heya!
ik ben even aan het kloten met een loginscriptje maar het lijkt erop alsof er ergens iets verkeerd gaat met de variabellen in een include.
ik heb in de index.php
koekje.php
loginscherm.php
dit is uiteraard een gestripte versie. maar ook op de gestripte manier is de uitkomst hier dat de uitvoer na "abc= " leeg blijft.. hij weigert dus de variabelle $abc over te nemen naar loginscherm.php is dit iets dat ik in de apache serverinstellingen moet zoeken? of ga ik ergens gruwelijk de fout in met mijn code?
ik hoop dat iemand mij een hint kan geven zodat ik verder kan zoeken
ik ben even aan het kloten met een loginscriptje maar het lijkt erop alsof er ergens iets verkeerd gaat met de variabellen in een include.
ik heb in de index.php
PHP:
1
2
3
4
| <? include "koekje.php"; include "loginscherm.php"; ?> |
koekje.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? $abc = "1"; // ff toegevoegd ivm debuggen if( isset($HTTP_COOKIE_VARS['userid']) ) { $abc = "2"; } else { $abc = "3"; } ?> |
loginscherm.php
PHP:
1
2
3
| <? echo "abc= $abc"; ?> |
dit is uiteraard een gestripte versie. maar ook op de gestripte manier is de uitkomst hier dat de uitvoer na "abc= " leeg blijft.. hij weigert dus de variabelle $abc over te nemen naar loginscherm.php is dit iets dat ik in de apache serverinstellingen moet zoeken? of ga ik ergens gruwelijk de fout in met mijn code?
ik hoop dat iemand mij een hint kan geven zodat ik verder kan zoeken