ik daarvoor gebruik met de trein naar ze toe (waar ik dan ook weer stuff van hun krijg op die schijf)

soms gaat zelfs de hele pc mee..

vroeger vaak per post, maar ik ben lui geworden sinds adsl.

[ Voor 10% gewijzigd door powerflux op 19-07-2004 18:08 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

André schreef op 19 juli 2004 @ 13:42:
Ik doe het altijd met FTP naar mijn webserver, en als je geen ftp hebt kan het altijd via www.web2ftp.com :)
Daarom haat :( ik Duitse websites:
- Ik klik op Engels
- zie rechts nog steeds Duitse teksten staan :?
- Ik klik dan op FAQ, is het Duits!
Jezus, maak dan ozm een lege pagina met erin:
Sorry voor het ongemak. Op het moment hebben we geen Engelse FAQ beschikbaar.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:05
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 18:06:
[...]

Daarom haat :( ik Duitse websites:
- Ik klik op Engels
- zie rechts nog steeds Duitse teksten staan :?
- Ik klik dan op FAQ, is het Duits!
Weet jij veel misschien staat dat er wel :P 8)7

Maar ontopic: Ik gebruik redelijk wat msn om shit door te sturen. En als het niet past dan krijgen ze het gewoon niet >:) Of ze moeten een cd komen brengen.

Maar ik hoef nooit zoveel te versturen, ik weiger over het algemeen warez te verspreiden naar leken (moraalridder *D) en de rest kan ik dus gewoon een linkje naar het betreffende freeware geval sturen/geven.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ik beschouw mezelf geen leek, maar ik verstuur nooit via msn. het is veel te traag.
MSN is alleen traag als het niet lukt om een P2P verbinding op te bouwen, dan gaat de transfer namelijk via de MS servers.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Johnny
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan natuurlijk ook gewoon alle domme mensen uit je leven verbannen :P

Voor mij zijn er maar 2 scenario's:

1. Ik wil een groot bestand sturen: ik upload het via FTP en stuur de link via e-mail, iedere leek die ene e-mail kan openen kan op een link klikken.

2. Mensen van het werk willen een groot bestand sturen, als ze slim zijn gebruiken ze FTP, anders gebruiken ze de werk-mailbox van ~200 MB waarmee het uiteindelijk ook wel aankomt.

Van mensen waarmee ik niet samenwerk wil ik geen grote bestanden ontvangen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:53

Spacecowboy

XBL: Biggmans

bestanden onder de 1GB zet ik lekker op m'n eigen webspace. en geef de lieve mensen een linkje. En anders neem ik m'n MP3 speler mee (20GB HDD :) ) Die draait toch overal als externe schijf mee...

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
Wij overwegen (op mijn werk) om een service te ontwikkelen waarmee vanuit bijv. outlook of een andere e-mail pakket, e-mails verstuurd kunnen worden met attachments tot 1 GB naar iedere mogelijke mailbox (ook als is ie maar 2 MB groot). Hiervoor hoef je geen extra software te installeren. Waar ik benieuwd naar ben, is of hier interesse voor is of dat iedereen het wel prima vind zo. Is natuurlijk jammer om iets te ontwikkelen waar niemand op zit te wachten, niet? :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 21:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Glashelder schreef op 19 juli 2004 @ 18:22:
MSN is alleen traag als het niet lukt om een P2P verbinding op te bouwen, dan gaat de transfer namelijk via de MS servers.
Dan krijgt MSN het óf nooit voor elkaar om P2P te verbinden bij mij (wat me sterk lijkt, omdat ik geen firewall oid draai en ook niet in het bezit ben van een router), óf het haalt gewoon niet het maximale uit je upload snelheid. Toen ik nog een upload van 16K/s had, haalde MSN maximaal 4K/s. En nu, nu ik een upload van 55K/s heb, haalt MSN er hooguit 15.... Daarom gaat bij mij alles wat groter is dan 5 MB via mijn FTP of HTTP server, maarja, dat zie ik twee leken onder elkaar niet doen. Zolang er één van de twee enigszins tweaker-genen heeft komt het wel goed met dat versturen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Je hebt ook wel leuke sites waar je tot 1 gb kan versturen. weet zo ff niet meer welke sites dit waren.

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 21:53:
Wij overwegen (op mijn werk) om een service te ontwikkelen waarmee vanuit bijv. outlook of een andere e-mail pakket, e-mails verstuurd kunnen worden met attachments tot 1 GB naar iedere mogelijke mailbox (ook als is ie maar 2 MB groot). Hiervoor hoef je geen extra software te installeren. Waar ik benieuwd naar ben, is of hier interesse voor is of dat iedereen het wel prima vind zo. Is natuurlijk jammer om iets te ontwikkelen waar niemand op zit te wachten, niet? :)
Er bestaan tegenwoordig ook al online services voor simpele "grote file transfers" zoals bijvoorbeeld op: http://www.filesdirect.com/

Er is dus in ieder geval wel vraag naar, maar hoe groot die vraag is???

