Toon posts:

Openschroeven Toshiba Satellite 1730

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Toshiba Satellite 1730 laptop staan, waarvan het beeldscherm niet helemaal lekker meer werkt. Af en toe valt er één kleur (rood) weg, waardoor het beeld verschrikkelijk is om naar te kijken. Alles wijst er op dat het te wijten is aan een contactje dat niet helemaal goed zit. Nu heb ik al diverse merken laptops opengeschroefd, maar nog nooit een Toshiba. :|

Vrolijk ben ik begonnen alle schroeven aan de onderkant er uit te draaien, in de hoop zo het toetsenbord los te krijgen en zo toegang te krijgen tot de laatste schroefjes om de gehele inhoud van het apparaat bloot te leggen. Dit ging echter niet zo gemakkelijk en aangezien het niet mijn laptop is durf ik niet te hardhandig er mee om te gaan (lees: dingen loswrikken). >:)

Kan iemand mij vertellen welke stappen ik moet nemen om de laptop te demonteren? (Ik heb al gezocht, maar ik kom alleen maar commerciele manuals tegen). ;(

Is er verder iemand bekend met het probleem van het wegvallen van één kleur?

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Zitten er bovenop de laptop geen plastic strips, die je los kunt klikken met een schroevendraaier. Dat was namelijk het geval bij mijn Sattelite Pro 4600.

Heb je eventueel een foto van de bovenkant (toetsenbord)?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12 23:36
Je moet net boven het keyboard een plastic latje loshalen. 't is even lang als het keyboard zelf en ongeveer een halve cm dik (normaalgezien)

edit:

Wat wokkie15620 zegt dus :)

[ Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 19-07-2004 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even geen foto bij de hand, maar boven de bovenste rij met letters en onder de functietoetsen zit inderdaad een plastic strip. Tussen de functie toetsen F4 en F5 en tussen F8 en F9 zit ook nog een heel klein stukje strip (los blokje). Volgens jullie is het dus mogelijk om deze strip eruit te wippen? Zo ja, waar kan ik dan het beste mijn schroevendraaier plaatsen, zonder van die ene strip twee strippen te maken?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12 23:36
Kan je die losse blokjes niet naar beneden klikken? Zo moet het bij mijn Compaq hier.
Heb het bij een Toshiba nog nooit zo gezien maar je weet maar nooit.
Als je ze niet kan klikken, moet je gewoon je schroevendraaier aan het rechtse uiteinde van die strip steken en hem kan omhoog klikken. Dan zou hij 1 voor 1 uit de clipsjes moeten springen.

Verwijderd

Topicstarter
Die losse blokjes kun je helaas niet naar beneden klikken. Ik had al geprobeerd om die strip met mijn nagel los te pulken, maar het enige resultaat was dat mijn nagel het niet overleefde O-).
Ik zal dus zo even wat grover geweld gaan gebruiken met een schroevendraaier en ik hoop dan dat de strip er na behandeling beter uit ziet dan mijn nagel :D

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2004 @ 20:06:
Die losse blokjes kun je helaas niet naar beneden klikken. Ik had al geprobeerd om die strip met mijn nagel los te pulken, maar het enige resultaat was dat mijn nagel het niet overleefde O-).
Ik zal dus zo even wat grover geweld gaan gebruiken met een schroevendraaier en ik hoop dan dat de strip er na behandeling beter uit ziet dan mijn nagel :D
Is het jouw gelukt om hem open te krijgen? Ik heb hetzelfde probleem! :/

Ik wil graag de cd-rom drive voor een brander vervangen. :)

.... Ik weet het ook niet

Pagina: 1