Toon posts:

Na aansluiten LDW-851S DVD brander kom ik niet meer in WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Lite-on dvd brander gekocht type:LDW-851S.

Ik heb deze op de normale manier aangesloten, en hij word gewoon in het bios herkent en krijgt ook normaal stroom. Zodra ik in windows kom, word de brander niet meer herkent of gevonden en heeft ook geen stroom meer.

Hoe kan dit en wat doe ik eraan?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 12:56:
Ik heb net een Lite-on dvd brander gekocht type:LDW-851S.

Ik heb deze op de normale manier aangesloten, en hij word gewoon in het bios herkent en krijgt ook normaal stroom. Zodra ik in windows kom, word de brander niet meer herkent of gevonden en heeft ook geen stroom meer.

Hoe kan dit en wat doe ik eraan?
drivers installeren 8)7 :?
wat heb je zelf geprobeerd :? En in welke Windows wil je je brander gebruiken?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Sinds wanneer moet je voor een cd(-writer) drivers installeren? :?

Geen stroom meer? Zoals in lade gaan niet meer open of dicht? :?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Verwijder je IDE adapters en apparaten eens in windows en start opnieuw op, dan configureert je pc dat opnieuw en is de kans vrij groot dat alles werkt zoals het zou moeten werken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Nopez hij loopt nu al vast tijdens het opstarten van xp. PRo

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 14:10:
Nopez hij loopt nu al vast tijdens het opstarten van xp. PRo
Hoe kom je dan in Windows :?

Uit je topicstart:
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 12:56:
Zodra ik in windows kom, word de brander niet meer herkent of gevonden en heeft ook geen stroom meer.

Verwijderd

Kan je de brander nog wel zien in je device manager of geeft hij dan een apparaat fout aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom dus niet eens meer in windows. Ik heb namelijk net nieuwe dvd brander en dvd player. Maar hij komt dus nog niet in Windows

Verwijderd

Blijft windows nu hangen tijdens het starten, of krijg je foutmeldingen/bluescreens?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)

En geef eens wat meer informatie: hoe ziet jouw IDE configuratie eruit? Kabels/jumpers/posities? En geef wat meer details omtrent het probleem: wanneer loopt het vast? Wat gebeurt er als je de brander ontkoppelt? Doet de brander het wel in een andere PC? Dat soort basistroubleshooting :) Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed" voor meer info/details/tips B)

[ Voor 91% gewijzigd door BalusC op 19-07-2004 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
blijft hangen bij het opstarten, ik zie het xp logo met die balk eronderen die aldoor heen en weer gaat. Maar daar blijft ie uren op staan.

Verwijderd

Wordt de brander wel gezien tijdens het starten van de pc?

Probeer de brander eens los te koppelen en daarna de pc eens te starten.

Verwijderd

Topicstarter
IDE Conf.

1x HDD 120 GB (master) 1x dvd player (slave) = ide1
1x Dvd brander (master) = ide2

Ook al geprobeerd om de player op ide2 te zetten als slave plus brander als master op ide2 maar deze combinatie werkt ook niet.

Brander al in andere pc gedaan werkt wel, in veilige modus werkt ie ook.

Verwijderd

Topicstarter
brander en player worden wel gezien tijdens opstarten en bijde dus ook wel in veilig modus. Maar zodra ik windows normaal wil opstarten loopt mijn pc vast bij het xp logo

Verwijderd

en de speler en brander zijn wel te gebruiken als je in veilige modus werkt?

Als je pc wel start in veilige modus, maar niet in normaal, dan lijkt het toch een driver probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, maar welke driver?

De brander kan ik alleen updaten vanuti windows

Verwijderd

Je kan de drivers toch ook updaten vanuit de veilige modus?

Verwijderd

Topicstarter
als ik veilige modus doe, met netwerkmogelijkhied loopt ie ook nog vast

Verwijderd

-flatcables goed/goed aangesloten?
-master/slave/cableselect jumper goed gezet? (probeer ook eens cable select... ik weet het, het is niet het beste, maar het werkt af en toe wel)
-Bios goed ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
ja alles is verder wel goed, ik was zelf net al iets verder. Ik kwam in windows, maar nu was de pc zo sloom. Moet bijna 15 min. wachten totdat ik achtergrond te zien krijg. maar brander en dvd player waren wel aangesloten.

Verwijderd

Tijdens dat sloom werken op de pc, was de pc dan de hele tijd bezig om de brander/speler aan te spreken?

check ook ff in de device manager of je brander/speler niet in PIO mode draaien, maar in UDMA

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu windows normaal opstarten, en alles loopt weer op normale snelheid. Maar nu word de brander nog niet gevonden

Verwijderd

wat heb je gedaan dan?

kan je de brander wel zien in de device manager?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik zie de dvd player zowel de dvd brander ook niet in de device manager. Ik heb d sec. IDE kanaal al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. maar dit heeft niet geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het maybe aan de ide kabel kunnen liggen dat die een 80 moet zijn in plaats van een 40 aderige?

Verwijderd

probeer de jumper setting van de brander/speler ook eens op Cable select te zetten
Pagina: 1