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik gebruik voor dat soort dingen foldershare.. je dumpt een aantal bestanden in een map, shared die map, invite iemand zodat ie jou bestanden kan zien (tis dus cker geen opbare P2P) en downloaden maar :) MSN kan ook wel maar vind ik wat sloom voor dat soort dingen :)

Verwijderd

Hmm via de post duurt al snel anderhalve dag, als ik een gig wil versturen kan ik dat net zo goed via internet doen. FTP... goede oplossing, gewoon een linkje mailen en klaar ben je. Maar als je een leek bent met haast werkt dat niet...

Zou dus wel handig zijn, denk ik.

Verwijderd

Je kunt toch ook het bestand zippen en dan 'doen alsof je dat wilt opslaan op een floppy'? Verstuur je per mail 1.44 MB en herhaal tot je het hele bestand hebt verzonden. Wel een auto-unzip-dir-voorinstellen in winzip (o.i.d.)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

wat de gebruikers hier op m'n werk doen, naar hunzelf emailen en dan de bijlage vanaf huis openen met de webmail :X

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Vandaag in de NGN-mailing: DROPLOAD

Ik quote:
Vorig jaar stond hij bij de 'Spannende Links' en hij is bij mij in mijn bookmarks gebleven en wordt regelmatig gebruikt. Het principe is eenvoudig. Na het inloggen in Dropload geef je een e-mailadres aan van de ontvanger en de naam van een (lokaal) bestand. Dropload zorgt dat het bestand naar zichzelf wordt ge-upload en stuurt een bericht naar de ontvanger. De ontvanger krijgt vervolgens een link in de e-mail, en het klikken daarop brengt je bij de download vanaf Dropload. Erg handig voor het uitwisselen van grote bestanden. Mijn uitgaande mailbox (xs4all) heeft een limiet van 5 MB en mijn inkomende iets van 10 MB. En niet iedereen heeft een ftp-site tot z'n beschikking. Wat moet je dan als je toch grote bestanden wilt uitwisselen? Je parkeert ze even bij Dropload. Tot maximaal 100 MB blijft het bestand maximaal 4 dagen staan. Het moet wel binnen die tijd worden opgehaald, anders wordt het onverrichterzake gewist. Eenmaal opgehaald is het bestand ook weg, de link waarmee je bestanden download is dus na het ophalen nutteloos geworden. Heb je meer dan 100 MB? Stuur je toch gewoon meerdere keren een bestand. Uiterst simpel, doeltreffend en... gratis. Je moet alleen tegen een advertentie aankijken.
de URL: http://www.dropload.com

BTW: ik heb dit nog nooit gebruikt, maar ga het zeker testen bij mijn newbie-vrienden

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb er zelf nie zo vaak last van maar meestal zet ik het bestand dan idd ff online op een www server.

Verder gebruik ik sinds kort ook wel eens YouSendIt; lijkt volgens mij een beetje op de overige sites die hier genoemd worden maar werkt echt prima (up to 1GB)!! Aaanrader!

http://www.yousendit.com/

Wees consequent, maar niet altijd

• memphis
  • Laatst online: 18:06

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Bij een beetje provider heb je al snel 10 mb webspace voor een homepage. Ik zet daar de files en stuur een directe link per mail, werkt altijd !

Naast dat heb ik ook 2 sites van de club in beheer met 50Mb dus ook grotere bestanden is soms geen probleem :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

>GuardianAngel
IK EIS EEN GRIJZE/WITTE NICK ©

Over jouw reply met het script over automatisch een bestand via ftp binnehalen,

Ik zoek al een tijdje naar zo'n script, zou je deze naar me kunnen e-mailen, zie profiel voor adres.

• seweso
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Ik heb even hier voor de gein een bestand van 25 mb verstuurd...en dat werkt. Maar wij gebruiken dan ook het fantastische Tobit Infocenter Xp (een duits pakket) :P

seweso's blog

Verwijderd

seweso schreef op 20 juli 2004 @ 10:53:
Ik heb even hier voor de gein een bestand van 25 mb verstuurd...en dat werkt. Maar wij gebruiken dan ook het fantastische Tobit Infocenter Xp (een duits pakket) :P
en wat als de ontvanger maar een mailbox heeft van 10 MB...

