Toon posts:

Floppy Disk fail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak nog gebruik van een diskette drive voor 3,5 inch diskettes. Maar op een gegeven moment gaf hij een error aan bij het opstarten.

'Floppy disk(s) fail (40)'

Ik heb de diskette drive al verwisseld met een andere uit een andere computer inclusief de kabels verwisseld en gaf dezelfde fout aan. En mijnoude diskette drive heb ik in andere computer geplaats en gaf hij geen fout aan. Nu blijft het lampje vanmijn diskette drive steeds branden. En hij zit hem wel in windows xp maar als ik diskette indoe en wilopenen geeft hij aan dat er een diskette in moet.

Wie kan mij vertellen wat dit voor soort fout is en hoe ik die eventueel kan verhelpen?

GreetZ Vicestar

Verwijderd

Hoe staat ie in je bios gedefinieerd ?

Verwijderd

Vice: de datakabel zit verkeerd om. Bij de meeste drives moet de rode streep van de kabel aan de kant van de stroomkabel zitten. In sommige gevallen andersom.

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 13:24

r44

Is de kabel wel juist aangesloten aan het diskketestation.
Deze vaak anders dan bij een harddisk (rood op pin 1) aangesloten.

44

Verwijderd

Topicstarter
Mhh bedankt voor jullie reacties. Maar het rare is dat ik sinds ik de computer heb nog nooit aan de floppy drive heb gezeten. Dus inprincipe zou alels goed moeten zijn. Dus ik kan inprincipe niks verkeerd hebben gedaan in de bios of de kabels.

Maar ik ga eerst ff wat veranderen aan de kabels en dan kom ik terug :D

8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabel omgedraaid. Maar ik weet nou niet precies of ik goed heb gedaan.

Ik heb het gedaan zoals RobuZZ vertelde.

--------------------------------------------------------------------------------

Floppy disk(s) fail (40)

To resolve this issue:

This message will appear due to the following:

1. The floppy cable is connected backwards. Be sure the red stripe on the cable is connected to pin#1 on the floppy and the twisted end connector is connected to the floppy drive.

2. The floppy cable is loose. Double check the cable connection on both the motherboard and the floppy drive.

3. The power plug is loose or not connected to the floppy drive.

4. If you are using a SONY Floppy drive, then be sure the red stripe on the cable is connected to pin#1 on the floppy - the connector orientation is a little different.

*NOTE* If the floppy light stays on this indicates that the cable is plugged in backwards.

--------------------------------------------------------------------------------

Maar bij punt 1 snap ik niet wat er bedoelt word met:

'red stripe on the cable is connected to pin#1 on the floppy and the twisted end connector is connected to the floppy drive.'

Wat is pin#1 on the floppy????

Ben hie rnamelijk echt een leek in.

GreetZ Vicestar

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 13:44 . Reden: Overzichtelijker maken ]

Verwijderd

Maar bij punt 1 snap ik niet wat er bedoelt word met:

'red stripe on the cable is connected to pin#1 on the floppy and the twisted end connector is connected to the floppy drive.'

Wat is pin#1 on the floppy????

Ben hie rnamelijk echt een leek in.

GreetZ Vicestar[/quote]

Vaak staat daar een pijltje bij!! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb hem dus alle 2 de kanten opgezet die kabel. En inderdaad als ik hem de ene kant opzet dan blijft me lapje branden. Dus dat zou vertellen dat de kabel verkeerdom zit. Maar als ik hem dan weer omdraai blijft hij dezelfde fout geven.

Dus maakt geen verschil dus zou de fout ergens anders moetenliggen :S

ViceStar

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:27

Thandor

SilverStreak

Als het lampje continu brand dan zit de kabel verkeerd om.
Als hij de Floppy Disk Fail (40) aangeeft zit de kabel goed om. Heb je verder niets veranderd aan de PC ?, of iets aangeraakt waar door het mobo beschadigd zou kunnen zijn (ESD) ?

[ Voor 15% gewijzigd door Thandor op 19-07-2004 14:03 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb niks veranderd aan mijn floppy drive. En de laatste keer dat mijn pc open was en weer dicht was deed hij het gewoon nog. Toen ik vandaag via een diskette wou opstarten in dos mode toen deed ie het niet meer. En gaf hij de fout aan.

Dus ik heb niks veranderd aan mijn floppy drive en kan ook niks beschadigd zijn.

Dus waar zou het aan kunnen liggen?

GreetZ ViceStar

Verwijderd

sorry voor deze kick maar zit nu met een soortgelijk probleem:

krijg nu ook deze melding:
Floppy disk(s) fail (40)

oplossingen:
- heb rounded cables en heb de draad al proberen om te draaien.
- heb ook al een andere floppy drive erin gedaan (die het 100% doet) maar krijg dezelfde foutmelding.

nu moet ik wel zeggen dat er 1 pinnetje mist uit het moederbord voor de floppy... (of hoort dit :?) kan dit de oorzaak zijn?

---> het lampje van de Floppy drive brand constant.

edit: heb gekeken op het plaatje in het bijgeleverde moederbordboekje en dit klopt gewoon... dit kan het dus niet zijn
edit2: laat maar.. heb nog ergens een andere floppy gevonden (uit het stof geraapt) die het wel doet..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 17:01 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Heb hier ongeveer het zelfde gehad. Floppy kabel van Compaq Deskpro EP 6350 vervangen door een ronde versie en helaas pindakaas geen floppy beschikbaar. Na controle bleek dat er in de originele floppykabel geen twist was in de bedrading van de platte kabel en bij de ronde kabel zat die er wel in. Het bleek dus dat Compaq die twist al op het moederbord had gezet 8)7 . Deze oude ronde kabel heb ik toen gewisseld met een ronde floppy kabel met 2 floppy connectoren, waarbij de kabel tussen het moederbord en de eerste floppy connector gewoon 1:1 is en tussen de eerste en tweede floppy connector zat dan de twist. In mijn geval toen gewoon de kabel na de eerste floppy connector afgeknipt en nu heb ik wel een werkende ronde floppy kabel met 1 floppy connector :*).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Pagina: 1