PS: wie nog geen zip/split programma heeft kan grote bestanden gratis splitsen met HJSplit...... en vervolgens versturen (heel simpel.... op afspraak met de ontvanger). Stuur hem wel onderstaande link of het progje mee.
http://www.freebyte.com/hjsplit/#win32

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 11:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 11:24:
[...]
en wat als de ontvanger maar een mailbox heeft van 10 MB...

PS: wie nog geen zip/split programma heeft kan grote bestanden gratis splitsen met HJSplit...... en vervolgens versturen (heel simpel.... op afspraak met de ontvanger). Stuur hem wel onderstaande link of het progje mee.
http://www.freebyte.com/hjsplit/#win32
Hehe, heb je een de file gesplit in bestanden van 3 MB per stuk. Kan je iedere keer als de persoon zijn mailbox heeft geleegd weer een bestandje opsturen. Kan lang duren. :)

Verwijderd

Voor echte noobs is Yahoo! Briefcase ideaal. Simpel en eenvoudig bestanden delen via je browser :)

• MrDry
  • Laatst online: 24-08 14:14

MrDry

Desperados!

Dropload werkt erg mooi hoor.

Het gebeurt alleen wel eens dat de mailtjes waarmee je de file weer kan ophalen niet aankomen of verzonden worden...dan is je bestand wel leukt ge-up-load maar dan kan je er niet meer bij.

Maar wat wil je dan? Het is gratis! :)

Quod licet lovi, non licet bovi

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Zoals je zelf al zei, ergens uploaden en de (http) link sturen.
Als je geen webserver heb zou je www.couchpotato.ca kunnen gebruiken.

#StopBurningStuff

Verwijderd

D'r lijken wel erg veel oplossingen te zijn zeg :) Welke is nu het makkelijkst die NIET een eigen mailtje verstuurd naar de ontvanger?

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 16:02
MSN zou hier ideaal voor moeten zijn, maar in de praktijk blijkt dat vaak niet zo. Vaak heb ik echt achterlijk trage transfer rate's 3kb/sec. Terwijl de juiste poorten gewoon open staan aan allebij de kanten.

DCC transfer via IRC heeft me echter nog nooit teleurgesteld, altijd goede snelheid en resumen is ook très handig :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:11
Lawtje.com schreef op 20 juli 2004 @ 14:39:
MSN zou hier ideaal voor moeten zijn, maar in de praktijk blijkt dat vaak niet zo. Vaak heb ik echt achterlijk trage transfer rate's 3kb/sec. Terwijl de juiste poorten gewoon open staan aan allebij de kanten.

DCC transfer via IRC heeft me echter nog nooit teleurgesteld, altijd goede snelheid en resumen is ook très handig :)
Meeste "leken" in mijn vriendenkring hebben geen IRC... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 10:38:
Over jouw reply met het script over automatisch een bestand via ftp binnehalen,

Ik zoek al een tijdje naar zo'n script, zou je deze naar me kunnen e-mailen, zie profiel voor adres.
Scriptsrequests zijn niet toegestaan. ;)

ARME AOW’er

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Een leek stuurt geen grote bestanden? Of hij fikt ze met Windows XP Fikker op een Cd'tje?

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 16:02
XanderH schreef op 20 juli 2004 @ 15:06:
[...]

Meeste "leken" in mijn vriendenkring hebben geen IRC... :P
Nee mijne ook niet helaas..... microsoft zou beter gewoon een irc client in windows kunnen zetten ipv als die crap zoals MSN explorer oid. Zou een hoop schelen :9

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Lawtje.com schreef op 20 juli 2004 @ 15:12:
[...]

Nee mijne ook niet helaas..... microsoft zou beter gewoon een irc client in windows kunnen zetten ipv als die crap zoals MSN explorer oid. Zou een hoop schelen :9
offtopic:
lol: een leek die IRC Commando's moet gaan uitvoeren :) Terwijl ze amper weten hoe de PC uit moet?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Pannenkoekkie schreef op 20 juli 2004 @ 15:13:
[...]
offtopic:
lol: een leek die IRC Commando's moet gaan uitvoeren :) Terwijl ze amper weten hoe de PC uit moet?
offtopic:
Om over na te denken:
Zelfs de grootste tweaker is toch echt als leek begonnen tenzij hij/zij al als geniale baby geboren is.

ARME AOW’er

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 16:38

oZy

GuardianAngel schreef op 20 juli 2004 @ 15:28:
offtopic:
Om over na te denken:
Zelfs de grootste tweaker is toch echt als leek begonnen tenzij hij/zij al als geniale baby geboren is.
offtopic:
Nee hoor, toen ik m'n eerste computer kreeg was je al l33t als je er 1tje had, de newbies hadden een NES (bwahaha0 :+

Enne.. IRC in windows integreren? Nooooooooooo.. het enige plekje op internet waar je nog newbie vrij kunt lamballen :D

Grote bestanden delen doe ik via c:\inetpub\wwwroot\zooi\ en een linkje per mail/msn, foolproof ©

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 18:06:
[...]
Tsja, en dat is weer Nederlands, dat verwacht je ook niet als je op Engels hebt geklikt. :+

• Bananenplant
  • Laatst online: 16:49

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

leer duits :P

maar... -nw... hoe had je dat in gedachten, 1G naar een 2M mailbox sturen? hoe detecteer je hoe groot ie is? ga je die mailbox net zo lang volporren totdat er niks meer bijkan? blijf je proberen en vul je 'm gelijk weer aan als er ruimte is? en als ik met pine m'n opgehaalde mail bekijk, wat zie ik dan? ik vind het knap als je kunt detecteren wat de quota van andermans mailbox zijn :) .

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

Ik ben een leek (sorry fooks, can't help I'm female :P).
Bij mij wordt het altijd als volgt opgelost:
- door de bestanden te zippen;
- de bestanden in delen te mailen;
- met een USB-stick (als je daar de beschikking over hebt);
- het bestand op een FTP te zetten en hoppakee downloaden maar (en dat is toch wel de meest handige oplossing).

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Juustem.

Wat dacht je van het volgende (van de week meegemaakt).

Zij:
Jah, ik heb het bestand hoor, maar het duurde te lang om te e-mailen (56k6-modem). Het was te groot.

Ik:
Zet 't op flop als het lukt of zip het anders even

Zij:
Wat?

Ik:
Vraag maar even aan je broer

Zij:
Het lukte niet op de flop, was te groot en ik had geen tijd om het aan mijn broer te vragen...

Resultaat:
Krijg een 250kb groot Word-document over e-mail... hoe te groot, hoezo niet op flop en hoe niet in zip?? (WinXp had ze)...

Conclusie: hopeloos (en zeker vrouwen :P )

edit:
En dat terwijl het eigenlijk geen reactie op ROOS was, gewoon wat traag getikt 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Motrax op 20-07-2004 20:59 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 11:42:
[...]

Hehe, heb je een de file gesplit in bestanden van 3 MB per stuk. Kan je iedere keer als de persoon zijn mailbox heeft geleegd weer een bestandje opsturen. Kan lang duren. :)
de topicstarter had het over een file van 7 MB... lijkt me dus prima te doen...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 17:49 ]

• memphis

memphis

Van alles wat genoemd is mis ik nog de online diskdrives.

Een virtuele drive maken die ook gewoon in je drivelist als een normale drive ziet maar in werkelijkheid een stukkie internet is.

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Sinclair schreef op 20 juli 2004 @ 18:32:
Van alles wat genoemd is mis ik nog de online diskdrives.

Een virtuele drive maken die ook gewoon in je drivelist als een normale drive ziet maar in werkelijkheid een stukkie internet is.
Geen linkje erbij?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Denken jullie dat mensen zich prima redden op dit moment of dat men toch iets mist wat betreft dit bestanden probleem?

• memphis

memphis

• mhr-zip
  • Laatst online: 18:17
Ik krijg die bestanden wel bij hun. Maar hoe krijgen hun, die bestanden bij mij?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 16:36

PoweRoy

funky!

ik heb 8mbit/1mbit lijntje en girl wil soms wel ff iets hebben, cds en spellen(rayman _O_ etc) dus ik zet thuis ftp lijntje aan en ik heb haar geleerd hoe je leeched van een ftp :):) das zeer handig!

als ze veel dingen moet hebben dan mag ze t zelf downloaden :) (emule op haar pc gezet)

[This space is for rent]

• Caveman
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

Wat dachten jullie van HTTP file server http://www.rejetto.com/sw/
Voor de ontvanger super eenvoudig omdat ie alleen maar op een link hoeft te klikken (kan dus gewoon zijn favoriete IE gebruiken, :) ). En voor de verzender is het ook zeer eenvoudig gemaakt, staat standaard al goed ingesteld, bestand van de explorer erin slepen en klaar ! de link waar de ontvanger op moet klikken wordt al automatisch naar het klembord gecopieerd, ff plakken in een meeltje of in MSN en klaar is kees. En dat allemaal gratis en voor nix, ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Caveman op 21-07-2004 09:42 . Reden: typo ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• matinez
  • Niet online
Een vriendin van me heeft ooit via nieuwsgroepen een incomplete film gedownload, terwijl ik hem wel compleet had,.. een sambar server geconfigureerd en ze kon via mijn server downloaden. Het is een snelle goed werkende manier!
Pagina: 1